Gå til innhold

Det "perfekte" hovedkort.

Anbefalte innlegg

Finnes et hovedkort for socket A med Raid 2xdoble minnekanaler (tilsammen 4 minnesockler)

Trenger raid pga. de 2 ekstra ide kontrollerene, hvorfor lages ikke HK med mer en 2 ide kontrollere (idiotisk for de med mer en 4 disker+optiske stasjoner) :mad:

Liker ikke pci ide kontrollere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Abit KD7-Raid 4 ide kontrollere men ikke dual channel ddr. jeg gidder ikke bytte ut 2x160GB og 2x80GB Ide hdd med s-ata før de ryker.

Har tenkt å ha 2gb ram 4x512 i dual channel. det finnes ikke?

Altså, du skal kjøre 2x IDE RAID og 4x 512 RAM? Det finnes nok, har du søkt ordentlig inne i prisguiden, på nettbutikker osv?

Lenke til kommentar

Vist jeg ikke husker feil, har Abit NF7-S en S-ATA til ide adapter. Da kan du bruke 5 ide enheter. Det finnes sikkert å få kjøpt en S-ATA til IDE adapter til, så du får muligheten til 6 ide enheter. Men du får ikke kjørt mer enn 3x512MB Ram i dual channel.

Edit:

Det som derimot er litt spennende med bundelen er at det følger med en overgang fra vanlig parallell ATA til S-ATA. Dette er egentlig en ganske stor klump, men likevel temmelig praktisk. På denne måten kan man tilkople en standard IDE-disk på S-ATA kontrolleren.

abit_seriell.jpg

Endret av RansoM
Lenke til kommentar
Vist jeg ikke husker feil, har Abit NF7-S en S-ATA til ide adapter. Da kan du bruke 5 ide enheter. Det finnes sikkert å få kjøpt en S-ATA til IDE adapter til, så du får muligheten til 6 ide enheter. Men du får ikke kjørt mer enn 3x512MB Ram i dual channel.

Edit:

Det som derimot er litt spennende med bundelen er at det følger med en overgang fra vanlig parallell ATA til S-ATA. Dette er egentlig en ganske stor klump, men likevel temmelig praktisk. På denne måten kan man tilkople en standard IDE-disk på S-ATA kontrolleren.

abit_seriell.jpg

Det der er da vel fra S-ATA til IDE? Du må ha en IDE til S-ATA for å kunne utnytte S-ATA-portene til IDE-disker. Men det går vel neppe å kjøre RAID på dette?

Lenke til kommentar

Edit:

På denne måten kan man tilkople en standard IDE-disk på S-ATA kontrolleren.

abit_seriell.jpg

Det der er da vel fra S-ATA til IDE? Du må ha en IDE til S-ATA for å kunne utnytte S-ATA-portene til IDE-disker. Men det går vel neppe å kjøre RAID på dette?

Lenke til kommentar

Mye koster den der?

Den blir koblet mellom S-ata kontakten på HK og IDE disken?

Jeg har bare 768MB ram og merker at det er flaskehalsen, de står i tillegg i single channel.  :(

Du setter hele "pluggen" inn i IDE disken og kablene går til S-ATA porten. Om det går ann å kjøre raid på dette er vel heller tvilsomt, men det kan være.

Endret av RansoM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...