Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å starte på et nytt cms-prosjekt om ikke så lenge - men, jeg er litt usikker på hva jeg skal ha med i systemet.

Dette har jeg skrabla ned hittil:

- Ny artikkel, endre artikkel, slette artikkel (etter kategori)

- Ny bruker, endre bruker, slett bruker

- Ny link, endre link, slett link (etter kategori)

Noen som har noen videre tanker/idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nettopp laget et og lagde da:

- legg/rediger/slett/ Nyhet/artikkel/tutorial (altså forskjellige kategorier på nyhetene)

- legg/rediger/slett/ linker m/mulighet for å velge mellom kategorier.

- samme administrasjonsmuligheter også for gjestebok.

- også en liten sak for tellerscript.

det holder foreløpig for meg :)

edit: og bildeupload, men en funksjon for å sette inn bilde enkelt og greit i nyheten/ tutorialen..

du bør kanskje også gjøre det lett å legge inn linker osv i nyheter ol.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Hva med å lage en link-funksjon der man ganske enkelt linker til f.eks. www.domenetditt.com/go.php?s=123123 (evt. go.domenetditt.com/123123). CMS'et legger til linkid og href i mysql, og go.php henter det ut, og lager dermed dynamiske linker.

Holder forresten også på med et lite CMS, men det utvikler seg mer og mer i retning av å bli et lite forum (støtte for BBCode, brukeradministrasjon o.l.)... :p

Lenke til kommentar
Hva med å lage en link-funksjon der man ganske enkelt linker til f.eks. www.domenetditt.com/go.php?s=123123 (evt. go.domenetditt.com/123123). CMS'et legger til linkid og href i mysql, og go.php henter det ut, og lager dermed dynamiske linker.

En sånn funksjon har jeg allerede på mitt eksisterende CMS, inkludert de fleste av funksjonene som Smidt har (bortsett fra gjestebok og upload).

Har også modifisert scriptet med mod_rewrite slik at jeg har "søkemonitorvennlige"-URLs. Skal bygge litt videre på denne funksjonen i neste versjon.

Tenker på å lage et templatebasert system, men har ikke helt bestemt meg ennå. Hva tror dere?

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å starte på et nytt cms-prosjekt om ikke så lenge - men, jeg er litt usikker på hva jeg skal ha med i systemet.

Dette har jeg skrabla ned hittil:

- Ny artikkel, endre artikkel, slette artikkel (etter kategori)

- Ny bruker, endre bruker, slett bruker

- Ny link, endre link, slett link (etter kategori)

Noen som har noen videre tanker/idèer?

Dynamisk menysystem. Et must! Behagelig å kunne legge til menyvalg, og stokke om på den etter eget ønske.

Har laget det selv, og det fungerer svært bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...