yogafrog Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har tenkt å smette i en turbo i en volvo 460. Kan jeg få noen tips? Burde vel gå noenlunde smertefritt. Er en 1.8l motor med insprut Lenke til kommentar
Rånern Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har aldri mekka på en slik, men du bør sjekke nøye om det må gjøres andre modifikasjoner på bilen. Ekstra hester = ekstra krav til bremser, oppheng/fjæring/stabstag etc. Til og med boltene i svinghjulet har jeg sett blitt skifta på enkelte motorer for å tåle trøkket. Nyere motoer med innsprøytning krever gjerne andre dyser og omprogrammering av hjernen for å gå optimalt og med best effekt, kanskje trengs det ekstra sensorer her og der. Sikkert muilg å smette inn turbo'n og kjøre, men det er egentlig mange detaljer å ta hensyn til.... Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 nå har jeg ikke særlig peiling på noe annet en 240 men finnes det en turbo-motor for 460 bør du finne en sånn, da er det bare å sette inn. Men ikke glem bremsene Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 460 finns i turobutgave orginalt, og det burde ikke være noe problem å få godkjent det. Volvo er snille sånn.. Finn deg en donorbil, så bytter du over alt. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå