Gå til innhold

Ny type fotobokser


Jon@s

Anbefalte innlegg

En ny type fotobokser er nå under utvikling, og neste sommer skal de første boksene settes opp. Disse boksene måler gjennomsnittsfarten fra et punkt til et annet, slik at det ikke lenger hjelper å bremse rett før boksen. Sjåføren tvinges med andre ord til å ligge på fartsgrensa hele veien hvis han ikke vil bli foreviget og få et koselig brev fra politiet.

 

Hva mener dere om denne formen for overvåkning av bilistene?

"Alt for trafikksikkerheten," sier samferdselsministeren, men er det riktig at man skal overvåkes overalt til enhver tid? Vi er da voksne mennesker, vi som kjører bil. Skal vi ikke lenger kunne tenke selv og vurdere den minste ting?

Ta f.eks en forbikjøring. Da foretrekker jeg å gasse litt ekstra på og komme meg trygt forbi, men med slike overvåkningsmetoder vil jeg også i forbikjøringssituasjoner måtte nistirre på speedometeret.

 

Nei, jeg må si at jeg begynner å få nok av myndighetenes heksejakt på bilister. Latterlig lave fartsgrenser som gjør at du kan kjøre i søvne, og et forpult kamera som knipser bilder rundt hver jævla sving.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi er da voksne mennesker, vi som kjører bil.

Tydeligvis ikke, siden fotobokser i det hele tatt eksisterer.

Tja...vi trenger nok fotobokser, det er eg stort sett enig i...

 

men...er jo også seff litt avhengig av avstanden mellom dei to boksane...om folk køyrer seinare forbi biler, kan det skape trafikkfarlige situasjoner.... om det derimot er en viss avstand mellom fotoboksane bør vel dette gå bra...

 

Even though I don't quite like it.. :ermm:

Lenke til kommentar

For alle som enda har muligheten vil jeg anbefale å ta sprengnings sertvikatet i millitæret.

 

Ta så turen innom en plass der de tar bestilliinger på dynamitt å si dere trenger 5 kilo dynamitt med fjerndetonator, eller selvdetonerende lunte for å kløyve noen store steiner på hyttetomt...

 

Byebye fotoboks :p

 

Eventuelt få tak i en gammel volvo å dra opp hele greia med rota, eyh nytt web-kamera ;)

 

Russetriks: Spray linsen, pynt boksen med hammer og slegge bulker.

Lenke til kommentar
Ta så turen innom en plass der de tar bestilliinger på dynamitt å si dere trenger 5 kilo dynamitt med fjerndetonator, eller selvdetonerende lunte for å kløyve noen store steiner på hyttetomt...

Og hva gjør du hvis boksen overfører bildene digitalt? ;)

Lenke til kommentar
Kommer aldri til og bli godkjent at datatilsynet disse nye fotoboksene....

Det blir de nok sålenge de kun tar bilder av kjøretøy som bryter fartsgrensen.

Nja... Problemet her at at man må ha et stort register med alle bilene som kjører forbi fotoboks nummer 1. Disse må så ligge inne i registeret helt til de har passert fotoboks nr 2, eller eventuelt enda lenger. Dette kalles overvåkning

 

Tviler på om det er så populært, eller så er det bare jeg som håper på at de ikke liker det :-)

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt.

Bildene av bilene som ikke har brutt fartsgrensen vil ikke havne på film i boks 2, dermed uinteressang for politi/biltilsyn.

De blir sikkert lagret som "temp-filer" i første boks, for deretter å bli slettet hvis bilen ikke dukker opp i boks 2.

Lenke til kommentar

De får nok disse gjennom på en eller annen måte hvis de går inn for det. Og det er ikke negativt, så kan folk som kjører for fort heller få starte et eget politisk parti hvor man bruker deler av skattepengene på å bygge bilbaner rundt om i vårt langstrakte land. (noe Bondviken aldri ville ha funnet på)

Lenke til kommentar

Noe av problemet er er, hvorfor stoppe med 2 fotobokser? Hvorfor ikke koble alle sammen i et stort nettverk?

 

Hvis jeg kjører ifra Svinesund til Trondheim, så kan de filme meg i alle de 30-40 fotoboksene jeg passerer, og så kan de kanskje gi meg 30 bøter fordi jeg hadde for høyt gjennomsnittshastighet mellom alle sammen.

 

Hvem skal ta vare på alle disse bildene, hva slags info skal lagres, hvor lenge skal den ligge der?

 

Kan vi ikke alle få innebygd sender i bilen så kan "de" følge oss overalt, og se alt vi gjør!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...