Gå til innhold

R420 review leak


Anbefalte innlegg

Quoter en fyr fra beyond3d som sa noe interessant:

Ok, he benched with:

Breed_________TWIMTBP

FarCry________TWIMTBP

Call of Duty____TWIMTBP

Aquamark______benchmark of a TWIMTBP game

X2 the Threat___TWIMTBP

Colin McRae____TWIMTBP

Nascar Thunder 2004__TWIMTBP

Unreal Tournament 2004__TWIMTBP

 

The only game that I'm not sure of is "Halo-combat evolved". If it's not part of "TWIMTBP" program, I would be very surprised as Halo was a big game for nVidia.

 

TWIMTB = The way its meant to be played, altså spill som nVidia har vært med på å utvikle og fått optimisert for seg og sine grafikkort.

 

Dette betyr at tom's hardware har så og si KUN benched med slike spill..noe som gjør testen RIMELIG partisk imo. Men, x800XT klarer seg jo bra uansett. Blir interessant å lese andre reviews også.

 

Merk også det at de har benched med 61.11, uoffisielle drivere som i følge betachangelogen skal ha en god del bugs, spesielt i farcry, og derfor gir urettmessig fps-boost.

 

EDIT: Lenger ned i tråden finner han en link.

http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=363&pageID=529&41507

 

I guess this makes it official. 100% of the games benchmarked by Tom's Hardware are optimized for nVidia hardware. Even Halo is using hand written shaders from nVidia themselves. This is why it's important to take Tom's Hardware with a grain of salt and wait for some more credible sites to release their reviews before making any kind of judgement here.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoler så absolutt ikke på Tomshardware.. De har tatt parti flere ganger.

 

Venter på Anandtech sin konklusjon jeg.

 

Forresten en som nevnte at R420 er en videreutvikling mens NV40 er helt ny..

Det er egentlig ikke helt riktig. NV40 er også en viderutvikling av de eldre FX gpu'ene.

 

Men begge brikkene er endret så drastiskt at man kan nesten kalle dem nye. (Spesiellt NV40)

Lenke til kommentar

Synes det så ut som å være rimelig dødt løp mellom ati og nvidia på ytelses siden etter å ha skumkikket på bildene. Venter heller på litt mer offisielle tester, for de grafene til THG er verdt svært lite for meg.

 

var det ikke 6.mai X800 skulle bli lansert.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Jeg sitter med samme følelse når jeg først så 6800Ultra's FSAA mot X800XT's. Den virker bedre! Dette er kanskje grunnen til at X800XT får høyere FPS enn 6800Ultra med desse testene, og lavere uten? Altså; yter ikke like godt som 6800Ultra med vanlige innstillinger, men suser forbi med med AA og AF, men pga. (forholdsvis) laber kvalitet?  :hmm:

Jeg skal vente med jeg ser flere bilder før jeg bedømmer kvaliteten, men AA og AF kvaliteten har neppe gått ned fra R3x0 så det ligger nok ganske likt. X800 har dog en fordel med opptil "12X" temporal AA.

 

EDIT: Man burde også være litt forsiktig med å si hva X800 støtter av DX9 features. F.eks kan R420 ha støtte for dynamisk flow control selv om det ikke oppfyller SM3.0 specen.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
SM3.0 (PS 3.0 og VS 3.0) [om du lurer på hva SM står for, se hos Google, jeg husker ikke nå!]  gjør det hovedsaklig bare lettere for programmerere å skrive koder. En SM 3.0 kode vil/kan være mye mindre enn samme effekt for SM 3.0. Man kan oppnå bedre bilder ved bruk av SM 3.0 over 2.0 SM 2.0 og SM 3.0, men man må først legge inn de nødvendige kodene i spillet før man vil oppnå dette resultatet.

Dette er faktisk SM3.0 vs PS1.1 (DX8), det er ingen kvalitets forbedringer i FarCry med SM3.0 kontra SM2.0, noe Crytek selv har sagt. Jeg tviler sterkt på at vi vil se noen kvalitetsforskjeller fra X800 iløpet av NV40's levetid, den vil neppe være kraftig nok til det.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Enig i det, og forøvrig så har vel nVidia litt å ta igjen av tapt prakt og tillit - tatt i betraktning middelmådige produkter ved siste lanseringer og juks i 3D-mark. Er vel allikevel ikke det mest trofaste publikumet spillentusiastene - den som leverer beste kortet (ytelse/kvalitet/pris), er nok den som går seirende ut av denne krigen - hvertfall på toppmodellene.

 

Enda godt det ikke er i dette segmentet produsentene tjener pengene sine. :)

Nå som det er sagt var det ikke bare nVidia som jukset i 3d-mark (host) :p

 

Men for meg blir det nok NV40 som blir neste kort.. Alt sett under ett så synes jeg det ;) nVidia har også med FX kortene gjort en bra jobb med drivere og forbedringer så dette blir vel ikke dårligere med NV40

Lenke til kommentar
Bare litt nysjerig, Var ikke X800Xt et PciXpress kort ?

Og er det neon Gode Hovedkort som har støtte for det nå ?

De lanserer vel to kort med samme navn, hvorav PCIXpress kommer senere. Finner i ikke i farten linken hvor jeg leste det, men ganske sikker på at det er AGP-utgaven de har testet. Nå er det nok uansett ingen reell ytelesesforskjell på disse kortene, så det er vel mest interessant i markedsføringsøyemed.

 

Sto forøvrig en interessant artikkel om PCIX på toms.

Lenke til kommentar
3Dfxkortene var litt av en revolusjon, disse kortene er ett steg videre i utviklingen, syntes jeg da. Jeg er ikke imponert over disse kortene, de klarer vel ikke FarCry på 1600x1200 med AA og AF på engang :)

3dfx er død, den var død alrede da de starta med det.

1- VooDoo 4mb PCI - du måtte ha i tilleg 2D kort som kosta ekstra - men Riva 128 AGP var allrede da 2D\3D kort og gav 27 fps mer i Quake 2.

 

Så kommer Voodoo 2 som ble knust av TNT

 

Så kommer Voodoo 3 som ble knust av TNT 2

 

Så kommer Voodoo 4 som ble knust av GF

 

Så kom Voodoo 5 som ble knust av GF-2MX !!! og 3dfx gikk konkurs ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...