Gå til innhold

X800Pro/XT benchmark


VeXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
$399 på ATI`s nye PRO-kort i statene, hvor mye blir dette i Norge ca da?

2,709.09 NOK + avgifter.

Fin pris.

 

Avgiftene som ca? Er de store?

Moms f.eks = 24% :p

Den prisen på $399 er vel innkludert en "moms" i USA, så du kan vel ikke plusse på 24% på den igjen for å få Norske avgifter, men det blir nok 3500+ (inkl. alt)

Sikker? Trodde slike priser pleide å være uten "moms" fordi prosenten varierer fra stat til stat osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er spennende hvor gode benchmarks ati sitt kort har fått i løpet av dagen. Gleder meg faktisk til kortet er ute i butikkene og catalyst 4.5 som er beregnet for dette kortet er ute.

 

Også gøy å se at nvidia fikk kalde føtter og kom med en "desperat" versjon av sitt kort får å ta vare på tronen...

 

Dette kommer til å utvikle seg i en priskrig ;-)

Lenke til kommentar
$399 på ATI`s nye PRO-kort i statene, hvor mye blir dette i Norge ca da?

2,709.09 NOK + avgifter.

Fin pris.

 

Avgiftene som ca? Er de store?

Moms f.eks = 24% :p

Den prisen på $399 er vel innkludert en "moms" i USA, så du kan vel ikke plusse på 24% på den igjen for å få Norske avgifter, men det blir nok 3500+ (inkl. alt)

Sikker? Trodde slike priser pleide å være uten "moms" fordi prosenten varierer fra stat til stat osv.

 

AtW

Er ikke 100% sikker, men jeg regner jo med at prisen havner et sted mellom 3500 - 4000. Men hvis man venter til mot slutten av Juni så er vi kanskje så heldig at prisen har variert litt også :thumbup:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Er spennende hvor gode benchmarks ati sitt kort har fått i løpet av dagen. Gleder meg faktisk til kortet er ute i butikkene og catalyst 4.5 som er beregnet for dette kortet er ute.

 

Også gøy å se at nvidia fikk kalde føtter og kom med en "desperat" versjon av sitt kort får å ta vare på tronen...

 

Dette kommer til å utvikle seg i en priskrig ;-)

Vi kan faktisk bare sitte på ræva og vente til prisene faller på både ATI og NVidia, muligens kanskje de slår hverandre med klubber og økser også :green::laugh:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

X800XT utdanket 6800 Ultra på nesten alt. Er ikke snakk om så ekstremt store forskjeller (unntatt enkelte ganger), begge er veldig gode kort ser det ut som, men lommeboka vil nok falle på ATI sitt kort, men jeg skal vente til slutten av Juni med kjøpet.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Ati sine R3xx og nå R4xx støtter faktisk FSAA (super-sampling)

så ATI kunne også ha hatt mixed mode AA, men det er en høy

pris å betale bare for at sprites (2d Modeller) skal bli seende bedre

ut.

SSAA tar også texture aliasing og alpha effekter, noe MSAA ikke rører. Men det er uansett en høy pris og betale ja.

Lenke til kommentar

Ser ut som NVidia sitt 6800 Ultra sliter max i de fleste testene jeg har sett nå. I enkelte av testene hos Nordichardware utdanker til og med Radeon 9800xt Nvidia sitt 6800 Ultra i 1024x768 oppløsninger uten FSAA.

 

Edit : Men det var vel under spesielle omstendigheter. hehe

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Til dere som vurderer å vente til pci express er ute :

Tviler sterkt på at dagens skjermkort kommer til å nytte spesielt godt av pci e arkitekturen, blir vel neste generasjon med skjermkort som kommer til å dra nytte av det, men hvis vi sammenligner det med hoppet fra 4x agp til 8x agp så vet vi jo alle hvor lite forskjellen i ytelse var.

Dette er mer opp til spill utviklerne enn noe annet, men samme argumentet for å ikke vente på PCIe gjelder fordet :)

Lenke til kommentar
Hvem har egentlig best bundel?

Det får vi nok ikke vite før kortene kommer i butikken i retail utgave...

Kan godt hende noen produsenter får det for seg at det er lurt å stappe eskene med så mye tull det er plass til. :p

Hvis dere ser på hjemmesidene til ati så er det tilgjengelig en spesialutgave for folk fra canada og usa, t-skjorte, musmatte og noen tøffe greier til. 449$ :dontgetit:

Lenke til kommentar
Støy, størrelse, strømforbruk, utseende, bildekvalitet, AA&AF, overklokking, varme og tilogmed farge > Bundle! :o

Slikt gjelder ikke for alle.

Jeg vet om mange, bla. her på forumet som kjøpte 9800XT kun for å få med kupong til gratis Half Life 2, som sannsynligvis ikke kommer før om 2-3 år :p

 

Stor bundel er egentlig et genialt tiltak fra produsentene, mange som blir "lurt" eller fristet til å kjøpe et kort bare pga. at de får med noe fancy i bundenelen...

Sørgelig, men sant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...