Gå til innhold

X800Pro/XT benchmark

VeXx

Anbefalte innlegg

http://www.meristation.com/sc/articulos/ar...p?c=GEN&cr=5218

Cases where ATI X800 XT Beats the 6800 Ultra = 36 Times

Cases where ATI X800 Pro Beats the 6800 Ultra = 21 Times

Cases where 6800 Ultra Beats the X800 XT and/or X800 PRO = 22 Times

:)

Synd det er på spansk, men grafene snakker for seg selv. Om dere vil lese mer informasjon angående dette så er det verdt å ta en titt på Beyond3D forumet eller Rage3D forumet :)

EDIT : Det kommer mange flere tester i løpet av dagen, så bare post dem her istedetfor å starte en ny tråd.

EDIT 2 : Oversatt med babelfish :

http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...3D5218&lp=es_en

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
faen så rævva halo motoren er asså.. i den testen der s¨å får korta 20-30-40-50 fps mindre i halo iforhold til andre spell enda de har bedre grafikk og effekter

Enkelt og greit pga portingen fra Xbox til PC er rett og slett for dårlig. ATi knuser Nvidia med AA og AF. Ser at ATi's kort yter nesten bedre med AA/AF enn uten :)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Legger inn noen bilder her jeg tror kan være av interesse. De er fra testen, fra Colin Mac Rae 4 med MAX Antialiasing og Antistrophic Filtering. Første er 6800, andre er X800XT

nvidia.jpg

ati.jpg

Jeg synes iallefall nVidia har gjort en MYE bedre jobb! Slik er det trær skal sees ut på avstand!

Edit: Jeg kan forresten melde om fullstendig motsatte resultat ved bare 4X AA og 8X AF. Da leder Ati med en knapp og fem. Se bildene her: http://babelfish.altavista.com/babelfish/t...dGEN%26pag%3d24

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Legger inn noen blder her jeg tror kan være av interesse. De er fra testen, fra Colin Mac Rae 4 med MAX Antialiasing og Antistrophic Filtering. Første er 6800, andre er X800XT

Jeg synes iallefall nVidia har gjort en MYE bedre jobb! Slik er det trær skal sees ut på avstand!

bildene funker ikke

##Funker nå. ALDRI quote bilder ;) ##

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Bildet så skarpere ut på ATi's kort. Virker som om NVIDIA bruker en slags "blur" eller DOF på omgivelsene. Synes de begge har gjort en megajobb med bildekvaliteten ellers.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Legger inn noen blder her jeg tror kan være av interesse. De er fra testen, fra Colin Mac Rae 4 med MAX Antialiasing og Antistrophic Filtering. Første er 6800, andre er X800XT

bildene funker ikke

##Funker nå. ALDRI quote bilder ;) ##

my bad :(

Lenke til kommentar
TheInquirer skulle visst også komme med en test idag.

Får vente litt og se hvordan den ser ut til sammenlikning med disse her :yes:

Stemmer det, og Beyond3D kommer med test i dag sier MuFu fra beyond3D :)

Lenke til kommentar

Spennede tester, men litt tidlig å kåre en konge, selv om det ser ut som om det blir X800. Synes vi burde vente på litt mer "reliable sources" som Beyond 3D :)

Det som imponerer meg mest er ytelsesforskjellen mellom X800XT i 1024x768 NO AA/AF og 1280X1024 med AA/AF. I visse spill er det utrolig lite ytelsestap ved økning av oppløsning og AA/AF. Samme gjelder forsåvidt 6800Ultra :)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Edit: Jeg kan forresten melde om fullstendig motsatte resultat ved bare 4X AA og 8X AF. Da leder Ati med en knapp og fem.

Det er nok effekten av super-sampling vi ser her. NV40's 8xAA bruker en blanding av 4xSSAA og 2xMSAA.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...