Bro2 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Harddisken er en IBM Deskstar 75GXP modell DTLA 307030. kapasitet: 30.7GB. Det beste du kan gjøre for deg selv og disken er å ødelegge den hinsides all reparasjon (spikerpistol, f.eks.) før du kaster den i sjøen eller i en dyp fjord. Med sånne kommentarer kan du holde deg borte fra denne tråden. så humorløse vi var i dag da.....lighten up! Endret 4. mai 2004 av Bro2 Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Sikker på at ikke disken er clipp'a ned til 2 gig med jumpere? Jeg stemmer for dette forslaget. Jeg har en IBM 30GB disk som har mulighet for å settes til 2GB vha. jumpere. Kan du sjekke om du har samme modell som meg? Og si meg hvilke jumpere du da kan bruke for å eliminere problemet med 2GB. Jepp, har akkurat samme modell som du har. Jeg bruker min som master, og har denne jumperinnstillingen: På harddisken min er det et klistremerke som forklarer jumperinnstillingene. Min innstilling er for 16 heads, device 0 (master). Så vidt jeg kan se, er det følgende jumper som setter 2GB-grensen: Device 1 (slave) skal se slik ut: Håper det hjalp! Det ser ut som at jumperen er plassert feil Jeg mangler en jumperkobling for at det skal fungere, så jeg må lete etter en. Første gangen det har skjedd. Jeg er så takknemlig for svaret ditt Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå