Hazno Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg og en kompis har satt opp en web radio, og vi har laget en kanal på IRC for radio'n vår. På denne kanalen har vi også noen boter som vi kjører på egne servere. I topic på kanalen skriver vi manuelt om radio'n er 'online' eller 'offline'. Jeg har laget et PHP-script som sjekker om radio'n er online eller offline, og vil gjerne ha et tcl-script som kan kjøres på en av botene våres, som bruker en slags get-line funksjon, og som da sjekker det php-scriptet på server'n jeg har lagt det ut på, hvert 5 minutt eller noe. Slik er min tankegang: -------------------------- radio.php: M&R Nation Web Radio: Online ----- #M&RNation: * HaZyZ changes topic to 'M&R Nation Web Radio: Online' -------------------------- HaZyZ (boten) sjekker da radio.php hvert 5 minutt for å lese den ene linja som er på siden, og hvis radio.php-linje er annerledes enn det som står i topic, bruker den get-line for å sette ny topic, basert på radio.php Noen som vet om det er laget noen slike tcl-scripts, eller kan sende meg på rett vei for å lage et selv? En bonus hadde vært om det var enkelte deler av topic som ble forandret, og ikke hele Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 er det noen mulighet for at du kan legge ut php-scriptet du har brukt for å sjekke om radioen er offline eller online? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Sende deg på rett vei til å lage selv vil kanskje innebære å sende deg hit. (Jeg har ikke prøvd linken, jeg bare søkte på google etter "tcl tutorials". Du spør tross alt på et programmeringsforum, og må forvente at du blir bedt om å gjøre ting selv ) (Ta en titt på forumets retningslinjer §12, ang. signaturens lengde.) Endret 4. mai 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hvorfor ikke bare koble til IRC med php gjennom sockets ? Lage en egen IRC bot i PHP som tar seg av alt i stedet for å bruke et PHP script og en annen bot. Er nå en mulighet i hvertfall. Du kan finne en tutorial på å mekke IRC "bot" i PHP på Evilwalrus Mener jeg å huske. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Dette var jeg ikke klar over Takker så mye, Findus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå