Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har aldri laget en hjemmesiden før, og har lyst å lære litt basic HTML ell. for å kunne lage en litt snaxy side. Har dere noen linker der jeg kan lære om hvordan lage hjemmeside/programmering til hjemmeside osv?

Ble litt rotete kanskje, men dere forstår hva jeg mener?

Husk; jeg er helt noob innenfor dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.w3schools.com/

her kan du lære deg mye om html, css og php. altså den grunnleggende kodingen for en webdesigner. etter hvert kan det gjerne også være en ide å se på noen sider som tar for seg den mer grafiske siden av webdesign, men dette er foreløpig lurere å vente med siden du ikke har vært borti hjemmesider før. :)

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at det er flere som tar det steget.

Det første du bør gjøre er å lære deg (X)HTML og CSS skikkelig. Da er W3schools kjekk å ha.

Du kan egentlig bare begynne der.

Det tar en stund å lære seg (X)HTML og CSS skikkelig, og i den perioden er det smart å ikke blande inn så mye annet (som design etc..)

Edit: DaMN you Smidt! :p

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Ok, for å være helt ærlig så forstod jeg ikke helt hvor jeg bør begynne å lese på de sidene. Leste litt om XHTML, og forstod såpass at det var en slags videreføring av HTML, med litt annen måte å "scripte" på. Men hvor bør jeg lese for å virkelig lære the real basic sh*t? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...