Gå til innhold

Ønsker tips på harddisk til fotoapparat

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en Mju 410, men vurderer 2 alternativer:

1) Å anskaffe et ekstra minnekort på va 500 Mb, elelr

2) Å skaffe en løs liten (som en stor tusj penn) harddisc - vet ikke navnet sikkert.

Har du et bra tips på hva som egner seg best, navn, type og pris? Hvilke type strømkilde behøves?

Så er det enda et spm til, enn ekstra batteri, hva kan være bra alternativ til original batteri (navn, type, pris)?

Hilsen Josef.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen harddisker på under 2 tommer så vidt meg bekjent. Du mener sikkert et eller annet slag eksternt minne "thumbdrive". Har ikke hørt om noen slik løsning som er mer gunstig enn et minnekort, så anbefaler å kjøpe ordinært minne, eventuelt en imagebank (liten boks med HD)

Lenke til kommentar

Heisan

E-magic X-drive

Jeg har kjøpt en batteridrevet (og strøm) boks som inneholder en 2,5" harddisk og kortleser for alle format av fotokort.

Jeg selv kjørte inn en 40 Gb disk og putter SD-kortet fra kameraet inn i boksen og trykker "kopier".

Boksen er selvsagt glimerende til å ta backup av hele harddisken fra PC-en.

Herligheten kan kjøpes fra Komplett.no og koster ca. kr. 2200,- inklusiv en 40 Gb disk. Det er også mulig å kjøre inn en 60 Gb eller 80 Gb.

Her er link. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116258&cks=SER

Glimrende å ta med på tur / ferie, og batteriene i boksen er selvsagt oppladbare og varer mange timer.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...