Gå til innhold

Ny telefon til under 2000

Anbefalte innlegg

Ok, kopierer malen som er oppgitt:

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Nei

-MMS: Ja

-GPRS: Sikkert kjekt, men ingen nødvendighet

-WAP: Samme som over

-Kalkulator: Selvfølgelig!

-JAVA: Tror ikke det skulle være nødvendig, men sikkert kjekt

-Email klient: Niks

-Spill: Heller urelevant

Form:

-Helst klapp

-Vekt: Egentlig urelevant, men den bør kunne ligge i lommen hele dagen

-Antenne: Samme hvordan

Skjerm:

Farge

-Kjekt med 65000 farger

-Ikke for liten skjerm (har en Siemens C55 nå, den er litt liten...)

-Touchscreen: Nei

Pris:

Ikke over 2000, og IKKE med abonnement! (Med mer eller mindre det er med Chess Connect)

Diverse:

-Merke: Ingen spesiell

-Kamera: Aller helst

-Videokamera: Nei

-Symbian: Ikke nødvendig

-Triband: Hva er dette? (Nei, sikkert ikke nødvendig)

-Infrarød port: Ikke nødvendig

-Bluetooth: Samme som over

-Minne: Ikke alt for lite

-Minnekort?: Emm... Sikkert ikke nødvendig (eller spør man her om type minnekort? Har ingen anelse jeg... :blush: )

-Polyfoniske ringetoner: Aller helst

-MP3: Kjekt, men ikke nødvendig

-Radio:Ikke nødvendig

-Wlan: Nei

-3g(UMTS): Nei

Batterilevetid: Litt viktig

Ringer nesten ikke i det hele tatt, sender mest SMS.

Noen forslag? Så litt på LG G5400, men den var visst ikke grei å skrive meldinger med... Synd for den ville vært perfekt ellers!

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt G5400 i 2 dager nå, og er kjempe fornøyd med den! Syns det går overraskende greit å skrive sms på den jeg. Er litt irriterende at det ikke er stor bokstav etter punktum. Du kan heller ikke bare trykke veldig raskt i vei siden den ikke vil registrere alle trykkene da.

Lenke til kommentar

Lg G 5400 er veldu grei å sende meldinger med, vente meg til det på fem minutter eller noe når jeg testa venninda mi sin. Det eneste jeg synes er irriterende er at man bruker ned-pilen til å bytte ord, er vant til å ha den nederst på stjerne eller 0-tallet.

Lenke til kommentar

Tror nok du må gjøre et par kompromisser der.

For under 2000,- så får du nok ikke klapptelefon med kamera og god skjerm ;)

Z200 om du vil ha en stilig klapptelefon med god batterikapasitet og grei skjerm.

x100 fra samsung om du vil ha en telefon med god skjerm, stilig design og stor minne på 9MB.

Lg 5400 fungerer også..men den er svært kjip på meldingene.

Til sist, om du bor i oslo, så har vi b-varer på samsung x600 til 1999,- hos oss på elkjøp storo. Dvs varer som er brukt/testet i få dager. FUll garant ;).

Lenke til kommentar
Z200 om du vil ha en stilig klapptelefon med god batterikapasitet og grei skjerm.

Tror jeg styrer unna den, den har ikke MMS...

Da er det ikke så mange alternativer hvis du skal ha en klapp mobil da ;) LG5400 er jo nevnt over, ta en god titt på denne! Hørt mye bra om den :yes:

Lenke til kommentar

Tror jeg styrer unna den, den har ikke MMS...

Da er det ikke så mange alternativer hvis du skal ha en klapp mobil da ;) LG5400 er jo nevnt over, ta en god titt på denne! Hørt mye bra om den :yes:

Samsung x100 høres også UTROLIG bra ut, mer funksjoner enn G5400... Men den er ikke klapp... Dilemma, dilemma... Noen forslag?

Lenke til kommentar

Tror jeg setter opp en liste over fordeler og ulemper.

LG G5400

Fordeler

+Design

+Klapptelefon

+Liten ytterskjerm som viser tid, batteri osv.

+Volumknapper på siden

+Diktatfunksjon

+Bra dekning med utvendig antenne

+Laget av metall

+Lett og liten

+65.000 farger

+God oppløsning (160x120 piksler)

+Gode snarveier med navigasjonstast

+God respons

+God batterilevetid

+Kan overføre ringetoner og bilder fra PC'en! :D

+Rask GPRS (klasse 8) (Klasse 10 i følge mobile-review.com)

+Stemmegjenkjenning

+Verdenstid

+Enhetskonverterer

+CD med masse ringetoner, spill og bilder

Ulemper

-Kontraster forsvinner i sollys (UFB-skjerm)

-Noe ulogiske menyer

-Dårlig oversettelse

-Umulig å fjerne bekreftelsesbeskjeder

-Ikke automatisk stor bokstav etter punktum

-Ikke så mye minne

-Ikke flere plansjer i MMS (usikkert, mobile-review.com sier det motsatte)

-Pris: vel 2000 kr

Samsung X100

Fordeler

+Solid og skrapefritt lett-metall

+Solid skjerm (kan ikke si det om min nåværende Siemens C55...)

+Alle åpninger er tettet

+Lett vekt

+Bra knapper

+Volumkontroll på siden

+128x128 piksler

+65.000 farger

+Svært lyssterk skjerm

+Raskt og effektivt menysystem

+God respons

+9 MB lagringsplass! (Litt overkill kanskje, men allikevel positivt ;) )

+Støtte for MMS med flere plansjer

+GPRS klasse 10! :D

+Bra kalenderfunksjoner

+Enhetskonverterer (som ikke er Java)

+Høy "personliggjøringsfaktor"

+Sterke og klare ringetoner med 40 stemmer! :D

+Pris: ca 1700 kr

Ulemper

-Dårlig bildekvalitet

-Dårlig utnyttelse av oppløsningen

-Ikke automatisk stor bokstav etter punktum

-Melding kan slettes uten forvarsel hvis du kommer borti en knapp

-Kun enkelte av ringetonene har vibrasjon

-Ikke den beste batterilevetiden (men grei nok)

Så hva ville dere valgt? Bare kom med fler fordeler/ulemper, rettelser eller andre mobiler, takker på forhånd for alle svar! :)

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Den listen er vel bare hentet ut i fra amobil.no, den er hvertfall meget lik den som er der tror jeg.

Jeg har hatt mobilen en god stund nå og har aldri synes at menyene var ulogiske, minnet er stort nok. Du har jo ikke kamera, så det tar litt tid å fylle opp. Jeg har ikke prøvd det med flere plansjer i MMS, men mener at mobile-review skrev at det var mulig. Oversettelsene er ganske dårlig ja, men jeg har telefonen på engelsk så det merker jeg ikke. Bekreftelses greiene har aldri plaget meg. Det med stor bokstav er helt innlært nå, så jeg trykker meg fram til stor bokstav helt automatisk. Og dårlig kontrast i sollys er det vel på alle telefoner i denne prisklassen (du kan sette opp kontrasten veldig masse, så det går stort sett greit).

Det som har irritert meg et par ganger er at telefonen av og til henger seg opp, og da må jeg ta av batteriet for å få den av. Men dette skal visst nok være fikset i nyere SW/FW, så jeg sender nok min inn og får den oppdatert ganske snart.

Lenke til kommentar
Den listen er vel bare hentet ut i fra amobil.no, den er hvertfall meget lik den som er der tror jeg.

Den listen har jeg laget helt selv, men jeg har tatt utgangspunkt i amobils.no's tester av mobilene.

Lenke til kommentar

Har sjekket på min G5400 nå, og kan ihvertfall lage MMS med flere plansjer. Vet ikke hvor mange. Og siden man kan lage det går jeg utfra de kan sendes også, men ikke testa det enda.. Merker ikke noe særlig til de bekrftelsesmeldingene. Har ikke irritert meg enda.

Lenke til kommentar

Av de to telefonene du har satt opp ville jeg personlig ha valgt LG5400. Jeg synes at klapp mobil er mye stiligere enn vanlig mobil. Så er jo spørsmålene da. Trenger du f.eks. GPRS klasse 10? Viktig med mye plass til bilder o.l.? Bra batteritid? osv... Men uansett, personlig hadde jeg gått for Lg5400! Denne er tøff :D

Lenke til kommentar
Trenger du f.eks. GPRS klasse 10? Viktig med mye plass til bilder o.l.? Bra batteritid?

GPRS klasse 10 trenger jeg egentlig overhodet ikke, heller ikke så mye plass til bilder, men bra batterilevetid er viktig. Litt viktig ihvertfall.

Lenke til kommentar
Trenger du f.eks. GPRS klasse 10? Viktig med mye plass til bilder o.l.? Bra batteritid?

GPRS klasse 10 trenger jeg egentlig overhodet ikke, heller ikke så mye plass til bilder, men bra batterilevetid er viktig. Litt viktig ihvertfall.

Da er det jo LG5400 som passer best for DEG :thumbs:

Lenke til kommentar

Da er det jo LG5400 som passer best for DEG :thumbs:

Jepp, men den andre er billigere, og har en del andre funksjoner...

*Dilemma!* :hmm:

Lenke til kommentar
Dilemma dilemma... Du sa jo 2000 kroner da ;) Men nå får du nesten finne ut av dette selv :p

Selvfølgelig må jeg det, men jeg vil gjøre det lettere ved å vente i god tro på flere svar ;)

Ikke at jeg har så alt for høye forhåpninger da...

Og jeg sa at jeg ikke ville bruke mer enn 2000 kr, det vil si at dette er makspris, og jeg helst vil bruke mindre... Dessuten sa jeg jo også

og har en del andre funksjoner
Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...