Gå til innhold

Black Ice Extreme II Vs. Airplex EVO240

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med disse radiatorene?

Hvordan står de mot hverandre rent ytelsesmessig gitt at de er kjølt med 2x moderate 120mm vifter (~100 m3/ time per) i ett system som kjøler CPU og NB?

Spesifikasjonsmessig er de svært like.

EVO240 er klart den mest prisgunstige - det jeg lurer på er om BIXII er verdt de ekstra kronene?

Endret av Fretless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare en EVO120 med en 120mm Papst, kjøler kun CPU (AMD XP2500+ ikke overklokket) og den ligger på 35'C og tipper opp til ca 37'C hvis jeg spiller lenge.

Tror ikke EVO240 er dårligere akkurat, tempen øker ikke så mye med NB blokk i tilegg, men burde du ikke satse på 3D-kort GPU kjøler istedenfor NB?

Lenke til kommentar
JEg har en EVO240 og den ligger på 25-27*C idle og maks 30*C load. Har kun kjølt CPU på 2200+@2200MHz. Romtemp er på 22*C.

Synes at EVP240 er ganske bra. Har aldrig hatt vannkjøling før men uansett så...

Hvordan foretar du temperaturmålingene dine?

Har en evo360 og har en primeload på 47 grader på en [email protected] 1.85vcore.

Merk at radiatoren liggerr oppå kabinettet med bøker osv oppå, ogkjøler den passivt. God radiator!

En BIX2 er nok endel mer effektiv enn en evo240, noe som gjenspeiles i pris.

Lenke til kommentar

Ville defintivt gått for black ice extreme 2 pro radiatoren, siden denne har mer effektiv kjøling og siden jeg har hørt veldig mye bra om den. Dessuten stjeler EVO radiatorene voldsomt med plass!!! + at de er bygget på en annen teknologi

Lenke til kommentar

Naasaa: Hva mener du med at EVO radiatorene stjeler voldsomt med plass? Så vidt jeg husker er de fysiske målene endel mindre enn for Bix2... Dessuten; annen teknologi behøver vel ikke være noe negativt? Er jo ytelsen som teller.

Hvis jeg skjønte den testen riktig var det 0,9K forkjell på EVO240 og Bix2. Dvs mindre enn en grad Celcius. I så fall ville jeg klart valgt en EVO. Mye billigere, og Bix har hatt endel problmer med at lakken er flasset av etterhvert. Den er også litt klønete laget mht. å få det tett rundt viftene som monteres på radiatoren.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Black ice er jo bedre, ingen tvil om det...

Så må man jo ta en diskusjon med lommeboka si om det er verdt pengene for den ekstra ytelsen.. Og om man trenger den... Inen vits i å spandere en masse kronasjer i en radiator man ikke utnytter fult ut...

Og hvis man har plass til det.. Hvorfor ikke gå for en EVO 360... Koster 200 kroner mindre, og jeg vil gjette at den yter litt mere, tatt i betraktning den lille forskjellen på BI2 og EVO 240...

Smaken er som baken.....(hårete og delt på midten.. hvis du lurte...)

Lenke til kommentar

Har selv samme dilemma. Sitter med WaterChillradiatoren, og synes ikke den er god nok. Vurderer EVO 240 siden den koster 500 kr, og Exteme II koster 900. Siden jeg senere også skal investere i vannblokk, tror jeg dette er det beste alternativet. Jeg får jo også en Evo 360 billigere enn Extreme II også. Tror dette blir det bedre alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...