Gå til innhold

Pc til bilderedigering

Anbefalte innlegg

Maskinen skal brukes til redigering av bilder og digital fotografering!

Ikke spill osv. Legger mest vekt på støynivå!

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA

Asus A7N8X-E Delux

AMD Athlon XP 3200+ 400mhz

Twinmos PC3200 512mb (for DDR-PC400mhz)

Twinmos PC3200 512mb (for DDR-PC400mhz)

Sapphire Radeon 9600 Atlantis 128MB DDR AGP

Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition AMD XP3400+

Det som mangler på listen har jeg allerede.

Noen som har noen innspill på noen endringer som ville gjort seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac er utelukket. Er til mann i 50 årene som har brugt pc i alle år!

Og psu har jeg! 300w! (holder!)

Det kommer ikke til å komme noen nye komponenter i denne maskinen.

Finner kun en cpu med 400mhz bus på komplett! Stemmer det? Siden resten av systemet kjører på 400mhz vil jeg ikke gå ned til 333mhz for å spare noen lapper på en XP3000

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Mener du ikke omvendt? 5:4 = 333mhz : 266mhz ???

Hvorfor pro?

1gb mer minne betyr nesten 2000kroner med (865x2) og det mener jeg ikke det er verdt! Det er snakk om forbedring av familiebilder maskinen skal brukes til og ikke plakater på 50 000px...

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Burde holde i massevis til 'normal' bilderedigering / viderebehandling av digitale bilder den boksen der.

Du skal ikke mer enn et år eller to tilbake før de som jobbet profesjonelt med bilder i ekstreme oppløsninger (tenk coverbilde til glansede ukeblader f.eks.) hadde mye dårligere utstyr enn det.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Mener du ikke omvendt? 5:4 = 333mhz : 266mhz ???

Hvorfor pro?

1gb mer minne betyr nesten 2000kroner med (865x2) og det mener jeg ikke det er verdt! Det er snakk om forbedring av familiebilder maskinen skal brukes til og ikke plakater på 50 000px...

Ah, trodde du mente avasert bildebehandling jeg :p

Btw, Mem:CPU blir 5:4 (400:333).

Pro kortet har noe bedre spesifikasjoner og koster ikke mye mer...

Lenke til kommentar

Du burde kanskje satse på Intel siden de har et lite monopol innenfor redigeringssjangeren. Forøvrig burde du øke disken til 200GB og vurdere et Radeon 9800Pro. Vet ikke helt om det er nødvendig med 9800 Pro til bilderedigering, så det får andre svare på.

Lenke til kommentar

Tanken om Intel har vert der, men det ble AMD i denne omgang!

Skulle mene du kun kan sette ratioen på hovedkort slik at verdien blir mindre for minne men ikke cpu? Altså CPU:Mem og ikke Mem:Cpu.

Et 9600 koster 900,- på komplett og et 9600pro koster 1800. Dessuten går 90% av brukstiden på denne maskinen i CorelDraw, Photoshop, ACDsee, Utforsker og outlook. Så et 9800pro blir overklill..! Og 120gb vil holde lenge ettersom 20gb'en han sitter på nå ikke er halv full en gang. (null warez)

Men da går jeg for dette..! takker

Lenke til kommentar
Tanken om Intel har vert der, men det ble AMD i denne omgang!

Skulle mene du kun kan sette ratioen på hovedkort slik at verdien blir mindre for minne men ikke cpu? Altså CPU:Mem og ikke Mem:Cpu.

Et 9600 koster 900,- på komplett og et 9600pro koster 1800. Dessuten går 90% av brukstiden på denne maskinen i CorelDraw, Photoshop, ACDsee, Utforsker og outlook. Så et 9800pro blir overklill..! Og 120gb vil holde lenge ettersom 20gb'en han sitter på nå ikke er halv full en gang. (null warez)

Men da går jeg for dette..! takker

Ok, med tanke på det du sier, så ser det oppsettet bra ut :)

Lenke til kommentar

På hovedkortet du har satt opp står det Mem:CPU i bios.

Men verdiene som er der er vel 5:4, 3:2, 1:1, 2:3 og 4:5 så det er egentlig uvesentlig hvilken som er foran og bak kolon :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...