Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag til "smart-hus-lignenede-ting"

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe hus nå og lurer derfor på ideer til f.eks duppedingser vi kan ha i huset for å lage det litt smart-hus aktig. (Har lest trådene om han som bygger hw.no huset, men virker som det mest er snakk om bare nettverket)

1. Skal ha trådløst nettverk.

har mulighet til å legge routere og repeatere i loftet (ikke veldig tykt gulv) så med en repeater dekker jeg nok hele huset med bra dekning.

2. Noe kablet nettverk.

Kommer antageligvis til å dra noen kabler til et par stategiske rom slik at folk som

kommer på besøk som ikke har trådløst kan koble seg på.

3. Tenkte på f.eks et web-camera ved inngangen over ringeklokken. Slik at jeg kan se hvem som kommer. Ikke så veldig nyttig, men sånn kjempe morro å vise folk at går ann.

4. Mye kabler går trådløst. F.eks står tven på en helt enkelt benk med et ben (hvis vi får tak i en slik. så en på sony(?) reklame) og har en scartkabel som går til en trådløs sender (har dette fra før) som sender til "skapet" hvor forsterker, dvd, video, osv står. slik at det ikke ligger masse kabler over gulvet. Går også trådløse tv signaler fra stua til soverommet.

Høytaller kabler er vanskelig å skjule, men gjøre det litt pengt og skjuler de langs veggen.

Dette er liksom ikke veldig smart-hus lignende saker. så jeg lurer på om noen har noen forslag på artige ting. Er snakk om billige løsninger. Har ikke satt av et eget budsjett til dette, men artig å høre ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...