div_ Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Ser at Hahnel Type HL-SQM91 er det "samme" som Sony NP-qm91d hahnel er noen hundre kroner billigrere, MEN ikke orginalt.. er det sikkert? likt god kapasitet? innebygget tidsmåler,slik at jeg ser hvor mange minutt som er igjen? kan det lades i kamera? 100% sikkert at det ikke skader kamera? Erdet noen som vet noe om dette så vil jeg ha svar så fort som mulig, før jeg kjøper? takk Endret 4. mai 2004 av div_ Lenke til kommentar
div_ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 INGEN som vet om disse batteriene fra en "billigere" levrandør er ok? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sikkert nesten like bra vil jeg tippe. Har du noen link så kan jeg kanskje finne litt mer info? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vi selger Hähnel der jeg jobber, og så vidt jeg kan huske har vi ikke fått tilbake noen av Sony-type batteriene fordi de har dårlig kapasitet eller er defekte. De hadde ett parti med batterier til Canon Ixus serien som det var noe feil med, men det virket som det var ett engangstilfelle. Ett godt kjøp, vil jeg si. Men vær klar over at noen nyere Sony kamera (f.eks PC330 med flere... vet ikke akkurat hvilke) nekter å bruke uoriginale batterier. Det slår seg på, men etter noen sekunder får du beskjed om å bruke originale infolithium batterier og det slår seg deretter av. Dette til tross for at de uoriginale også er av infolithium-typen. Sleipt av Sony... Lenke til kommentar
div_ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 virkelig?? wow de vet å utnytte produktene sine. så jeg MÅ kjøpe orginalt:-( fatter ikke hvorfor de da lager uorginale til visse batterier, hvis de ikke blir akseptert av kameraet. vel takk for opplysninger så langt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 virkelig?? wow de vet å utnytte produktene sine.så jeg MÅ kjøpe orginalt:-( Vet ikke om det gjelder ditt kamera, men er det nytt er det en stor sjanse for at du ikke kan bruke uorginalt. Sjekk bruksanvisning eller spør en butikk om du får lov til å prøve ett uorginalt for å se om det virker. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 hmmmm....anvisning sier du ikke kan bruke annet enn, infolithium serie M, only bateri. men hahnel serie M er jo også "(info) lithium" Tviler på at jeg får teste noe batteri, får vel maile Sony (som om de vil anbefale annet enn sitt eget merke) å håpe på svar Takk for himtet om at sony har "sperrer" på nyere kamera's Batteri.... håper ikke det kommer på minnekort, eller disc'er ect i fremtiden, det vile vært ræva :-) Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 nei nei for all del!!!! Kjøp Hahnel! Akkurat like bra til halve prisen... Har nettopp kjøpt det største L-batteriet til mitt trv900... Nå har jeg 500 minutter uten bruk av LCD-skjermen.... Funker dritbra. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 hehe bra Ursa, fikk også svar fra Sony, men de visste ikke:-0 måtte nesten prøve. regner med at batterier noe vi ikke får levere tilbake... Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Kjøpte Hahnel Type HL-SQM91 til mitt TRV 950, funker fint til kameraet, men passer ikke i videolyset... Lenke til kommentar
div_ Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) bra!:-) hva mener du med videolyset? mener du huset? er det for "bredt"? uansett nå har jeg kjøpt et..1193kr med frakt.. kommer vel om noen dager. Endret 6. mai 2004 av div_ Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg lover du blir storveis fornøyd. Vanligvis er jeg måteholden med uforskammet gladkritikk, men Hahnel er IKKE noe jallamerke, og du vil garantert bli 100% fornøyd med batteriet. Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 bra!:-) hva mener du med videolyset? mener du huset? er det for "bredt"? uansett nå har jeg kjøpt et..1193kr med frakt.. kommer vel om noen dager. Nei, det mangler en "bane" i batteriet, er et eget spor i videolyset som ikke er på selve kameraet. Er sikkert en god grunn for at dette ikke går ann... Lenke til kommentar
div_ Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 hehe kjøpte er hahnel, virker fint! ingen "rejectionn" av batteriet..hele "600minutter" detta var bra! Ser at det mangler et spor, men kommer nok ikke til å bruke videolys nå er det bare til å filme til jeg får krampe i fingrene....:-) Lenke til kommentar
hårreheite Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen som veit om f.eks. Hahnel Type HL-SQM91 fungerer til PC330? Eller er det sikkert av uorginale batteri ikke vil fungere til dette kameraet? mvh L Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen som veit om f.eks. Hahnel Type HL-SQM91 fungerer til PC330? Eller er det sikkert av uorginale batteri ikke vil fungere til dette kameraet? mvh L PC330 er ett av de kamera jeg har prøvd med uoriginale infolithium batterier (Hähnel)... får bare beskjed om å bruke "original infolithium" også slår kameraet seg av. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Skal selv ha meg ekstra batteri til mitt Canon Mvx250i. Hahnel koster 750kr, mens Canon sitt koster 791kr. Er jo snakk om en liten femtilapp, som jeg kan kjøpe meg en pils for. Eller burde jeg bare velge Canon sitt eget batteri? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Tror de er like greie, og at Hähnel faktisk på mange batterier har høyere mAh enn de originale. Om batteriet klarer å utnytte disse ekstra mAh vet jeg ikke (ett 1000mAh batteri kan vare lenger enn ett 1100mAh batteri, avhengig av produsent). Ville nok gått for originalt batteri når forskjellen er en femtilapp, da det ser penere ut i annonsen om du skal selge kameraet brukt om en stund. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 ehh forskjellen er flere hundre kr...det sony batteriet du ser har KUN diodelys som indikato på hvor mye batteri som er på IKKE info system i selve batteriet... dety billigste Orginale sony kostet 1400-1500kr HAR kjøpt hahnel, og er fornøyd! det har info system, og viker 100% med sony cdr pc330 hurra:-) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Bestilte et Canon batteri jeg, 791+53 i porto. Ser de har det på lager, så da bør e vel få det avgårde mandag. Så har jeg det til onsdag tenker jeg. Pengene er allerede trekt fra kontoen så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå