Gå til innhold

ATI X800 offisielle reviews!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såg test på videoprosessordelen i 6800ultra. Den brukte langt mere cpu enn ati sin..så det er iallefall ingenting revolusjonerende. Ati har hatt hardwarestøtte for video lenge.

jupp, pluss at X800 serien tar ibruk ATi Rage Theater brikken, som ble brukt i Radeon64 kortene (nyere versjon selvfølgelig)

Dermed så har kortene Video in/out også :)

Lenke til kommentar
Dersom jeg får tak i et 6850U så blir det nok det på meg. I fireingsquad sin test kom det best ut der jeg ville ha det best ut. Men siden dette sikkert blir vanskelig å få tak i, blir det nok et X800 XT...

Det er ikke 6850U... dette kortet kommer nok mest sannsynlig til høsten. Det du snakker om er 6800 Ultra (Extreme), navnet er ikke helt bestemt enda, men det er bare en overklokket versjon av 6800 Ultra. Du kan nok klokke et vanlig Ultra nesten like mye vil jeg tro.

 

Jeg ville forresten også valgt X800 XT PE, men jeg beholdet mitt 9800 Pro en stund til.

Lenke til kommentar
Dersom jeg får tak i et 6850U så blir det nok det på meg. I fireingsquad sin test kom det best ut der jeg ville ha det best ut. Men siden dette sikkert blir vanskelig å få tak i, blir det nok et X800 XT...

Det er ikke 6850U... dette kortet kommer nok mest sannsynlig til høsten. Det du snakker om er 6800 Ultra (Extreme), navnet er ikke helt bestemt enda, men det er bare en overklokket versjon av 6800 Ultra. Du kan nok klokke et vanlig Ultra nesten like mye vil jeg tro.

 

Jeg ville forresten også valgt X800 XT PE, men jeg beholdet mitt 9800 Pro en stund til.

NVIDIA's Last Minute Effort  On the virge of ATI's R420 GPU launch, NVIDIA brought out a new card called the GeForce 6850 Ultra. This new card is to be sold as an OEM overclocked part (ala the "Golden Sample" and other such beasts), and will be able to run at 450MHz+ core and 1.1GHz+ memory clcok speeds. It is very clear to us getting this board out here right now was a bit of a rush for NVIDIA, and it would seem that they didn't expect to see the kind of performance ATI's X800 series can deliver. We were unable to get drivers installed and running on our 6850 Ultra card until about two hours ago, but we will be following this article up with an update to the data as soon as we are able to benchmark the card. The 6850 Ultra looks exactly the same as the 6800 Ultra (it really is the same card with an overclock), so we'll forego the pictures.

 

Anandtech

Lenke til kommentar
As far as the GeForce 6800 Ultra Extreme is concerned, there are still lots of questions to be answered. For instance, which board partner(s) have signed on for the Extreme board? Gainward has produced its “Golden Sample” line of overclocked GeForce cards in the past, while eVGA ran its GeForce FX 5900 Ultra boards at 500MHz core/900MHz memory. NVIDIA has told us that one, possibly two board partners will be signed on for these cards, which will be marketed as a line of overclocked GeForce 6800 Ultra cards. These boards will not be marketed as GeForce 6850 Ultra cards or any other variation of the GeForce 6800 Ultra brand.

 

Så det ser ut til at det er litt uenighet her... vi får se ;)

Lenke til kommentar
Jeg venter til neste generasjon med å kjøpe nytt skjermkort... Men skulle jeg kjøpt nå, så måtte jeg ha byttet ut PSU for å kjøpe 6800 Ultra, noe som fører til at det ville vært et uaktuelt kort for meg :)

Du kan jo selvfølgelig unngå det ved å velge noe annet enn 6800 Ultra. F.eks X800 XT som bare krever 300W PSU.

Lenke til kommentar

Hehe... ;) Ja, vi får vente å se... Men jeg tror kanskje ikke dette slippet var så "hasted" som folk skal ha det til. Det er en ganske syk ytelseøkelse på 50MHz clock på GPU. Dette kan jo være at nVidia ikke ville gi slipp på alt de hadde i ermet før ati hadde vist hva de hadde å by på...

Lenke til kommentar
Hehe... ;) Ja, vi får vente å se... Men jeg tror kanskje ikke dette slippet var så "hasted" som folk skal ha det til. Det er en ganske syk ytelseøkelse på 50MHz clock på GPU. Dette kan jo være at nVidia ikke ville gi slipp på alt de hadde i ermet før ati hadde vist hva de hadde å by på...

Kan hende siden X800XT ikke kan klokkes noe særlig mer men FX6800

hadde en del å gå på:

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?...8&skrivelse=223

Lenke til kommentar
Er det ikkje behov for økt ytelse, så lager dei behovet ;)

Enig! Her er det mange som kjøper "det som er best" selv om de bare skal spille på 1280x1024 og kanskje ikke bryr seg med å skru på AA/AF en gang. Da sitter de nok blakke og uvitende om at en kort til halve prisen hadde gitt de samme spilleopplevelsen.

Lenke til kommentar
Er det ikkje behov for økt ytelse, så lager dei behovet ;)

Enig! Her er det mange som kjøper "det som er best" selv om de bare skal spille på 1280x1024 og kanskje ikke bryr seg med å skru på AA/AF en gang. Da sitter de nok blakke og uvitende om at en kort til halve prisen hadde gitt de samme spilleopplevelsen.

Og kanskje med en XP 1800 og 256MB ram osv. :ermm:

Lenke til kommentar
Det spørs om ikke nividia blir 3dmark vinneren denne gangen. Men at ati blir best når det gjelder spill i høy kvalitet (med aa ol.)

3dmark mister sin verdi med en gang ytelsen ikke samsvarer med spill i det hele tatt. Det at nVidia "vinner" 3dmark har ingenting å si i seg selv, det har bare noe å si hvis dette betyr at spillytelsen også er en del bedre.

 

Du spiller ikke 3dmark, du spiller spill...

Jeg er helt klar over at 3d mark ikke representerer spill på en god måte, men det er mange som (dessverre) bryr seg om 3dmark score, det kan hende at ati mister de mindre erfarene kundene som bare skal ha det beste i 3dmark, eller xtreme overklokkerne som også skal ha det beste i 3dmark. Men jeg tror og håper at ati igjen blir en stor hit.

Lenke til kommentar
3dmark mister sin verdi med en gang ytelsen ikke samsvarer med spill i det hele tatt. Det at nVidia "vinner" 3dmark har ingenting å si i seg selv, det har bare noe å si hvis dette betyr at spillytelsen også er en del bedre.

 

Snakker du generellt eller spesifikkt om 3DMark03 og R420 vs NV40? For syntetiske benchmark sin verdi med bl.a å teste funksjonalitet spill ikke benytter. F.eks viste syntetsike benchmark at NV3x var svak i dx9 før det var noen dx9 spill ute på markedet.

Lenke til kommentar
Snakker du generellt eller spesifikkt om 3DMark03 og R420 vs NV40? For syntetiske benchmark sin verdi med bl.a å teste funksjonalitet spill ikke benytter. F.eks viste syntetsike benchmark at NV3x var svak i dx9 før det var noen dx9 spill ute på markedet.

Jeg sa ikke at det var ubrukelig, men hvis det tester "feil" funksjoner i forhold til hva spill kommer til å bruke og legger vekt på feil ting, da vil det ikke være mye å bruke det til.

 

Kan godt hende Nv40 er mer fremtidsrettet og derfor får mer score.... kan også gå på rein tallknusing og kraft. Vi får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...