Gå til innhold

GSC hører på fansen = ironsights i S.T.A.L.K.E.R.

Anbefalte innlegg

Nå er jeg fremdeles ikke helt sikker på hva STALKER skal være. Om det skal være som OFP (OFP eller OPF????) eller shootemup ala Max Payne.

Er det ren shootem up, så synes jeg det er greit med crosshair siden realismen er forlatt ved dørstokken. Prøver de derimot å skape litt realisme og innlevelse, da er iron sights et must.

Hadde vært kult om noen klarte å gjøre det skikkelig snart. F.eks tilte skjermen for å simulere at du legger hodet på skrå for å sikte. Det ser litt teit ut å løpe rundt med kolben i halsen og trekke av liksom :p

Uansett, jeg synes dette er et skritt i riktig retning av STALKER kara.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stalker er (blir) vel eit av dei mest realistiske spela, no har eg ikkje prøvd operation flashpoint :blush: men eg trur kanskje at stalker vil verte meir realistisk ein det. da stalker har med ting som at du f.eks må ete mat for å overleve, vist du drikker vodka vert du full! og det har og eit svært realistisk skadesystem (vert du truffen i hånda, skjelver siktet meir ol)

Lenke til kommentar

jeg må si jo mer jeg ser bilder fra spillet og jo mer jeg hører/leser om det, jo mer får jeg lyst på det, til og begynne med hørtes det kjedlig og glatt ut, akkurat som farcry, men jeg tror dette kan bli et bra spill

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
stalker er (blir) vel eit av dei mest realistiske spela, no har eg ikkje prøvd operation flashpoint  :blush:  men eg trur kanskje at stalker vil verte meir realistisk ein det. da stalker har med ting som at du f.eks må ete mat for å overleve, vist du drikker vodka vert du full! og det har og eit svært realistisk skadesystem (vert du truffen i hånda, skjelver siktet meir ol)

Prøv OPF du. Der har du lignende skadesystem; blir man skut i armen sliter du med siktinga, blir man skutt i foten kan man ikke løpe, noen ganger kan man ikke engang stå oppreist. Blir man skutt i hodet, så er man ganske realistisk nok død (:p) Flashpoint har heller ikke muterte hunder og kuer som fiender, men soldater fra fientlige land. Det er ikke noe å si på realismen på OPF, men om STALKER skal bli så realistisk som de har beskrevet tror jeg de må droppe fokusen på de overmuterte fiendene.

Endret av Stig_W
Lenke til kommentar
OPF  :love:

Bra med ironsights!

Jeg gleder meg til STALKER og OPF2!

Gåttabanen, jeg kommer til å gå bananas med spillinga når OFP2 kommer!

Ååå jeg husker enda den gode feelingen i OFP. I begynnelsn skjønte jeg ikke en dritt, og skjønte ikke hvem som skjøt hva, osv.

Noen som husker hvor kult det var på det brettet man plutselig fikk egen squad å styre eller? Jeg visste ingenting om spillet på forhånd, bare kjøpte det og spilte det. Håper 2'ern klarer opprettholde magien.

Og til personen som mener STALKER blir mer realistisk, vel - ingen kan jo vite noe, men jeg tviler. OFP er mer en soldat simulator enn det er fps liksom. Du kan sikkert argumentere med at scenarioet i stalker kan skje og at mutering også skjer, men spillet går ikke inn for å simulere kamp.

Det er 3 spill jeg gleder meg som en unge til - OFP2, STALKER og WoW (og kanskje HL2 når det kommer en gang i 2007)

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Hva med å bruke scrollen på musa til å heve å senke geveret (nærmest trinnløst) til skuldra, og samtidig regulere farten på spilleren slik at en bli mer treffsikker av det, siden geværet ikke "vobbler" fra side til side som det burde gjøre mens man løper. Personlig så er det noe jeg har gått og venta på at den faktisk løper rundt med geværet som om det faktisk var der, ikke bare en dott på midt skjermen.. Dette virker som et skritt i riktig retning :thumbup:

Lenke til kommentar

dette er gode nyheter, jeg liker ironsights veldig godt ..

(er jo et must hvis man spiller mye Call of Duty og det er jo en selvfølge i OFP)

Men det hadde vært skikklig ålreit hvis perspektivet ble litt skeivt og vanglet litt mot venstre eller høyre (alt ettersom hvilken side man foretrekker) for å vise at man faktisk ser ned mot kornet og ikke har våpenet stukket opp etter halsen and beyond.

Lenke til kommentar

kva som er/vert mest realistisk av OFP og stalker er vanskeleg å sei før stalker kjem ut, men det er ingen tvil om at stalker er meget realistisk. det at stalker har med mutantar har ikkje noko å sei på realismen ellers.

release datoen til stalker er den 26 september (det står den 17 på gamer, men det er feil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...