lysbryter Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg tenker også at jeg kjøper en DVD-spiller i løpet av sommeren. Faktisk har jeg ikke annet for øyeblikket enn DVD-ROM via s-video, men etter at jeg kjøpte nytt skjermkort (PowerColor Radeon 9800 Pro) ble bildekvaliteten faktisk dårligere enn med det gamle. Jeg har ikke akkurat knivskarpt bilde på den nye TV-en min, og jeg kunne jo uansett satse på å kjøpe min første DVD-spiller snart. TVen min er en Philips 32PW86068. Har det noe å si om jeg kjøper Philips eller ikke, utenom at TVens fjernkontroll kanskje vil virke på en DVD-spiller av samme merke? Jeg trenger ikke den beste spilleren, men vil ha en som er bra. Den må spille brente plater, divx (betyr divx-støtte at også xvid og andre formater støttes?), mp3 etc, og jeg ser gjerne at den er sonefri i tillegg. Samtidig bør den være noe framtidsrettet også, med tanke på tilkoblinger/teknologi/firmwareoppdateringer, og at det er mulig å koble til hjemmekinoanlegg. Finnes dette til 2-3000 kr? Om det finnes brukbare hjemmekinoanlegg bygget rundt en slik spiller, er det dette også interessant (prisgrensen må da selvsagt justeres oppover). Er det mulig å få tak i rimelige og brukbare komplette hjemmekinoanlegg uten å måtte kjøpe separate receivere og forsterkere? Jeg har et "budget"-oppsett i tankene - igjen behøver det ikke å være best, men noenlunde bra. MultiCom selger Denver DRS-1200 hjemmekinoanlegg til 2995,- inkl. alt - er dette et bra anlegg etter mine spesifikasjoner ovenfor, når totalprisen er såpass lav? Er det andre komplette hjemmekinoanlegg til ca 5000,- som anbefales? Nettbutikkene selger jo mye forskjellig... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hiv i en chip i en xbox og legg i xbox media player så får du støtte for alt. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 Det er uaktuelt å kjøpe Xbox. Ser heller på Pioneer DV 575 (som ikke har kommet på markedet ennå?) eller Philips DVD728/731... Men jeg tror ikke de sistnevnte støtter divx. Lenke til kommentar
striky Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Pioneer DV575 blir helt sikkert en slager når den kommer en gang i løpet av sommeren. Pioneer har lang og god erfaring innen DVD, og lager knallgode DVD-spillere hver eneste gang. Jeg vil anbefale at du tar en titt på asono DVDX70 hos asono.no. Den har fått mye god omtale og er dessuten svært billig, bare 1.499,- Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Tror du bør se på Philips 737 som koster 1800 hos Elkjøp. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Pioneer DV575 blir helt sikkert en slager når den kommer en gang i løpet av sommeren. Pioneer har lang og god erfaring innen DVD, og lager knallgode DVD-spillere hver eneste gang. Men særlig lang levetid har de ikke! Min 717 har nettopp konket ut for andre gang på 4 år. Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe Pioneer flere ganger. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Pioneer DV575 blir helt sikkert en slager når den kommer en gang i løpet av sommeren. Pioneer har lang og god erfaring innen DVD, og lager knallgode DVD-spillere hver eneste gang. Men særlig lang levetid har de ikke! Min 717 har nettopp konket ut for andre gang på 4 år. Jeg kommer i allefall ikke til å kjøpe Pioneer flere ganger. enig med deg der simfan, pioneer har ikke den beste kvaliteten på sine produkter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå