Gå til innhold

ATI X800 offisielle reviews!


Anbefalte innlegg

Reviews har dukket opp på mange av de største hardware sidene på nettet, og det virker som om ryktene vi har hørt er sanne, kortet slår 6800 Ultra i de fleste tester når AA og AF er skrudd på , og taper i andre... så valget blir vanskelig :)

 

reviews:

www.tomshardware.com

www.beyond3d.com

www.lostcircuits.com

techreport.com

www.driverheaven.net

www.hardocp.com

www.neoseeker.com

www.bjorn3d.com

www.pcper.com

www.gamers-depot.com

 

også har du Firingsquad's review, som fletter resultater av X800 kortene inn i sin test av 6800 Ultra Extreme og 6800 GT... snodig måte å ønske nye ATi kort velkommen på. www.firingsquad.com:hmm:

 

R420 is what NV40 brought to the table in terms of performance, amplified, especially at its maximum AA mode. My 'ohmygod fast' exclamation on the second page really doesn't do X800 XT justice, it utterly obliterates anything that's gone before it when maximum respective AA modes are enabled, current 6800 Ultra included.

 

Then we come on to its form factor. You simply cannot ignore small PCB size, lower than 9800 XT power draw, no need for two power connectors, single slot cooler profile and cool running. You can run an X800 XT or PRO in a Shuttle XPC and that's all the confirmation you need of its excellent engineering.

 

It's impressive in every respect, from performance to form factor and image quality in between.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI does it again :fun:

 

Koster mindre, yter på lik linje, noen ganger mer og noen ganger mindre (svakt i OpenGL blant annet), mindre strømforbruk og utvikler mindre varme.

Men lurer på hvordan dette går når det kommer spill som er basert på funksjoner som X800 ikke har. Da går nok 6800 triumferende forbi.

 

Apollox: Beklager, men var litt vel ivrig og postet før jeg var ferdig med å lese flere tester. Fikk bare et syn av saken og det ble ikke helt riktig.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

men nVidia er nå i førersetet teknologisk sett. Jeg regner med ATi må ta et langt større steg med sin R500, og kanskje det da er nVidia sin tur til å bare gjøre små forandringer på sin nv40 kjerne?

Ikke vet jeg, men alle disse kortene har en utrolig ytelse... jeg gleder meg :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Det er litt merkelig at det så mange forskjellige testresultater ute å går...

Noen steder er x800xt klart best mens andre steder er 6800ultra bedre og andre nettsteder har testet 6800ultra extreme som banker x800xt... :dontgetit:

Jeje, da vet vi værtfall testene ;)

 

Nå vil jeg ha NORSKE priser, og utgivelse her til lands!

Lenke til kommentar
Det er litt merkelig at det så mange forskjellige testresultater ute å går...

Noen steder er x800xt klart best mens andre steder er 6800ultra bedre og andre nettsteder har testet 6800ultra extreme som banker x800xt... :dontgetit:

Jeje, da vet vi værtfall testene ;)

 

Nå vil jeg ha NORSKE priser, og utgivelse her til lands!

Det venter jeg også på ;)

Lenke til kommentar

Vel uansett leser man reviewet til hardocp.com så er det ikke vanskelig å se hvem som troner på toppen.

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDEw

Quote:

There is a very obvious pattern here; 1600x1200 with AA and AF on the X800XT. Only in one game did we have to play at 1280x1024, and that was only because the game, NFS: Underground did not support 1600x1200 resolution. Otherwise every single game was playable at 1600x1200 with AA and AF! We find this to be nothing short of incredible and frankly we did not think we would see this kind of video card power till possibly later this year.

 

The Radeon X800Pro comes in second in the pack and did achieve 1600x1200 with AA and AF in a couple of games with the rest being playable at 1280x1024 with AA and AF.

 

The GeForce 6800Ultra came in third from the top in our testing, as it had only one game that it could run at 1600x1200 with AA and AF. The rest played best at 1280x1024 or 1280x960 with AA and AF. In the case of the new FarCry game that many folks is buzzing about, only 1024x768 MediumAA/4XAF was playable. That said, NVIDIA gave us a newer set of drivers that were outlined to improve FarCry frames per second by 20% by working out some Z culling issues according to NVIDIA. These new v61.11 drivers also were saddled with IQ bugs and we did not feel comfortable testing with them as we would not have suggested them for your gaming experience.

 

Ikke vet eg men AnandTech sier ikke noe om dette i sitt review hvor dei bruker v61.11 driverne sent av nvidia,...se her>> http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2044&p=10

Endret av Falkers
Lenke til kommentar

Håper at kortet legger seg på ca 3000-3500. Da er det innen min rekkevidde...

Det blir et ati kort på meg denne gangen, enkelt og greit pga at den ikke krever at jeg kjøper meg en større psu sånn at jeg fortsatt kan nyte min stillegående 400w.

Ser at det er veldig småe marginer mellom begge kortene, utrolig at ati greier det med 60 millioner transistorer mindre en nvidia...

 

Edit : Foresten bra at di som tester kortene legger merke til slikt : These new v61.11 drivers also were saddled with IQ bugs and we did not feel comfortable testing with them as we would not have suggested them for your gaming experience.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
dette har jeg gledet meg lenge til. Men det var rart at de forskjllige testene hviste forskjelig resultat.... :hmm:

Slik var det jo med 6800 Ultra også da ... Men vi ser jo at X800XT gjennomsnittlig yter lik bra som 6800 Ultra, med X800pro litt bak...

 

btw. så likte jeg funksjonen "Temporal Anti Aliasing"... Der du får kvaliteten av f.eks 4xAA med ytelsestapet til kun 2xAA.

 

Temporal FSAA uses different sampling patterns for the odd and even frames of a scene, making them slightly different. If the frame rate is high enough, the human eye can no longer tell the frames apart. The result is that the sampling rate on the screen has been effectively doubled. The same effect is employed for TV media, which also uses interlaced half-images that alternate too quickly to be told apart.
Endret av apollox
Lenke til kommentar
Det spørs om ikke nividia blir 3dmark vinneren denne gangen. Men at ati blir best når det gjelder spill i høy kvalitet (med aa ol.)

3dmark mister sin verdi med en gang ytelsen ikke samsvarer med spill i det hele tatt. Det at nVidia "vinner" 3dmark har ingenting å si i seg selv, det har bare noe å si hvis dette betyr at spillytelsen også er en del bedre.

 

Du spiller ikke 3dmark, du spiller spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...