Gå til innhold

X800Pro/XT benchmark

VeXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes iallefall nVidia har gjort en MYE bedre jobb! Slik er det trær skal sees ut på avstand!

Edit: Jeg kan forresten melde om fullstendig motsatte resultat ved bare 4X AA og 8X AF. Da leder Ati med en knapp og fem.

Det er nok effekten av super-sampling vi ser her. NV40's 8xAA bruker en blanding av 4xSSAA og 2xMSAA.

Det som fortsatt slår meg på stortromma er FX6800U's mixed-mode 8xAA ser overraskende pen ut.

Lenke til kommentar

Angående testene i "normal-modus" så virker de CPU begrenset. Tror det er her Socket 939 og Socket T kommer til å spille en stor rolle.

Og angående Tom's pre-leak, det som er utrolig fjernt er at de benchmarker spill som Breed og X2. Virker nesten som en dårlig spøk da disse spillene ikke representerer noen særlige spill innenfor sin sjanger (FPS, Space-sim).

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Spennede tester, men litt tidlig å kåre en konge, selv om det ser ut som om det blir X800. Synes vi burde vente på litt mer "reliable sources" som Beyond 3D :)

Det som imponerer meg mest er ytelsesforskjellen mellom X800XT i 1024x768 NO AA/AF og 1280X1024 med AA/AF. I visse spill er det utrolig lite ytelsestap ved økning av oppløsning og AA/AF. Samme gjelder forsåvidt 6800Ultra :)

Har ati klart det enda en gang ?

Blir spennende dette. :yes:

Lenke til kommentar
Begge har sinnsyk bildekvalitet. Helt utrolig utvikling. Her er ett eksempel på bilspill for "noen" år siden. :D

http://home.no.net/uffen/images/c64/buggyboy.gif

Hehe, det der er vel litt mer enn et tiår siden :p

Men kan vel ikke si annet enn at utviklingen på bildekvalitetsfronten har vært helt syk. Bare se forskjellen på 3D mellom kortene som var for en 3-4 år siden og disse.

Uansett ser det ut som om ATI har et lit overtak på nVidia når det kommer inn litt AA og AF. Men jeg ville fortsatt ventet med en konklusjon til retailkortene kommer i butikken. Mye kan endres til da...

Lenke til kommentar
Vel Ati har klart 2 ting som betyr mye for meg med X800XT. :)

1. Trenger bare 250W Psu

2. Kjøligere enn R9800XT

Det betyr enda flere ting. Mindre strømkrevende, kaldere og mer overklokkingsvennlig.

I tillegg slipper du å kjøpe ny PSU. Blir også spennende å se optimiserte drivere for FX6800Ultra og X800-kortene.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Basert på det jeg har sett nå tror jeg at mitt neste grafikkort kommer til å være et 6800. Er vel hovedsakelig støy, varme, overklokking, strøm (Selv om jeg har 431W) og den slags ting som kommer til å bli avgjørende tho, så jeg er ikke sikker enda. Må først over på Socket T og en Prescott 4.5Ghz ;)

Lenke til kommentar
Det er nok effekten av super-sampling vi ser her. NV40's 8xAA bruker en blanding av 4xSSAA og 2xMSAA.

Det som fortsatt slår meg på stortromma er FX6800U's mixed-mode 8xAA ser overraskende pen ut.

Men dessverre kan det være fryktelig kostbart. Med 4xSSAA deler man ganske brutalt fillraten med 4.

Lenke til kommentar
Ati sine R3xx og nå R4xx støtter faktisk FSAA (super-sampling)

så ATI kunne også ha hatt mixed mode AA, men det er en høy

pris å betale bare for at sprites (2d Modeller) skal bli seende bedre

ut.

sprites er noe man desverre ser i altfor mange av spilla som finnes idag, bilspill er jo stjerneeksempla men f.eks. Warcraft3 bruker jo også sprites til deler av figurene.

Men kommer nye ati-korta med denne "hidden feature" AA saken(midlertidig AA eller hva enn de kaller den) som har blitt oppdaga for r300 korta?

Lenke til kommentar

Radeon X800XT-PE and X800Pro Review

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r420_x800/

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjEx

--------------------------------------------------------------------------------

The X800Pro should be selling in major retail online outlets today, May 4th, and selling for an MSRP of $399. The X800XT Platinum Edition will begin shipping to retailers by May 21st and will be sold at an MSRP of $499. As usual, those MSRP prices will deflate somewhat quickly if the supply is available that ATI assures us there is.

--------------------------------------------------------------------------------

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...