Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Melding fra ISP

Anbefalte innlegg

Skolen min fikk igår mail fra ispen sin at det var delt ulovlige filer fra skolen. Videre hadde de lagt ved en mail som de hadde fått fra motion pictures i Canada. Beskjeden de fikk fra isp var at om ikke filene vart fjernet så ville de stenge linjen.. Er dette vanlig prosedyre for isper i Norge?

Link til mailen..

side1

side2

side3

side4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oioi.

Det er ikke alle som får sånne brev i posten gitt.

Men dette er vanlig prosedyre for ISPer i Norge.

Håper jeg aldri får sånne brev i posten :nei:

Edit; (Men det får jeg ikke siden jeg kobler meg til hysjhysj servere i Russland når jeg bruker p2p programmer.. (noe vi ikke snakker om))

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

grunnen til at det er forskjellige fonts er at jeg måtte fikse på det siden vi bare scannet inn brevet som en lærer hadde printa ut, og så var det brukt markørtusj over noen punkt som ikke viste når vi scanna. derfor tenkte jeg å bare gjøre det enkelt med å fikse litt på det i paint...

ja, jeg går på samme skole som ahdrage

Lenke til kommentar

Slike epost er helt vanlig til ISPer, de kommer gjerne til abuse@domenenavn. Har sett flere slike brev. Men så langt har jeg bare sett de bli sendt ut til "offentlige" ISPer, dvs. kommersielle institusjoner, kommuner, universitet osv...

Lenke til kommentar

bare ett problem da.

vis MPAA som med sin fulle rett egentlig har rett må dem faktisk henvende seg til det norske poleti vis de vil ha slikt fjernet og dem kan faktisk ikke pålegge ispen til å stenge internett men vis dette er på en skole syns jeg administratoren her burde gå aktivt inn og slette alt han finner av pirat saker som er lastet ned på en offentlig instutisjon før bondevik får noen glupe ideer her.

en annen ting RIAA og MPAA har lenge drevet en klapper jakt på pirater men dem beggyner i feil ende.. dem burde ta bak mennen og ikke stakkarne som blir lurt opp i stry

any way whilke russiske servere .. :p drink or die?

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om de har noen rett til å sende slike krav om brukeren fakesharer. Dvs filene finnes ikke, men listen vises.

Mekket en DC klient modifikasjon som kun sendte ut en liste, men ingen kunne laste ned filer. Denne burde være i tråd med norsk lov som per i dag sier at vi kan laste ned til personlig bruk men kan ikke dele ut.

En annen ting. BitTorrent og PeerGuardian. Hver bittorrent klient kobler seg til Trackern og henter liste over alle de andre brukerne som deler ut filen. Dermed kan disse Film-og musikk-industri agentene finne IPen din og hva du deler uten å koble seg til deg.

Om det er tilfelle at dette holder for dem, så vil ikke PeerGuardian hjelpe døyt når man laster ned BitTorrents.

-Wolf5

Lenke til kommentar

Rektoren ville neppe holdt på lenge for å prøve å finne ut hvem "raze" var, er en internat skole med 100 elever. Og av de er det kanskje 5 stk som kunne vert "raze"..... Amatørmessig kan du godt si, de som har satt opp nettverket er ikke akkurat så veldig flinke...

Lenke til kommentar
Rektoren ville neppe holdt på lenge for å prøve å finne ut hvem "raze" var, er en internat skole med 100 elever. Og av de er det kanskje 5 stk som kunne vert "raze"..... Amatørmessig kan du godt si, de som har satt opp nettverket er ikke akkurat så veldig flinke...

Du er klar over at brukernavnet (Raze) det her er snakk om, er kallenavnet brukeren på DC hubben har valgt å bruke, og har ikke så mye å gjøre med det interne nettverket på skolen?

Men on-topic så er egentlig dette rimelig enkelt... Sperr for fildeling i skolens firewall og "problemet" er løst og glemt.

Det er ikke tilfeldigvis Sykkylven vgs? bare en tanke ....

Lenke til kommentar

Ja, nei - som bevis for at ei kriminell handling har funne stad?

Dette held ikkje mål!

Kan IP-adrersser missbrukast av andre?

Kan ein hacker plante ein proxy eller tilsvarande på ein av skulens datamaskinier, og så sitta heime i f.eks. Tyrkia å dele filer?

Kan ein fildelar dele 700 MB store filer med namnet Friends eller LOTR som faktisk er falske filer med søppeldata?

Skal ein påstå at nokon har gjort noko kriminellt, må ein kanskje ha litt meir kjøtt på beineet...

Lenke til kommentar

@Fury... Er fullstendig klar over det... Men siden de fleste vet hvem som bruker det brukernavnet tror jeg ikke rektor hadde trengt å spørr så mange før han fann ut hvem det var.. Men saken går nok ikke lenger uansett.. Ikke sykkylven vgs nei, vestborg vgs på stranda... ikke langt fra sykkylven

Lenke til kommentar
Trudde det var erlige EKTE kristne som heldt hus på vestborg ej....

Ikkje syndarar som driv med pirat kopiering....

Jaja ingen er perfekt.

Dette er way off-topic...... Langt ifra alle på vestborg er kristne.. Og sjølv om en er kristen vil ikkje det seie at ein aldri synder....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...