Epsilon- Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Finnes et hovedkort for socket A med Raid 2xdoble minnekanaler (tilsammen 4 minnesockler) Trenger raid pga. de 2 ekstra ide kontrollerene, hvorfor lages ikke HK med mer en 2 ide kontrollere (idiotisk for de med mer en 4 disker+optiske stasjoner) Liker ikke pci ide kontrollere Lenke til kommentar
Purify Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kjøp deg heller S-ATA og gå for et Abit NF7-S v2.0. Det du leter etter finnes nok, se i prisguiden eller søk på google.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Det lages hk med mer enn 2 ide connectors. Har selv Aopen Ak77-8xMax (Via KT 400) det har 3ide + 2 s-ata. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 jeg har MSI K7N2 Delta ILSR.. det har 3 ide og 2 sata... Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg har Abit KD7-Raid 4 ide kontrollere men ikke dual channel ddr. jeg gidder ikke bytte ut 2x160GB og 2x80GB Ide hdd med s-ata før de ryker. Har tenkt å ha 2gb ram 4x512 i dual channel. det finnes ikke? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg har Abit KD7-Raid 4 ide kontrollere men ikke dual channel ddr. jeg gidder ikke bytte ut 2x160GB og 2x80GB Ide hdd med s-ata før de ryker.Har tenkt å ha 2gb ram 4x512 i dual channel. det finnes ikke? Altså, du skal kjøre 2x IDE RAID og 4x 512 RAM? Det finnes nok, har du søkt ordentlig inne i prisguiden, på nettbutikker osv? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Vist jeg ikke husker feil, har Abit NF7-S en S-ATA til ide adapter. Da kan du bruke 5 ide enheter. Det finnes sikkert å få kjøpt en S-ATA til IDE adapter til, så du får muligheten til 6 ide enheter. Men du får ikke kjørt mer enn 3x512MB Ram i dual channel. Edit: Det som derimot er litt spennende med bundelen er at det følger med en overgang fra vanlig parallell ATA til S-ATA. Dette er egentlig en ganske stor klump, men likevel temmelig praktisk. På denne måten kan man tilkople en standard IDE-disk på S-ATA kontrolleren. Endret 5. mai 2004 av RansoM Lenke til kommentar
Purify Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vist jeg ikke husker feil, har Abit NF7-S en S-ATA til ide adapter. Da kan du bruke 5 ide enheter. Det finnes sikkert å få kjøpt en S-ATA til IDE adapter til, så du får muligheten til 6 ide enheter. Men du får ikke kjørt mer enn 3x512MB Ram i dual channel. Edit: Det som derimot er litt spennende med bundelen er at det følger med en overgang fra vanlig parallell ATA til S-ATA. Dette er egentlig en ganske stor klump, men likevel temmelig praktisk. På denne måten kan man tilkople en standard IDE-disk på S-ATA kontrolleren. Det der er da vel fra S-ATA til IDE? Du må ha en IDE til S-ATA for å kunne utnytte S-ATA-portene til IDE-disker. Men det går vel neppe å kjøre RAID på dette? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Fant dette dyrt!! Har alltid kjøpt Abit men nå har de jo bare pingle kort til socket A. Jeg vil ha noe med skikkelig powah Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Edit: På denne måten kan man tilkople en standard IDE-disk på S-ATA kontrolleren. Det der er da vel fra S-ATA til IDE? Du må ha en IDE til S-ATA for å kunne utnytte S-ATA-portene til IDE-disker. Men det går vel neppe å kjøre RAID på dette? Lenke til kommentar
F.V Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 kansje detta e ka du leite etter. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Mye koster den der? Den blir koblet mellom S-ata kontakten på HK og IDE disken? Jeg har bare 768MB ram og merker at det er flaskehalsen, de står i tillegg i single channel. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Det der er da vel fra S-ATA til IDE? Du må ha en IDE til S-ATA for å kunne utnytte S-ATA-portene til IDE-disker. Men det går vel neppe å kjøre RAID på dette? Mye koster den der?Den blir koblet mellom S-ata kontakten på HK og IDE disken? Jeg har bare 768MB ram og merker at det er flaskehalsen, de står i tillegg i single channel. Du setter hele "pluggen" inn i IDE disken og kablene går til S-ATA porten. Om det går ann å kjøre raid på dette er vel heller tvilsomt, men det kan være. Endret 5. mai 2004 av RansoM Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 De beste vil nok være en IDE Raid kontroller. Da får du god ytelse også Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvis du ser på netshop, har de et Gigabyte HK til socket a med 4 minne-socketer og IDE-raid. Link til Gigabyte 7NNXP nForce2 Ultra400 Det er vel akkurat det du spør om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå