Gå til innhold

X800Pro/XT benchmark


VeXx

Anbefalte innlegg

Raptor,04/05/2004 : 19:33]
:dribble:  @ IceQ II-kortet.

Her har jo ATi tatt over "dustbuster" rollen ja! :green:

 

Da forsvinner jo det ene hovedargumentet for X800 da.... At det "bare" tar opp en plass... :no:

Fordi èn produsent (HIS) velger å bruke en annen kjøleløsning enn referansekortet fra ATI, så betyr ikke det at de andre vil gjøre det samme. Det HIS IceQII-kortet er nok for spesielt interesserte som ønsker topp kjøling.

 

HIS gjorde jo akkurat det samme med IceQ Radeon 9800Pro. Satt på en kjøler (VGA Silencer) som tok opp to plasser. Så jeg er ikke enig i det du skrev ;)

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er skjermkort fra en produsent. Aner ikke hvordan du tørr å si at det er ATi som gjør det, da det er produsenten som produserer og designer kortets kjøleløsning. :ermm::nei:

fanATIkern går i forsvar...?

 

Punkt 1 var ment som en spøk (se på smilet). Punkt 2 var et argument mot å kjøpe IceQ II-kortet...

Lenke til kommentar
Fordi èn produsent (HIS) velger å bruke en annen kjøleløsning enn referansekortet fra ATI, så betyr ikke det at de andre vil gjøre det samme. Det HIS IceQII-kortet er nok for spesielt interesserte som ønsker topp kjøling.

 

HIS gjorde jo akkurat det samme med IceQ Radeon 9800Pro. Satt på en kjøler (VGA Silencer) som tok opp to plasser. Så jeg er ikke enig i det du skrev

 

HIS har jo en vanelig x800pro med referansekjøler og en med denne IceQ kjøleren som bråker 50% mindre en referanse viften og kjøler 30% bedre.

Dermed ingen dustbuster men den tar opp to kortplasser.

Kjøleren er en modifisert artic cooling vga silencer...

Lenke til kommentar
$399 på ATI`s nye PRO-kort i statene, hvor mye blir dette i Norge ca da?

2,709.09 NOK + avgifter.

Fin pris.

 

Avgiftene som ca? Er de store?

Du må nok regne med 3500+ ut i butikk.

Nett butikkene skal jo ha en liten fortjeneste også.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
$399 på ATI`s nye PRO-kort i statene, hvor mye blir dette i Norge ca da?

2,709.09 NOK + avgifter.

Fin pris.

 

Avgiftene som ca? Er de store?

Moms f.eks = 24% :p

Den prisen på $399 er vel innkludert en "moms" i USA, så du kan vel ikke plusse på 24% på den igjen for å få Norske avgifter, men det blir nok 3500+ (inkl. alt)

Lenke til kommentar

Til dere som vurderer å vente til pci express er ute :

Tviler sterkt på at dagens skjermkort kommer til å nytte spesielt godt av pci e arkitekturen, blir vel neste generasjon med skjermkort som kommer til å dra nytte av det, men hvis vi sammenligner det med hoppet fra 4x agp til 8x agp så vet vi jo alle hvor lite forskjellen i ytelse var.

 

Jeg kommer uansett til å kjøpe et x800xt tipper jeg, får håpe det blir lett å tilpasse vannkjøling til det kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...