Gå til innhold

Husk måneformørkelsen i kveld

Anbefalte innlegg

Fra ca 22-23 i kveld er det måneformørkelse. Sist gang det var måneformørkelse var i november, og da tok jeg fine bilder av det hele. Været i Oslodistriktet er vel ikke så veldig lovende, men vi får håpe.

Husk å bruke spot-måling, slik at du måler lyset kun på månen. Deretter bruker jeg å leke meg litt med blenderen til jeg finner den beste eksponeringen.

For mer info se http://www.astronomi.no/maane040504.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
regner her i seljord.

Men slike bilder er kjedelige syns jeg. sett det tusen ganger før.

Kan skjoenne at folk har ulike meninger om hva som er spennende aa fotografere, men at ting har blitt fotografert foer er ingen grunn til aa ikke proeve selv. Selv fotografier av maanen kan man proeve aa gjoere en kreativ vri paa, og en maaneformorkelse er ikke noe som skjer hver dag. Dessuten kan det vaere teknisk utfordrende for en med nytt utstyr.

Hva med bilder av barn, hunder, fugler, solnedganger, blomster, brylluper, fester osv, er de ogsaa kjedelige? Slike bilder har jeg i alle fall sett 100 ganger oftere enn maaneformoerkelsesbilder... :)

Fra et kunstnerisk staasted skal jeg vaere enig i at i 98 av 100 tilfeller er alle de typene bildene nevnt over kjedelige. Heldigvis slutter vi ikke aa fotografere for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...