Gå til innhold

Mot varmere tider, auda jeg har Prescott...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå for en thermalright sp-94 du. Er iallefall drit fornøyd med min. Maks 40 c load og 2500 rpm. og da kjører jeg min 2,8 ghs på 3,65ghz

Det er en prescott vi her snakker om. Den er MYE varmere en Northwood.

Hvordan målte du din temp? Sensorene på hk er veldig ofte helt på bærtur, så det er sagt :D

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

C4stor, har et poeng, men jeg har bare kjøpt en bassport fra torshov, kostet 12.- og funker fett. Jeg har også lekt litt med kabinettsiden, min erfaring er at prosessor tempen er 2-4'c lavere med siden PÅ og bassport, enn ved helt åpen side. (Athlon 1000@1300)

Lenke til kommentar
Hvordan målte du din temp? Sensorene på hk er veldig ofte helt på bærtur, så det er sagt :D

Jeg leste den via SiSoft (som leser direkte fra BIOS) og via ABIT sitt EQ program.

Kabinetttemp er normalt på +/-26c

Mange gode tips og anbefalinger her folkens, setter stor ppris på det. Takk skal dere ha.

Er det bedre å få masse luft inn eller ut?

Kanskje kjøpe en slik en? Lian Li EX23A

Sette HD øverst med trekk ut av kabinettet slik at de to nede i front tar inn fritt?

Den Swiftech vifta som ble anbefalt tidligere har jeg ingen gode erfaringer med. Den Zalmann vifta så litt for spinkel ut, men der tar jeg sikkert feil...

Keep'm coming... :thumbup:

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar

Nei, jeg har Lian Li PC65USB kabinettet. Både med og uten sidevindu.

Bør bli bra sirkulasjon da? Med 2x80 inn i bunn (front), 2x80 ut i topp (front), 1x80 i topp av kabinettet som båser ut, 1x80 bak som blåser inn mot cpu og 1x120 som trekker fra kabinettet, inn i strømforsyning for så å blåse ut i toppen bak.

Er det bedre med en ren kobber kjøler eller er det bedre med kobberkjøler med heatpipe innebygd slik Mist Frostbite har?

des,OUT!

Lenke til kommentar
kanskje vann kjøling vil hjelpe. (eller Mach II:p ) Har hørt at denne er ganske bra. :)

Har selv denne kjøleren, og må si jeg er storforøyd. Kjempe-kjøler (både på den ene og den andre måten), rett og slett! For å underbygge min kan jeg komme med noen tall. Min p4c 2.8ghz lå på rundt 44-45C idle @ default fsb/vcore. Etter byttet til den overnevnte kjøleren, påføring av ac5 og installasjon av 4 støysvake papst vifter (12db), ligger den nå på rundt 40C.....@ 3,45ghz ;). Hvis du vil vite max load osv. bare si ifra, så skal jeg teste d ut.

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Jeg har et Lian-Li pc 75 kabinett, og har løst problemet ved å lede luft utenfra rett inn på CPU. Bofur har samme oppsett og han tegna trakten som vi så lagde i plast.

Vi satte en 92 mm. Papst på en SLK-900 og leda luft utenfra rett inn på denn.

CPU-kjøler

Luft utenfra

Bofur sin maskin

Dette er en billig og grei løsning, og så er den hjemmelaga :thumbs:

Edit: leif.

Endret av XenZor
Lenke til kommentar
Caliber

Ja vi må nesten gå utifra max load. Så test det er du snill.

Aadna

Hvordan i helsikke klarer du å bare få den til å stige 3 grader ved max load?

des,OUT!

Ja, da har jeg kjørt prime95 i et par timer, og kommer aldri høyere enn 52C med zalman-kjøleren. Om dette er bra nok for deg får du selv vurdere... Håper dette hjalp!

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
hvor mye bedre ytelse gir Prescott i forhold til Nortwood.. noe man merker til?

Prescott presterer bedre enn northwood i applikasjoner som utnytter den større cachen, men yter også dårligere i en rekke applikasjoner/tester. En ting man må huske på her er at de brikkesettene som er på markedet nå for p4c/e (i875p, i865pe) er optimalisert for p4c, det samme gjelder de fleste programmer på markedet. Etter hvert vil vi nok se at flere og flere produsenter av programmer og hardware vil i det minste PRØVE å utnytte prescotts fordeler.

mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

For min del så føler jeg at Prescott gir meg langt bedre flyt i spill, det er ikke lenger den plutselige framedrop'n.

Et annet pluss er at jeg nå kan kjøre to applikasjoner samtidig, uten at det går til h...... med den ene... :)

des,OUT!

Lenke til kommentar

Hvordan går det ann å få det så varmt? Jeg har en prescott 2.8 med boxed vifte og klaska den rett på cpu'en uten å ta på annen goop. Mitt hovedkort viser at den ligger rundt 44 grader (hk er et asus P4C800 E-Deluxe). Vet ikke nøyaktigheten på lesing av temp fra hovedkortet, men så lenge en benytter alt orginalt, hva er da så galt. Trenger en å stappe kabinettet fullt av vifter så det høres ut som en jumbojet som skal ta av? Jeg kjører også min Enermax strømforsyning (innebygd vifteregulator bak) på den laveste viftehastigheten. Minst mulig støy, en skal jo leve med pc'en også. Og Prescotten er jeg kjempefornøyd med

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et godt forslag.

Kjøp deg denne swiftech-kjøleren først. Bruk 80mm brakettene.

Så kjøper du denne adapteren.

Deretter satser du på denne sunonviften.

Dette gir god luftkjøling og et støynivå som ikke er så vanvittig gærlig som Delta-screamerne. Om du vil så kan du også bruke viftestyring på den.

Det er det beste forslaget hittil. Helt enig :)

Lenke til kommentar
Hvordan går det ann å få det så varmt?

Rett ut av boksen med boxed vifte så restartet maskinen ved få minutters spilling. Det viste seg at Boxed vifte ikke var god nok til tyngre 3D applikasjoner, tempen steg til over 70c. Den fungerte utmerket i 2D, men 3D? hahaha..

Så at Boxed er mer enn bra nok er vel relativt.

Satte på den Coolermaster vifta jeg har nevnt tidligere og nå kan jeg spille i timesvis, temp går ikke over 60c. Kjempe!

Verd å nevne at jeg hele tiden har benyttet AC3, og jeg har ikke smøret tjukt på. Har tross alt drevet med overklokking siden P120'n var ny.

Takker til alle som har bidratt til denne tråden. Skal nok få løst problemene.

des,OUT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...