andreas100 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei! Jeg lurer på hvordan man kan få best mulig lyd på stereoanlegget med ipoden? Har testet å koble den opp med en jack med to phonoutganger, men dette ble ikke all verdens med tanke på lyd og lydkvalitet. Så jeg lurer på om noen har noen tips??? Mvh, Andreas Lenke til kommentar
Sunseeker Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Jack til to phono funker glimrende. Dersom du ikke er fornøyd med lyden, skyldes nok dette heller den eventuelle mp3 komprimeringen. Endret 4. mai 2004 av Sunseeker Lenke til kommentar
SmyGen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har iPod digital ut? Enten optisk eller elektrisk? Hvis ikke er det elendig av Apple. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Flyttes til lyd og bilde --> mp3 spillere Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 I mangel av optisk ut er mini-jack til phono kabel (via linje ut eller til nød hodetelefonutgangen) en helt grei løsning. Om du synes det gir merkbar dårlig lyd er det enten dårlig kvalitet på filene, eller så gjør du noe feil. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 ... eller så har du på et preset som gir helt feil lyd ut, som passer bedre til hodetelefoner. Prøv å bla gjennom de ulike og hør om det skjer noe merkbart. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Å bruke "line out" fra iPod dockingen er nok det beste, fordi lyden kommer ut der uten å bli påvirket av EQ-innstillingen. Lenke til kommentar
nkrystad Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva slags type kabel man bruker har vel også noe å si: Monster iCable Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Eg har brukt iPod på ein gammel forsterkar, Jack->Phono og lyden var bra den. Litt innstillingar og justering må nok til. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Line out med jack->phono med min Iriver iHP120 gir fin-fin lyd uten noen som helst justeringer... Utfordrer hvem som helst til å ta en pepsi-challenge på den mot en bærbar cd-spiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå