Fnygaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Hei alle. Har koblet et gammelt voodoo 2 kort sammen til "det nye" geforce fx 5800 kortet mitt. brukte crt kabelen som fulgte med voodoo 2 kortet. (kortene linkes sammen med kabelen i "utgangene") Nå er jo i hvert fall voodoo 2 kortet ment for å kobles til et annet kort.. er det da mulig å gjøre slik med f.eks et geforce 2 MX 400 og fx 5800 kortet for å få økt ytelsen? Endret 4. mai 2004 av Fnygaa Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Tror ikke fx5800 har noen støtte for den slags. Dessuten vil ikke ytelsen øke noe særlig, siden voodoo2 er et uhyre gammelt kort i forhold. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 den er vel tvilsom, men jeg vet at du dobler ytelsen med å koble 2 voodoo kort sammen. Lenke til kommentar
Fnygaa Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Dessuten vil ikke ytelsen øke noe særlig, siden voodoo2 er et uhyre gammelt kort i forhold. 50 poeng mer i 3dmark 01 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Vil nesten tro at Voodoen vil sinke det andre kortet ... Lenke til kommentar
Fnygaa Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) kortet sinket en del før jeg fikk instalert nye drivere. Mener at jeg fikk mer stabil fps (ikke høyere) men mindre drop osv med de nye driverne. Har ikke prøvd i spill enda. Har heller ikke noen forventninger om å se økt ytelse --> sikkert litt ønsketenkning med i bildet.. Endret 4. mai 2004 av Fnygaa Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) det eneste voodoo2 kortet kommer ti å gjøre er å kjøre 3dfx applikasjoner og som alle vet sluttet de å lage 3dfx aksellererte spill på midten av 90-tallet Edit: jeg burde vite siden jeg hadde 2 stk. 8mb og 12mb versonen samt voodoo3 3500 med tvtuner og masse stash Endret 4. mai 2004 av Dimm Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Voodoo2 kortet vil ikke øke ytelsen i det heletatt. Du vil kanskje få litt dårligere bilde, ettersom bildet fra ditt skjermkort går igjennom Voodoo2 kortet. Voodoo2 kortet er kun en 3D aksellerator. Det er ment for de som hadde et vanlig skjermkort uten 3D funksjoner. I størsteparten av 1999 så var Voodoo2 det råeste 3D kortet på markedet. I dag er det bare drit. Sier seg selv at det er bare drit også, iom. at det bare har 8 eller 12MB. Det støtter kun 16bit (nVidia kom med 32bit på Riva TNT), har ikke støtte for høyere textures enn 256x256pixler (nVidia kom med 2048x2048 støtte på Riva TNT), har ikke hardware Transform & Lighting (nVidia kom med dette på GeForce1), veldig dårlig støtte for den fulle OpenGL API'en, det har såvidt DirectX7 støtte (Radeon 7500 er ett mye bedre kort, og vi vet vel alle hvor dårlig det er!). Vi snakker her om ett 5 år gammelt kort. Eneste måten det kan linkes sånn ytelsen øker, er ved å kombinere det med ett ekstra Voodoo2 kort og kjøre i SLI modus. Men, Voodoo3 er allerede raskere her. Tror ikke Voodoo2 klarer å kjøre ett eneste spill som har blitt lansert de siste 2 årene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå