Arctic Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg kjenner også til et par stykker som brukte å tilkalle meg for en "rens" Men jeg ble nå lei, og ga de instuksjoner på å bruke adaware og antivirus selv, og siden har jeg ikke hørt noe Men jeg kjenner en annen fyr som er stikk motsatt Han er ekstremt overforsiktig med alt som heter data og internett. Han ringer meg ganske ofte for å spørre meg og han kan åpne et vedlegg i eposten, f-eks ordebekreftelen fra en nettbutikk... -som jeg forøvrig brukte en halvtime på og overbevise vedkommende at ikke drev med svindel Og alt av programmer som skal lastes ned må jeg godkjenne først osv... Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Her forleden så ringte en kompis som bor ca 3 mil ifra meg og lurte på om jeg ikke kunne stikke innom en dag og kikke på maskinen hans. Helt i orden sier jeg men du får dekke bensinpenger og mat og drikke. "Ehhh.......vel....det er ingen hast...kan bare ta det en gang du kommer på besøk.....".......Hva i helv*** tenkte jeg! Skal jeg bruke penger på bensin og mat for å "få lov" til å fikse pc'en hans!? Kjenner til det ja...Naboen kjøpte pc til sønnen for noen år siden, Sikkert brukt over 100 timer der (kødder ikke!) på å rette diverse feil som denne drittungen har klart å lage...værste er at bare sitter å spiller hele tiden uten å gidde å lære seg noenting selv...aldri fått betalt for dette fordi vi er jo naboer...jadda! Jobber man med data så er det selvfølgelig bare en glede å hjelpe andre med problemene deres! Blir og ofte ringt til av tottalt ukjente som har fått navnet mitt fra noen de kjenner og som vet at jeg jobber med data...vil at jeg skal fixe ting...noen betaler, noen sier bare, "takk, jeg ringer deg neste gang". Utrolig frekkt! Neste gang naboen ringer sier jeg at jeg etterfakturerer 100 arbeidstimer!!! blir ca 50 000,- når jeg har trukket fra "nabo rabatt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå