Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2mbps/2mbps! Sandefjord bredbånd tilbud uten konk.


Anbefalte innlegg

Sandefjord bredbånd (bygger etter navnet, selfølgelig bare ut i sandefjord) har nå kommet med sine fiberoptiske linjer (Digital TV, telefon og brebånd) på markedet.

Jeg synes at telenor, ngt, tele2, bluecom osv. også burde satse på fiberoptiske linjer istedet for å satse på utviding av nettverket sitt.

Etter et par år duger faktisk ikke kobberlinje mer, og det kan bli et problem for stakkars Stjelenor (og de andre overnevnte firmaer) som har bygd ut over hele landet.

Linjene deres blir rett og slett for trege, mens de fiberoptiske linjene til SB er mer fremtidsrettende og holder MYE lenger.

Et eksempel er max. ut hastigheten til div. firmaer som ligger på rundt 512kbps, mens SB sine max. ut hastigheter er på 2(!!!)mbps og 10(!!!!!)mbps.

Har ikke telenor og de andre noe og tenke på nå, tror dere?

btw, så VET jeg at FB linjer er dyrt, men det KOMMER så absolutt til å lønne seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sandefjord bredbånd (bygger etter navnet, selfølgelig bare ut i sandefjord) har nå kommet med sine fiberoptiske linjer (Digital TV, telefon og brebånd) på markedet.

Jeg synes at telenor, ngt, tele2, bluecom osv. også burde satse på fiberoptiske linjer istedet for å satse på utviding av nettverket sitt.

Det bygges mye fiber i norge, at TN heller prøver og tyne lengst mulig ut av kobberet er jo fornuftig så lenge de greier og levere et brukbart produkt, husk på at xDSL også er under en enorm utvikling siden omtrent alle telefonselskaper ønsker og øke levetiden på eksisterende nett.

Lenke til kommentar

Jeg trodde heller ikke at Tn, ngt osv hadde SDSL med telefon, digital tv og 2 mbit til 750,-.

Det er vel ikke SDSL'en som innebærer DT og telefon, men FBlinjene som gjør det, men fortsatt gjør dette SB til et selskap uten skikkelig konkurranse i Sandefjord.

 

btw, kan man ringe gratis til en annen sandefjord bredbånd bruker.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

i stavanger bygger Lyse ut med fiber og leverer pakke med internett, tv og ip-telefoni. det samme gjør Haugaland Kraft(arbeidsplassen min) i deler av haugesund.

 

så d er på godt vei, men markedet er ikkje heilt klar for det ennå kan eg tenka meg, på privat sektor asså :p

Endret av MeG^
Lenke til kommentar

Har selv lyse 10mbit fiber og vi betaler 700kr/måneden. For 2mbit koster det 450kr måneden.

Dette er selvsagt 10mbit inn og ut :)

 

Priser:

Internett Familie: kr 449

Internett Familie og telefoni: kr 589

Internett Familie og TV-basis: kr 628

Internett Familie, telefoni og TV-basis: kr 768

For Internett Ekspress: kr 250 i tillegg

Fast IP-adresse (1 adresse): kr 200 i etablering og kr 10 pr. måned

 

Så dette er faktisk billigere :) 1000kr/måneden for det du beskrev ovenfor :love:

Har hørt at Lyse tilbyr 100mbit(!) til noen kunder, sikkert en slags prøveordning.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

telenor har samme prod nå til testing i et år,

men det har noe med pris og gjøre da , fiber er ikke gratis - og spleise en fiber kabel på tykkelse med en cola flaske koster peng og mange av dere vil ha det rundt hele norge ( get real)

vi bor ikke i et flatt land , men seff det blir jo bare bygget ut i byene og det er ca 10 % av norge.

spør om de vil legge kablene ut på bygda da vell

men til dere som sitter på slike linjer helt top det , men vi andre kommer nok ikke til å få det på de neste 20 årene

:w00t:

Lenke til kommentar
Sandefjord bredbånd virket jo veldig bra! synd det ikke er et slikt tilbud i Larvik :) Hva er prisen for SDSL 2mbit på SB? eller 10mbit for den saks skyld? :D

enig i at det er synd at vi Larvikinger ikke får dette ja, men såvidt jeg vet så er Sandefjord Bredbånd "bare" en forlengelse av Lyse(?) som selger "seg selv" til kommuner som da kan tilby sine innbyggere 2mbit og raskere linje..

 

mulig jeg har feil, men mener å ha lest det et sted på digi.no en gang for en god stund siden.

 

personlig driver jeg å ser på 2mb SDSL ifra directconnect, men oppstartkostnaden dems er jo så inn i hampen dyr :\

 

/daC!

Lenke til kommentar
Jeg trodde heller ikke at Tn, ngt osv hadde SDSL med telefon, digital tv og 2 mbit til 750,-.

Det er vel ikke SDSL'en som innebærer DT og telefon, men FBlinjene som gjør det, men fortsatt gjør dette SB til et selskap uten skikkelig konkurranse i Sandefjord.

 

btw, kan man ringe gratis til en annen sandefjord bredbånd bruker.

jeg kan ringe gratis til alle i norden med NGT og telio

Lenke til kommentar
enig i at det er synd at vi Larvikinger ikke får dette ja, men såvidt jeg vet så er Sandefjord Bredbånd "bare" en forlengelse av Lyse(?) som selger "seg selv" til kommuner som da kan tilby sine innbyggere 2mbit og raskere linje..

Lyse selger en pakke til de som bygger ut med fiber, Lyse er jo en av de få som har greid og finne formelen på og kunne tjene penger på slikt salg.

Hadde ikke lyse solgt disse ferdige innholdsløsningene sine hadde nok mange slike fiberprosjekter aldri blitt noe av.

Lenke til kommentar

Vet ikek helt hva du mener med å bygge ut med fiber. Tenker du fiber helt til hver husstand da? Ellers så brukes det jo fiber mellom de aller fleste sentraler som brukes til ADSL.

 

Og forresten, så kan du tyne DSL teknologien myyyyyye lengre enn ADSL og SHDL. F.eks. VDSL som allerede er på markedet kan gi 10/10 Mbit, og ADSL2+ som kommer snart kan gi enda mer.

 

For de fleste brukere vil dette være mer enn nok for lang tid fremover.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...