Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror det med 2 stk HDD'er blir best. Det med bønnen tror jeg ikke er så lurt, siden det er tak på.. med den formen der tror jeg det kommer til og bli ganske varmt etter hvert.. men kan jo hende det går bra med de HDD'ene som de ikke utvikler så mye varme.

 

Jeg har problemer med varme på mine disker. de står for tett (chieftec)

Siden jeg har cheiftec bigtower skal jeg flytte diskene til toppen (over PSU). der skal jeg lage en vindtunel. skal ha en vifte som blåser inn på diskene igjenom en tunnel, så går tunnelen rett ut av kabinettet. Da slipper jeg varmen fra harddsikene inne i kabinettet :)

 

HDD: 1 x Seagate 120GB 8mb catch & 1 x Seagate 200GB 8mb catch

 

edit: Fant problemet med mine. lodden på viften var gåttopp. ny vifte der nå.. godt og kjørlig nå :D

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da skal jeg prøve det jeg. :D den nye og fine dremelen min med dremel settet sitt kommer på lørdag og da starter jeg med oprasjonen min. plus at jeg skal modde en annen pc jeg fikk fra jobben til pappa i dag. tenkte og instalere linux på den men vet ikke hvordn linux funker da.

 

er det vansklig? :ermm:

Lenke til kommentar
Harddisk"brønnen" min

 

Hvis noen lurer på hvorfor så er det for å slippe å høre på duringen i kabinettet når seagaten jobber ;)

denne var jo rå da. skikkelig brønn:p men avgir jo veldiglite vibrasjoner da så sant du ikke har stramma de trådene noe helt sykt.

 

var på jobben til pappa i dag og hadde håpet på og få en gammel pc. men var så heldig og få to

 

ene løsningen på ene kabinettet var jo helt genial da.

 

DSC00880.JPG

 

så var det en latterlig liten cpu vifte. hehe måtte le jeg :p den lille greia.

Endret av stidz
Lenke til kommentar
? Mine WD disker blir steikvarme...120GB disker med 8MB ram, eldste er 1 år.

 

De 4 er montert stablet med 1 cm mellomrom og har en 120mm vifte som kjøler dem fra siden. Kan prøve å tege det...Vanskelig å forklare.

Mine er ikke spesielt varme ved idle, men kan bli litt varme ved load. Cd-brenneren jeg brukte derimot... Her snakker vi speilegg under andre brenning.

"Vent 5min. Skal bare varme opp *panna* først" :p

Lenke til kommentar

Stilig HDD brønn :)

Her er et forslag til hvordan du kan feste diskene i røret (sett ovenfra):

 

 

bronn.gif

 

 

Sett en vifte i bunn av røret, så får diskene kjøling.

Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet.

 

 

Her er min variant:

HDD holder ala Biltema ( for 4-5 disker):

 

 

biltema02.jpg

 

 

2 stk hullplater a kr 11

2 stk seriekoblede 80 mm vifter

buntebånd til å holde fast viftene.

 

 

Jeg skulle egentlig bruke biltema artikkel 98-1231 til å feste dette i kabinettet, men de var utsolgt. Så alt henger nå i strikk.

Lenke til kommentar
Stilig HDD brønn :)

Her er et forslag til hvordan du kan feste diskene i røret (sett ovenfra):

 

 

http://home.no/vault/bronn.gif

 

 

Sett en vifte i bunn av røret, så får diskene kjøling.

Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet.

 

 

Her er min variant:

HDD holder ala Biltema ( for 4-5 disker):

 

 

http://home.no/vault/biltema02.jpg

 

 

2 stk hullplater a kr 11

2 stk seriekoblede 80 mm vifter

buntebånd til å holde fast viftene.

 

 

Jeg skulle egentlig bruke biltema artikkel 98-1231 til å feste dette i kabinettet, men de var utsolgt. Så alt henger nå i strikk.

 

dette var veldig bra syntes jeg. morro og se at folk gidder og tegne opp og sånt.

men har gjort noen målinger. og tror ikke jeg kan bruke det største røret så tror nok jeg må gå for den med to diker. men skal sjekke litt mer når dremmelen kommer jeg. får vel en på lørdagen siden da er det bursdagen min og mamma har sagt at hun skal kjøpe en dremmel. med tillegspakke som jeg har pekt ut til henne

 

edit: i dag fikk jeg 4x 2 - 10 gb disker er ikke sikker på hva som er hva her jeg. satt i pcen jeg fikk av pappa. men toweret mitt er så lite (chieftec miditower) så jeg skal lage en liten server i skoffen min. har designet den i sketchup (selvfølgelig). men for vente til i morra med og legge den ut.

 

edit 2. sorry vis jeg skriver litt sammenhengende. bare si i fra.

Endret av stidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...