Sneglen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Konkursen er jeg ikke sikker på, men nVidia kjøpte dem opp hvertfall. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Konkursen er jeg ikke sikker på, men nVidia kjøpte dem opp hvertfall. Det jeg mente å huske (at nVidia kjøpte de opp) Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kjipt at det ikke har lekket noen 3dmark03 score.... Men likevel ser det ut som ATI drar forbi nVidia når aa og af kommer på.... 12500 i 3d mark med 6800 ultra og 12100 med xt platinium 9959 med x 800 pro får jeg et kort som scorer ca 10000 i 3d mark er jeg meget fornøyd Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kanskje jeg får se "trolls lair" eller hva den hete igjen uten lagg Lenke til kommentar
Revox Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Konkursen er jeg ikke sikker på, men nVidia kjøpte dem opp hvertfall. Det jeg mente å huske (at nVidia kjøpte de opp) De gikk konkurs. Nvidia kjøpte opp "rettighetene/patenter/teknologi" GF FX er en GPU basert på 3Dfx sin teknologi Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Konkursen er jeg ikke sikker på, men nVidia kjøpte dem opp hvertfall. Det jeg mente å huske (at nVidia kjøpte de opp) De gikk konkurs. Nvidia kjøpte opp "rettighetene/patenter/teknologi" GF FX er en GPU basert på 3Dfx sin teknologi Ikke basert på, men med tør jeg å påstå. Ellers har du nok rett Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 3dfx er død, den var død alrede da de starta med det.1- VooDoo 4mb PCI - du måtte ha i tilleg 2D kort som kosta ekstra - men Riva 128 AGP var allrede da 2D\3D kort og gav 27 fps mer i Quake 2. Hvor har du disse tallene ifra? Hvordan kan du si at 3dx var død allerede da de startet når Voodoo Graphics var revolusjonerene og en stor sukksess for 3dfx, det var først med Voodoo3 dem virkelig begynte å dabbe etter, ihvertfall når det gjaldt funksjonalitet. Riva128 var et ganske tragisk produkt for nVidia og de var faktisk på nippe til å gå konkurs, så nVidia var nært død da de starta. Så kommer Voodoo 2 som ble knust av TNT Langt ifra.. V2 var raskere i de felste spill og den kunne ikke røre V2 SLI. Så kommer Voodoo 3 som ble knust av TNT 2 Igjen nei, TNT2Ultra var kanskje overall raskere, men V3 kom raskere ut i en del tester. Så kommer Voodoo 4 som ble knust av GF Så kom Voodoo 5 som ble knust av GF-2MX !!! og 3dfx gikk konkurs ... GF2MX? V5 5500 holdt bra følge med GF256 og lå på nivå med GF2GTS i enkelte spill. Med FSAA var V5 overlegent i både ytelse og kvalitet. V4 og V5 kom ut samtidig der V4 var en value kort. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 og langt der borte hørte jeg en tråd som egentlig handlet om et review av r420 som hadde leaket skrike i offtopicskogen. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 3Dfxkortene var litt av en revolusjon, disse kortene er ett steg videre i utviklingen, syntes jeg da. Jeg er ikke imponert over disse kortene, de klarer vel ikke FarCry på 1600x1200 med AA og AF på engang klarer ikke ditt klarer ikke datt, spiller du far cry du?.. det er litt mer komplex og krevende enn tidligere spill også da, synes ytelsen ser helt knall ut på de kortene. Dessuten spiller man ikke 1600x1200 med AA, overkill. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Dessuten spiller man ikke 1600x1200 med AA, overkill. Aliasing er ganske merkant for meg i den oppløsningen, man skal ekstremt høyt opp i oppløsning før effekten med AA blir borte. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Dessuten spiller man ikke 1600x1200 med AA, overkill. Aliasing er ganske merkant for meg i den oppløsningen, man skal ekstremt høyt opp i oppløsning før effekten med AA blir borte. vil ikke kritisere deg MistaPi,men kjører du virkelig med aa i 1600x1200 ? hva sier fps på ati 9700 pro kortet ditt da ! gamle spill javel,men ut 2004/zero hour/far cry/vice city/bf 1942. dette tror jeg lite på. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Aliasing er ganske merkant for meg i den oppløsningen, man skal ekstremt høyt opp i oppløsning før effekten med AA blir borte. vil ikke kritisere deg MistaPi,men kjører du virkelig med aa i 1600x1200 ? Nei, vanligvis ikke, men det var vel heller ikke det jeg sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå