ob1 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 1. Det skal være likt som i POP3-mail såvidt jeg husker. 2. No idea - se på technet og knowledge base hos Microsoft 3. Se 2. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 1. Det skal være likt som i POP3-mail såvidt jeg husker. 2. No idea - se på technet og knowledge base hos Microsoft 3. Se 2. 1. hva mener du med det? Jeg har lagt til en exchange konto - og der har jeg mulighet for å skrive navnet som blir brukt i utgående e-post. Den gjelder altså for ALLE e-postadressene jeg bruker (som behandles av exchange serveren) På pop3, så har jeg jo egen konto for hver e-post adresse, og under hver konto spesifiserer jeg et eget navn. 2. det er det jeg har gjort, men finner absolutt ingenting om det. Ingen som har svart på innlegget jeg skrev i "community" delen der heller. 3. Har søkt, men finner av en merkelig grunn ingenting relevant ved søk på "filter" - ikke en gang "spam" er noen relevante artikler om! Lenke til kommentar
dirr Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 1. Skal du sende fra andre POP3 kontoer mener jeg du kan velge disse som vanlig i Outlook(er ikke sikker men..). Skal du sende fra andre Exchange kontoer må din vanlige AD konto ha Full Mailbox Access på disse, så er det bare å enable FROM feltet i Outlook og velge avsenderkonto. 2. Har ikke vært borti det problemet desverre. OMA er jo ganske nytt, og jeg antar at det er mye forskjellige problemer med forskjellige mobiler... Du har installert siste .NET Device Update fra Microsoft(DU4)? 3. Exchange 2003 har ikke innebygd content filtering. Det som følger med er sender/recipient filtering og mulighet for å benytte eksterne blacklister. GFI sin antispam løsning for exchange er gratis for privatpersoner, så du kan jo prøve ut den. http://www.gfi.com/downloads/downloads.asp?pid=11&lid=1 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 1. Jeg skal ikke sende fra en annen brukerkonto - men en annen e-postadresse. Eksempel: Jeg har lagt til følgende som mine e-postadresser, og mottar altså mail til disse adressene på min exchange konto: [email protected] [email protected] Hvis Per sender meg en e-post til [email protected] - så vil jeg at svaret mitt skal bli sendt fra [email protected], og jeg vil også at navnet + firmanavn skal stå som avsender. Slik det er nå, er det "[email protected]" som er min bruker på serveren liksom. Og den adressen står som avsenderadresse uansett. Skjønner problemet? 2. Jeg brukte feil URL. Jeg brukte ca 30 minutter på å prøve å finne ut hvilken URL jeg skulle bruke til mobile access, men siden jeg ikke fant noe informasjon om det noen plass, regnte jeg med at det var samme som vanlig webaccess. Men den gang ei... 3. Ok. Takk for tipset! Lenke til kommentar
dirr Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Aha, nå er jeg med! Dette går ikke nei, du kan kun sende fra primary SMTP address som er definert i AD, og avsender navn blir Display Name på AD kontoen. Det er rett og slett sånn Exchange fungerer.. For å få til det du ønsker må du opprette en ny AD konto med Display Name "navn + firmanavn" og primary smtp [email protected], så må du gi primærkontoen tilgang til denne for å kunne bruker FROM feltet i Outlook. Du kan sette delivery options på den nye kontoen til å levere all mail til primærkontoen så du slipper å følge opp to forskjellige mailboxer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå