hvadseth79 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg trenger å koble meg til min ZyXEL ruter via console fordi jeg har disablet web configuration og kommer meg ikke lenger inn fra det. Vet noen hvor jeg får tak i en slik kabel og hvordan jeg skal få rettet det opp etterpå. Må jeg ikke bruke hyperTerminal eller noe sant? Lenke til kommentar
Brack Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Enkleste er vell bare å resete routeren tror jeg, se om du finner en liten bryter bakpå eller noe. Eller du kan kanskje gjøre som du sier, med bruk av en nullmodemkabel, (ihvertfall det jeg bruker), og hyperterminal. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg trenger å koble meg til min ZyXEL ruter via console fordi jeg har disablet web configuration og kommer meg ikke lenger inn fra det. Vet noen hvor jeg får tak i en slik kabel og hvordan jeg skal få rettet det opp etterpå. Må jeg ikke bruke hyperTerminal eller noe sant? Du sier du disablet webconfig, men det innebærer vel at du fremdeles kan nå den på Telnet? Eller har ikke routeren Telnet-støtte? Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Telnet inn på din Zyxel router. Om du ikke vet det, så finner du telnet ved å åpne et dos vindu, så skriver du: telnet Ved telnet prompten skriver du: open 192.168.1.1 (antar 192.168.1.1 som addresse på routeren) Du blir da bedt om et passord og gir den det. Når du er logget inn finner du alle de muligheten du trenger for å fikse på konfigurasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå