sluffy Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg skal skrive en bokmalding/anmeldelse/rapport til torsdag, og boken jeg skal ta for meg er Jens Bjørneboes "Jonas". Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til hva som er lurt å ha med, og om det er spesielle deler av boken jeg bør trekke fram. Siden denne oppgaven skal leveres inn såpass seint i skoleåret vil jeg gjøre en god jobb, da den sikkert teller en god del på karakteren. På forhånd takk. Mvh. Sluffy Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Foreslår å lese boka Endret 4. mai 2004 av AssKicR Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Det har man gjort, faktisk 2 1/5 ganger (blir ferdig med 3. i dag) Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Bra bok med andre ord.. Du burde vel vite hva du skal ta med da Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg tror jeg har det meste, poenget er at siden denne mest sansynlig er litt viktig vil jeg være sikker på at jeg har fått med meg det viktigste. Jeg har nemlig en lei tendens til å trekke fram ting som jeg ikke trenger å ta med. Og så kan man jo også sikkert tolke boken litt forskjellig, så å høre andres mening hadde vært litt interessant. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg skrev særemne på vidergående om blandt annet den boka. Når jeg tenker etter husker jeg skremmende lite av hva jeg skrev. Jeg har oppgaven på en cd her et sted, kan se om jeg finner den i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Vel, det er jo en inngående kritikk av det offentlige skolesystemet. Du bør merke deg at Bjørneboe i sin tid var lærer ved Steinerskolen; en skole som er kjent for det man kan kalle "alternative" opplegg. Det er en fin digresjon å komme med, når du skal trekke linjer mellom forfatterskapet og livet hans. Endret 4. mai 2004 av Antikapitalist Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Petermann: Det hadde vært fint. Antikapitalist: Takk, sånn info er gøy å komme med. Serlig når norsklæreren våres er en ultrakonservativ kristen dame som tror at vi ikke kan så veldig masse Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Bare hyggelig, sluffy! Bjørneboe var en svært allsidig og samfunnsengasjert forfatter; han skrev dikt, skuespill, essays, artikler, epistler og romaner. Er du noe mer du trenger å vite om rabulisten Bjørneboe er det bare å ta kontakt. Jens Bjørneboe og André Bjerke var forresten fettere Endret 4. mai 2004 av Antikapitalist Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kanskje du finner noe her: http://trivini.no/w/writings/bjorneboe/ Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) noe? Det der kommer til å ta tiår å komme gjennom Det ser ut som om det står mye bra om både Bjørneboe og Jonas der. Takk. Noen som ahr noen gode tips til va som må være med når man skal skrive en bokmelding? (generelt) Endret 4. mai 2004 av sluffy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå