hjerter-36 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei... Er første gangs digitalkamera kjøper, og går meg bort blandt alle modellene... Har fått et godt inntrykk av Canon A80, Ixux 500 og blandt annet Nikon 4300...+ mange flere.. Jeg er svak for svart / hvitt bilder. Vet at A80 har denne funksjonen. Har de andre det også? Er det noen som har erfaringer og tips de vil dele med meg, så blir jeg glad for det.. Lenke til kommentar
isen Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Nikon 4300 er helt sikkert et kjempe bra kamera, men nå har det jo blitt avløst av coolpix 4200 og 5200. Jeg har ikke prøvd noen av dem , men jeg tror at dette er virkelig gode kameraer. Lenke til kommentar
Stacker Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg har A80, og er veldig fornøyd.....tar bra bilder og har flere manuelle funkjoner enn de andre så langt jeg vet.....ville ha et ikke alt for stort kamera som jeg kunne utvikle meg meg, og da passer A80 perfekt synes jeg......og den har svart/hvit funksjon ja......ixus tar vel litt skarpere bilder tror jeg, men mangler manuelle funksjoner...nikon vet jeg lite om.... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hei Jeg har A80, og veldig fornøyd med det. Har testet noen nikon (3200 og 3700) De tar bra bilder selvsagt, men canon har disse manuelle innstillinger som kommer veldig til nytte. og dessuten har canon mye bedre menyer og er i det heletatt mer brukervennlig! Selv om du kanskje ikke har behov for manuelle innstillinger nå, er dette en veldig bra måte å "leke" seg litt på, trene på å ta bedre bilder under vanskelige forhold. Dessuten har den vippeskjerm, noe som faktisk kommer til nytte ofte (oftere enn jeg trodde) Ixus'en er mindre enn A80 og kanskje "penere" å se på, men uten de manuelle funksjonene a80 har. Når det gjelder svart/hvitt er vel dette noe de aller fleste har, og dessuten kan man bruke et bildebehandlingsprogram i ettertid til å fjerne fargene. (kanskje å anbefale i tilfelle bildet blir kulere i farger enn S/H) JEg ville helt klart ha valgt A80 MVh Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå