Gå til innhold

TV-ut: G200 eller 3dfx?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge kortene er nok ca like gamle. Hvis du fant dem sammen så er trolig 3dfx-kortet et Voodoo2 8-12MB siden det MÅ kobles sammen med et annet skjermkort for å funke i både 2D og 3D.

 

Men det er vel bare en måte å finne ut hvilket kort som har best TV-ut: Teste.

Lenke til kommentar

Han skrev jo at det var et Banshee kort. Dette var vel det som var et stand-alone eller hva man skal kalle det. Det leverte både 2D og 3D, så man trengte ikke koble det på et vanlig 2D kort.

 

Men til trådstarter: vet ikke hvilket som gir best TV-ut. Men husker at Banshee kortene fikk en lunken omtale... Ville satset på G200 kortet jeg, men det er bare vill gjetting... :yes:

Lenke til kommentar

Det er et stand alone kort, så det er nok et banshee.. tv-chip'n leste jeg av selve kortet..

 

jeg fant dem ikke sammen.. g200 har jeg hatt liggendes hjemme en stund, og banshee kortet fant jeg på jobb..

 

Skal bruke tv-ut i en media-pc i stua... så det er bare for å vise video/spille mp3... får søke litt til.. posta fra p800 i stad, men hjemme nå..

Lenke til kommentar
Han skrev jo at det var et Banshee kort.

_sansynligvis_

 

Men husker at Banshee kortene fikk en lunken omtale... Ville satset på G200 kortet jeg, men det er bare vill gjetting...  :yes:

Banshee yter faktisk ganske bra til å være så gammelt. Synes jeg husker det var bedre enn Matrox G200 i hvertfall. Tror til og med at banshee kunne måle seg med Geforce2 MX som kom 2-3 år senere.

 

Men nå er det vel neppe 3D som er det avgjørende her. I så fall så duger hverken G200 eller banshee til noe som helst lengre. Anbefaler bare å teste ut begge kortene så du ser forskjellen. Se også på driverene. Det kan jo være greit å velge det kortet og dermed driveren som er enklest å gjøre instillinger i. Det er sikkert litt vrient å finne XP-driverene til banshee, men jeg vet de finnes så bare let.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Når det gjelder kvalitet ut på TV (2D & video) så er Matrox overlegene, tror nok G200 er det beste valget.

 

Matrox har fremdels driver support til G-serien demmes, 3Dfx ble jo kjøpt opp av nVidia for en stund tilbake, siden har det ikke kommet noen offisielle driver-oppdateringer, kun noe uoffisielt

Lenke til kommentar
Banshee yter faktisk ganske bra til å være så gammelt. Synes jeg husker det var bedre enn Matrox G200 i hvertfall. Tror til og med at banshee kunne måle seg med Geforce2 MX som kom 2-3 år senere.

Hei... Tror du blander Banshee med Voodoo3. Banshee var en 2D/3D versjon av Voodoo2, og omtrent på samme ytelsesnivå som Voodoo2, litt under noen ganger og!

 

G200 slår Banshee på alle punkter

Lenke til kommentar
Raptor' date='04/05/2004 : 19:54']
Banshee yter faktisk ganske bra til å være så gammelt. Synes jeg husker det var bedre enn Matrox G200 i hvertfall. Tror til og med at banshee kunne måle seg med Geforce2 MX som kom 2-3 år senere.

Hei... Tror du blander Banshee med Voodoo3. Banshee var en 2D/3D versjon av Voodoo2, og omtrent på samme ytelsesnivå som Voodoo2, litt under noen ganger og!

 

G200 slår Banshee på alle punkter

Ok, jeg trodde ikke at G200 slo banshee .. min feil

 

Men jeg mente fortsatt banshee. Det er faktisk på høyde med Geforce 2MX. (Har selv hadd begge kortene og ble svært skuffet ved oppgraderingen som kostet meg hele 1400kr den gangen. Etter det dumme kjøpet testet jeg kortene selv og gikk på nett for å sjekke om de dårlige resultatene stemte. Det viste seg at det gjorde de.

 

Jeg har aldri testet G200 så det er sikkert rett at det er bedre.

Lenke til kommentar

Husker jeg riktig nå, så var G200 en sterk konkurent til TNT og var også overlegen på 2D kontra sine konkurenter. Banshee var også det første 2D/3D fra 3DFX, noe man også så tydlig kunne se på den elendige 2D kvaliteten den hadde og 3D ytelsen kunne heller ikke måle seg mot G200 og TNT.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Bruker Win2000 på mediaboxen.. fant "bare" beta drivere til banshee, mens fulle greie matrox drivere til g200 - WHQL fra februar i år faktisk!! Det er bra :) Har testa G200 nå, og virker greit, kanskje litt grønnskjær i bildet.. men intill jeg får en bedre maskin/vga så får det holde... det er tross alt bare min gode gamel Celeron 300A@450 med 128MB RAM - går så det uler nesten.. eller kanskje ikke.. men god nok til divx/mp3 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...