Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har satt opp en web radio, og vi har laget en kanal på IRC for radio'n vår. På denne kanalen har vi også noen boter som vi kjører på egne servere. I topic på kanalen skriver vi manuelt om radio'n er 'online' eller 'offline'.

Jeg har laget et PHP-script som sjekker om radio'n er online eller offline, og vil gjerne ha et tcl-script som kan kjøres på en av botene våres, som bruker en slags get-line funksjon, og som da sjekker det php-scriptet på server'n jeg har lagt det ut på, hvert 5 minutt eller noe.

Slik er min tankegang:

--------------------------

radio.php:

M&R Nation Web Radio: Online

-----

#M&RNation:

* HaZyZ changes topic to 'M&R Nation Web Radio: Online'

--------------------------

HaZyZ (boten) sjekker da radio.php hvert 5 minutt for å lese den ene linja som er på siden, og hvis radio.php-linje er annerledes enn det som står i topic, bruker den get-line for å sette ny topic, basert på radio.php

Noen som vet om det er laget noen slike tcl-scripts, eller kan sende meg på rett vei for å lage et selv?

En bonus hadde vært om det var enkelte deler av topic som ble forandret, og ikke hele :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sende deg på rett vei til å lage selv vil kanskje innebære å sende deg hit. (Jeg har ikke prøvd linken, jeg bare søkte på google etter "tcl tutorials". Du spør tross alt på et programmeringsforum, og må forvente at du blir bedt om å gjøre ting selv ;))

(Ta en titt på forumets retningslinjer §12, ang. signaturens lengde.)

Endret av Myubi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...