kai_frode Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Fra ca 22-23 i kveld er det måneformørkelse. Sist gang det var måneformørkelse var i november, og da tok jeg fine bilder av det hele. Været i Oslodistriktet er vel ikke så veldig lovende, men vi får håpe. Husk å bruke spot-måling, slik at du måler lyset kun på månen. Deretter bruker jeg å leke meg litt med blenderen til jeg finner den beste eksponeringen. For mer info se http://www.astronomi.no/maane040504.html Lenke til kommentar
uranus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Er helt overskyet her i Skien... Så tror ikke det er noe vits å sjekke. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Ahh....Lover bra her. Men jeg tror at tidspunktet er noe forskjøvet her i nord. Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Det ble ikke mye å fotografere her i Oslo for å si det sånn.. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Skuffende dårlig vær på Gjøvik også. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 regner her i seljord. Men slike bilder er kjedelige syns jeg. sett det tusen ganger før. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Men det er jo gøy å prøve selv. Skal man unnlate å ta bilder av ting fordi det har blitt gjort før så blir kameraet bare stående og støve ned. Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 regner her i seljord. Men slike bilder er kjedelige syns jeg. sett det tusen ganger før. Kan skjoenne at folk har ulike meninger om hva som er spennende aa fotografere, men at ting har blitt fotografert foer er ingen grunn til aa ikke proeve selv. Selv fotografier av maanen kan man proeve aa gjoere en kreativ vri paa, og en maaneformorkelse er ikke noe som skjer hver dag. Dessuten kan det vaere teknisk utfordrende for en med nytt utstyr. Hva med bilder av barn, hunder, fugler, solnedganger, blomster, brylluper, fester osv, er de ogsaa kjedelige? Slike bilder har jeg i alle fall sett 100 ganger oftere enn maaneformoerkelsesbilder... Fra et kunstnerisk staasted skal jeg vaere enig i at i 98 av 100 tilfeller er alle de typene bildene nevnt over kjedelige. Heldigvis slutter vi ikke aa fotografere for det. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) jaja var bare en personlig mening. Men selvfølgelig, det kan eksprementeres. Med ett godt bilde kan du jo leike i PS etterpå også. Endret 5. mai 2004 av Åsmund Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Var det noen som fikk tatt noen bra bilder? Dårlig utsikt i Trondheim ihvertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå