doublej Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg har prøvd å få til en "kunstig" adresselinje i et frameset, der man kan skrive inn i URL som åpnes i en annen frame, name="innhold". Slik som adresselinjen innebygget i nettleseren. Problemet er at når en bruker åpner en side, og trykker på en link i siden, så vil adressen til siden som vises i framen "innhold" være forskjellig fra det som vises i adresselinjen. Jeg har fått det til å fungere på sider som ligger på samme server som framesettet, men det fungerer ikke når det er sider fra andre servere i "innhold". Er det mulig å få til dette? Lenke til kommentar
Inge_aning Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kort svar: Nej Hvorfor ? Sikkerhetsgrunder, ingen morderne browsere tillater cross site scripting. Det hade varit for lett å skape en frameside som inneholler en annen site. Og genom denne framesiden skulle man kunna få tag i brukernavn og passord fra den andre siten feks. Lenke til kommentar
doublej Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Nei, det var det jeg tenkte (var redd for) ...men jeg er allerede godt igang med å lage en alternativ løsning Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå