Leetrune Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Har 2 maskiner begge har xp pro. Og det går sånn, modem til hub og fra hub og ut til begge pc'ene. Ossen får jeg til og sende 1 fil fra den andre pcen til den jeg sitter på nå. Endret 4. mai 2004 av Leetrune Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Får du opp pc-ene i mine nettverkssteder?? I så fall er det bare å flytte filen til delte dokumenter eller dele den mappen den ligger i så kan du kopiere den på den andre maskinen. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 nei, jeg gjør ikke det =/ Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Får du noen kontakt mellom maskinene i det hele tatt?? Har du prøvd å kjøre nettverkswizarden (innstaller et hjemmenettverk, til venstre i mine nettverkssteder)?? Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 ja. Prøvde og pinge den pcen jeg sitter på nå. Da fikk jeg svar.. ingen "packets" lost lrno. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Vet du "navnet" til den pc-en du skal inn på i så fall kan du gå inn i utforsker og skrive \\navn (der det står C:\ osv) og trykke enter da kommer du inn på den pc-en og kan se de delte filene. Endret 4. mai 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 den heter data, skal jeg skrive \\data i utforskern da eller? prøvde de, og det funka ikke. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jepp, skal også gå hvis du skriver \\+ip-adresse inn i adressefeltet. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Vet du om nettverksmaska er den samme, det tror jeg den må være, du kan prøve å gi data 1. ip-adressen 192.168.0.1 og data2 adressen 192.168.0.2 da skulle begge ha maska 255.255.255.0 (tror du må ha denne for å kunne bruke internett) Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 funker nå, men det går ubertregt! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kan være brannmurer mellom pc-ene som gjør det. Hvordan definerers ubertregt?? skjekk i oppgavebehandling(taskmanager) og velg nettverk for å se hvor mye nettet belastes. Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 //off-topic Det burde bli en skikkelig guide om hjemmenettverks snart. // Lenke til kommentar
Timur Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 //off-topic Det burde bli en skikkelig guide om hjemmenettverks snart. // Hadde bare noen gidda å starte en, så kunne brukerene kommet med egne erfaringer o.s.v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå