Petteram Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Er det noen som har anskaffet seg denne? Fungerer den greit? ingen ulyder osv.... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Nå har vel ikke jeg lov og svare her siden jeg ikke har pumpen. Men jeg har lest endel erfaringer om den på utenlandske forum, samt en test. Konklusjonen er vel at den pumper vann som et udyr. (I Eheim 1250+ klassen) Men den støyer litt mer enn en akvariepumpe. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Ok, var redd for det. Vannkjølingen har ruslet og gått i snart halvannet år. Fikk bare lyst til å bytte ut til noe nytt og spennende. Takk for svar iallefall. Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 En kamerat av meg har den pumpen og den suger vann som bare det, nesten så den kunne fult opp et badekar på noen få minutter, men den lager litt mer støy enn enheim pumpene + at den må festes godt for å ikke vibrere for mye. Kameraten min hadde festet den for første gang uten litt isolering under den å da vibrerte kabinette nå voldsomt.. Lenke til kommentar
Fretless Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Vær klar over at eldre typer MCP 600 pumper har en defekt i et glidelager av syntetisk materiale som fører til vibrasjon og støy - og til slutt kaputt pumpe. Defekten innebar at lageret ble totalt slitt bort etter relativt kort tid. Nyere modeller (rev 2) har fått et nytt, keramisk lager som ikke har dette problemet. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) MCP 600 rev 1.2 er mer støysvak og bedre enn Eheim 1250 eller Hydor Seltz L30 Den eneste som kan måle seg er Danger den sin D4 12v pumpe men denne bråker en del ca 44 db(A) Men skal du ha Creme Dela Creme! Så skal du kjøpe Iwaki MD15 eller kanskje etter min mening selveste udyret Iwaki MD20. Det er ingen som kan måle seg mot Iwaki når det gjelder magnetdrevne pumper. Disse pumpene har mye bedre motrykk egenskaper MD20 leverer 660 liter/time og et maks mottrykk på 7m vannsøyle. Tabell her som har pumpe og anleggkarakteristikk for White Water blokk http://home.no.net/xenzor/bilder/pumper.gif Men så er det slik at entusiast produkter har entusiast priser. MD 20 koster nok 1800 kr eller mer. men går du får en slik pumpe så har du pumpe for resten av livet. Endret 22. mai 2004 av Bofur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå