trondern Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei! Håper noen kan hjelpe meg med følgende: Har kjøpt nye deler og satt disse inn i et kabinett for å være hyggelig mot en kusine. Problemene begynte nesten med det samme, hadde stre problemer med å få lagt inn xp, måtte starte på nytt igjen flere ganger da systemet på et vist punkt bestemte seg for å kræsje. En blåskjerm med en av de festlige kodene på. Så etter x antall forsøk (og jobbing i bios, satte den til default, dvs da går xp2500 cpu på bare 1100mhz pga fsb på 100) gikk det. Så senere kræsjer det ofte på bestemte ting som f.eks. nedlasting fra nettet, bruk av MSI Update for å laste inn nye drivere etc. HArdwaren er kjøpt på Norek/Komplett: 1.00 119287 MSI K7N2GM-IL Hovedkort Socket A, Bulk nForce2IGP/MCP2,m-ATX,VGA,LAN, Firewire 1.00 116244 AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM 1.00 119450 GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+ 1.00 112666 DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) 1.00 116430 Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM 1.00 113448 LG DVD-spiller IDE 16x/48x Retail Retail med software 1.00 116248 Cooler Master "Dow Corning" Kjøle Pasta HTK-001 High Performance Goop Retail Har forsøkt å bytte powe uten at det hjelper. Har også latt maskinene stå på i windows flere timer uten å bruke den, men så snart en begynenr å gjøre noe så tryner det igjen. Trondern Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 1.00 112666 DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) Prøv å få lånt minne hos noen, så bytter du ut de du fikk fra komplett. Evt last ned memtest for å teste minnet Virker som ett minne problem. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hadde samme problemet nylig da jeg hjalp noen. Det visste seg at CPU'en ble ALT for varm. Ta en titt i bios, å se om CPU blir varm. Jeg måtte bytte kjøler, og da fungerte alt. Verdt et forsøk, før du evnt. begynner å feilsøke med overnevnte ting.... -z00l- Lenke til kommentar
trondern Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Hadde samme problemet nylig da jeg hjalp noen. Det visste seg at CPU'en ble ALT for varm. Ta en titt i bios, å se om CPU blir varm. Jeg måtte bytte kjøler, og da fungerte alt. Verdt et forsøk, før du evnt. begynner å feilsøke med overnevnte ting.... -z00l- Hmm. Har nå kjørt memtest progget uten at det finner noen feil. Behøver det ety at det ikke er noen feil på ram'en? FInnes det noe verktøy for å lese av temp i windows? I Bios er ikke tempen høy i det hele tatt.... Trondern Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvilket kabinett står dette i? Lenke til kommentar
trondern Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Hvilket kabinett står dette i? Ehm, det står i et "billig kabinett"... Men, hvis det er poweret du tenker på har jeg testet dette med mange andre uten at dette endrer seg :-( Forresten, kjører nå Ghost via dos på maskinen for å få installasjonen over i en image backup. Men, det går jo svinaktig tregt. "Speed" måleren sier at den jobber med 81MB/min, og det er vel rimelig tregt? Kan ikke huske at det har vært like tregt før. På 3780Mb anslår den totalt tid brukt til å bli i underkant av 40 min på jobben, med høyeste komprimering. Kan det ligge noe i feilen her? Trondern Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 høyeste komprimering. Kan det ligge noe i feilen her? = bruker mye cpu kraft, så mest sannsynlig Lenke til kommentar
trondern Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Steike hakke, jammen tror jeg ikke jeg endelig har løst det..... Ser ut til at en standard instilling i BIOS var synderen.... Husker ikek helt hva jeg har tuna på nå, men det jeg stort sett har gjort er å slå av alt som har latt seg slå av i BIOS. NÅ tryner ikke ting lenger, og det er bra :-) Har også satt opp FSB til 166 og det er fortsatt stabilt. Nå får jeg finne et prog elerl noe som tyner maskinene så mye at jeg er sikker på at alt er bra. Misstanken går dog i retning av at det er noe med det innebyggede grafikk kortet som er synderen, ettersom det siste jeg kan huske fra BIOS nå er at jeg skrudde på et eller annet til det. (irriterende å ikke huske alt, men etterhvert som man prøver mer og mer blir det vanskelig å huske når du gjorde hva.. ) Trondern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå