Gå til innhold

ATI X800 offisielle reviews!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir vel muligens jeg som skal benchmarke X800 for HW.no :)

Skøy. Heldig du... :yes:

 

Men da får du prøve å gjøre det litt fortere enn de som tester NV40 har gjort det nå, eller i det minste ikke si at du har fått kortet :p

Hardware.no jobber med NV40 omtalen, men det er en ganske stor oppgave og rimelig tidskrevende.

 

Jeg sier ikke når jeg får kortet, men jeg har IKKE fått det enda :)

Lenke til kommentar

Hmm Hva er det som er så imponerendet med den demoen? :ermm: (røde ninja ruby), stivt, grei timing, ikke imponert med andre ord. Jeg lastet ned mpg versjonen. Eller er det slik selve spillet kommer til å se ut, er det poenget? da er jeg litt imponert, ellers kunne jeg ikke se efekter jeg ikke har sett før, runnet akkurat FAr Crye, synes selve spillet der var mer imponerendet en denne demoen (fantastiske ragtroll efekter og refleksjoner). Ellers kan jeg nevne Warcraft 3, diablo 2 introer som har fantastisk timing osv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hmm Hva er det som er så imponerendet med den demoen? :ermm: (røde ninja ruby), stivt, grei timing, ikke imponert med andre ord. Jeg lastet ned mpg versjonen. Eller er det slik selve spillet kommer til  å se ut, er det poenget? da er jeg litt imponert, ellers kunne jeg ikke se efekter jeg ikke har sett før, runnet akkurat FAr Crye, synes selve spillet der var mer imponerendet en denne demoen (fantastiske ragtroll efekter og refleksjoner)

Uhm... Realtime rendering av den, sub surface scattering, DOF (depth of field), skinshadingen, grafikken, facial animasjonen for å nevne få ting.

 

EDIT : hvis du ikke forstår så mye om det så er det "rendret" i realtime, altså sanntid. Har jobbet en stund med 3D og slike scener med disse effektene kan være meget krevende å rendre. Det er snakk om alt fra 1 min per frame til 1 time pr frame. Her i Ruby demoen så gjøres dette i sanntid i rimelig respektabel fps.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
hva med anskikt animasjonen i warcraft 3? sikkert jeg som er helt på trynet her, men jeg synes den er mye bedre (i mine øyne i alle fall)

Det er det som er så morsomt. I Warcraft er det videoer som blir spilt av, mens dette er sanntid, altså det er som "inni ett spill". Har du sett det i WC3FT?

Lenke til kommentar
hva med anskikt animasjonen i warcraft 3? sikkert jeg som er helt på trynet her, men jeg synes den er mye bedre (i mine øyne i alle fall)

ja, men èn video i war3 har sikkert tatt dem 100 maskiner og 1000'vis av timer og rendre, derretter lagrer de det som videofil... Ruby demoen er rendret i realtime... dvs. 1 maskin, 0 ventetid :p

Endret av apollox
Lenke til kommentar
hva med anskikt animasjonen i warcraft 3? sikkert jeg som er helt på trynet her, men jeg synes den er mye bedre (i mine øyne i alle fall)

ja, men den har sikkert tatt dem 100 maskiner og 1000'vis av timer og rendre, derretter lagrer de det som videofil... Ruby demoen er rendret i realtime... dvs. 1 maskin, 0 ventetid :p

1stk maskin, 1stk X800 kort og en "consumer" med bakoversveis :)

 

Les mer her om interresert :

 

http://www.ati.com/products/radeonx800/Hig...gWhitePaper.pdf

Lenke til kommentar

Nope, men Far crye haddet mange nye elementer. Alt har bra fysikk, fra bokser til store steiner, alt refletkerer, som nevnt super ragtroll efekter. Foeks så traff jeg en vakt på toppen av en rusten oljerigg i hodet, han falt utrolig troverdig ned på gitter platået ca 30m over vannet, liket ble dratt over rekken på grunn av vekten på liket (alle ledd beveget seg mens han falt over), du så plasket i vannet, jeg zomet meg inn på liket, da kunne du se at han lå å skumpet i bølgene mens blodet rant ut i vannet å ble tynnet ut. DA ble jeg imponert. Venter i spenning på half life 2 :thumbup: klarer mitt klocka r9800pro biffen der også beholder jeg det en stund til, så fort det kommer et spill som ikke pcen min fikser, bytter jeg det ut.

 

Tenkte også å ta en titt på pci express kortene før jeg kjøper noe som helst.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nope, men Far crye haddet mange nye elementer. Alt har bra fysikk, fra bokser til store steiner, alt refletkerer, som nevnt super ragtroll efekter. Foeks så traff jeg en vakt på toppen av en rusten oljerigg i hodet, han falt utrolig troverdig ned på gitter platået ca 30m over vannet, liket ble dratt over rekken på grunn av vekten på liket (alle ledd beveget seg mens han falt over), du så plasket i vannet, jeg zomet meg inn på liket, da kunne du se at lå å skumpet i bølgene mens blodet rant ut i vannet å ble tynnet ut. DA ble jeg imponert. Venter i spenning på half life 2 :thumbup: klarer mitt klocka r9800pro biffen der også beholder jeg det en stund til, så fort det kommer et spill som ikke pcen min fikser, bytter jeg det ut.

 

Tenkte også å ta en titt på pci express kortene før jeg kjøper noe som helst.

:ermm: Uhm, det er ikke det som er poenget. Ragdoll er ikke imponerende, men burde være en standard i FPS-spill. ALT du nevnte ovenfor her er kun Ragdoll. Les mer på www.havok.com for å vite mer.

 

Argh, orker desverre ikke å diskutere dette, så håper noen andre forteller det til deg :)

Lenke til kommentar

Er nok en liten stund til vi ser Blizzard cutscenes rendret realtime... men kanskje tar det kortere tid enn vi tror... Uansett, man kan ikke unngå å bli imponert av blizzards 3d team, utrolig hva de får til ved hjelp av maya og noen plugins.

 

Noen her som har sett Behind the Scenes videoen som viser litt av åpningsvideoen til World of Warcraft? kan si det slik at de har blitt _MYE_ flinkere siden War3 FT

 

edit: for den som er interresert, så kan du finne videoen her WoW Sneak Peek (desverre kun som Bittorrent, men du får ganske bra hastigheter uansett)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Er nok en liten stund til vi ser Blizzard cutscenes rendret realtime... men kanskje tar det kortere tid enn vi tror... Uansett, man kan ikke unngå å bli imponert av blizzards 3d team, utrolig hva de får til ved hjelp av maya og noen plugins.

 

Noen her som har sett Behind the Scenes videoen som viser litt av åpningsvideoen til World of Warcraft? kan si det slik at de har blitt _MYE_ flinkere siden War3 FT

Blizzard bruker nok mer enn Maya og få plugins. De benytter seg utrolig nok av 3D studio Max 6 & Splutterfish Brazil R/S 1.2 + en egenskrevet versjon av Maya Unlimited. Egneskrevet shaders + plugins skal man ikke se bortifra.

 

Cutscenes som dette gir 3D artister som meg en større utfordring når vi skal jobbe, så våres animasjoner og "filmer" skiller seg kraftig ut fra realtime rendring.

 

WoW sneak-peeken er utrolig pen. Desverre er det du ser av facial animation på orc's og de andre kun for cutscenes. Alt du ser der i WoW sneak-peeken er laget med 3D studio Max :)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å kjøpe disse nye kortene egentlig....mange som sier de har 9800 pro og skal kjøpe x800

 

Finnes det noen spill om 6 mnd eller et år hvor 9800 pro ikke vil duge???

 

Svar: NEI.

 

 

Hw industrien går litt fortere en software sin......

Lenke til kommentar
Cutscenes som dette gir 3D artister som meg en større utfordring når vi skal jobbe, så våres animasjoner og "filmer" skiller seg kraftig ut fra realtime rendring.

Ja, jeg har en kamerat som studerer 3d design, og har Blizzard som sitt store forbilde (kanskje ikke så rart). Blizzard tar jo inn kremen av 3d artister, så om noen av dere skulle komme gjennom nåløyet, så skal dere være fornøyde. Uansett, morsom industri det der... irriterer meg over at jeg ikke har nok interresse for 3dstudio og maya. :roll:

 

Alt du ser der i WoW sneak-peeken er laget med 3D studio Max

 

Sier du det? hmm, rart, jeg har vært under den oppfatning at maya er et mye bedre program enn 3dstudio... har ikke så mye peil da men, de er sikkert best på sine forskjellige punkter... :thumbup: (doom3 figurene blir vel animert i maya?)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Hva er poenget med å kjøpe disse nye kortene egentlig....mange som sier de har 9800 pro og skal kjøpe x800

 

Finnes det noen spill om 6 mnd eller et år hvor 9800 pro ikke vil duge???

 

Svar: NEI.

 

 

Hw industrien går litt fortere en software sin......

Personlig sitter jeg på ett 9800XT, men skal uansett skaffe meg det nyeste X800XT kortet. Grunnen er til at jeg har stor sans for ny teknologi, eyecandy og hardware som tilfredstiller min sult for høy oppløsning og AA/AF.

 

9800-kortene klarer nok spill i flere måneder framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...