Gå til innhold

Rimelig og bra spiller, evt. komplett anlegg

Anbefalte innlegg

Jeg tenker også at jeg kjøper en DVD-spiller i løpet av sommeren. Faktisk har jeg ikke annet for øyeblikket enn DVD-ROM via s-video, men etter at jeg kjøpte nytt skjermkort (PowerColor Radeon 9800 Pro) ble bildekvaliteten faktisk dårligere enn med det gamle. Jeg har ikke akkurat knivskarpt bilde på den nye TV-en min, og jeg kunne jo uansett satse på å kjøpe min første DVD-spiller snart.

TVen min er en Philips 32PW86068. Har det noe å si om jeg kjøper Philips eller ikke, utenom at TVens fjernkontroll kanskje vil virke på en DVD-spiller av samme merke?

Jeg trenger ikke den beste spilleren, men vil ha en som er bra. Den må spille brente plater, divx (betyr divx-støtte at også xvid og andre formater støttes?), mp3 etc, og jeg ser gjerne at den er sonefri i tillegg. Samtidig bør den være noe framtidsrettet også, med tanke på tilkoblinger/teknologi/firmwareoppdateringer, og at det er mulig å koble til hjemmekinoanlegg.

Finnes dette til 2-3000 kr?

Om det finnes brukbare hjemmekinoanlegg bygget rundt en slik spiller, er det dette også interessant (prisgrensen må da selvsagt justeres oppover). Er det mulig å få tak i rimelige og brukbare komplette hjemmekinoanlegg uten å måtte kjøpe separate receivere og forsterkere? Jeg har et "budget"-oppsett i tankene - igjen behøver det ikke å være best, men noenlunde bra. MultiCom selger Denver DRS-1200 hjemmekinoanlegg til 2995,- inkl. alt - er dette et bra anlegg etter mine spesifikasjoner ovenfor, når totalprisen er såpass lav? Er det andre komplette hjemmekinoanlegg til ca 5000,- som anbefales? Nettbutikkene selger jo mye forskjellig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pioneer DV575 blir helt sikkert en slager når den kommer en gang i løpet av sommeren. Pioneer har lang og god erfaring innen DVD, og lager knallgode DVD-spillere hver eneste gang.

Jeg vil anbefale at du tar en titt på asono DVDX70 hos asono.no. Den har fått mye god omtale og er dessuten svært billig, bare 1.499,-

Lenke til kommentar
Pioneer DV575 blir helt sikkert en slager når den kommer en gang i løpet av sommeren. Pioneer har lang og god erfaring innen DVD, og lager knallgode DVD-spillere hver eneste gang.

Men særlig lang levetid har de ikke! Min 717 har nettopp konket ut for andre gang på 4 år. Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe Pioneer flere ganger.

Lenke til kommentar

Men særlig lang levetid har de ikke! Min 717 har nettopp konket ut for andre gang på 4 år. Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe Pioneer flere ganger.

enig med deg der simfan, pioneer har ikke den beste kvaliteten på sine produkter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...