Gå til innhold

Bokanmeldelse/rapport

sluffy

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en bokmalding/anmeldelse/rapport til torsdag, og boken jeg skal ta for meg er Jens Bjørneboes "Jonas". Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til hva som er lurt å ha med, og om det er spesielle deler av boken jeg bør trekke fram. Siden denne oppgaven skal leveres inn såpass seint i skoleåret vil jeg gjøre en god jobb, da den sikkert teller en god del på karakteren.

På forhånd takk.

Mvh.

Sluffy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg har det meste, poenget er at siden denne mest sansynlig er litt viktig vil jeg være sikker på at jeg har fått med meg det viktigste. Jeg har nemlig en lei tendens til å trekke fram ting som jeg ikke trenger å ta med. Og så kan man jo også sikkert tolke boken litt forskjellig, så å høre andres mening hadde vært litt interessant.

Lenke til kommentar

Vel, det er jo en inngående kritikk av det offentlige skolesystemet. Du bør merke deg at Bjørneboe i sin tid var lærer ved Steinerskolen; en skole som er kjent for det man kan kalle "alternative" opplegg. Det er en fin digresjon å komme med, når du skal trekke linjer mellom forfatterskapet og livet hans. :yes:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Bare hyggelig, sluffy! Bjørneboe var en svært allsidig og samfunnsengasjert forfatter; han skrev dikt, skuespill, essays, artikler, epistler og romaner.

Er du noe mer du trenger å vite om rabulisten Bjørneboe er det bare å ta kontakt. :)

Jens Bjørneboe og André Bjerke var forresten fettere :yes:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

noe?

Det der kommer til å ta tiår å komme gjennom :p

Det ser ut som om det står mye bra om både Bjørneboe og Jonas der.

Takk.

Noen som ahr noen gode tips til va som må være med når man skal skrive en bokmelding? (generelt)

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...