Gå til innhold

R420 review leak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. ting. Det er helt villt store forventninger rundt det hele. (første gang jeg leser review leak : :laugh: )

2. ting. Om dette stemmer, og prisene man antar(?), er det sykt hvordan ATI vil ha seg betalt for toppmodellene, tross at det er bra levert. (eks. mindre strømkrevende)

 

edit_

jeg tipper top-of-tha-line til ATi vil presse 40fps(ca min) ut av Far Cry med full AA/AF 1280*1024 og ett kraftig amd 64 oppsett..... la oss bare håpe på mer.....

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Dersom dette stemmer og gjelder spillytelse generellt tror jeg de skal slite med å få solgt XT versjonen. Det virker ikke som det er så stor forskjell fra Pro til XT liksom..

Skulle ikke forundre meg mye om det er CPU som er flaskehalsen for X800XT. Men den som lever får se. :-)

Lenke til kommentar

Høres vel ikke ut som helt usannsynlige tall, og jeg vil tro at både tomshardware og anandtech har kortene inne til test - vil vel egentlig tro at de bare venter på klarsignal fra ATI på å slippe benchmarkene, og det skjer vel sannsynligvis rett etter E3, når kortene etter all sannsynlighet offisielt blir lansert.

 

Det som forsåvidt er fasinerende, om tallene faktisk stemmer, er at ATI ser ut til å bli detronisert. De leverer ytelse tilsvarende nVidia, men har færre features. Etter å ha sett videoer fra produktlanseringen til 6800 gleder hvertfall jeg meg til å se spill med PixelShader3 - Særlig FarCry med patch :-)

Endret av yno
Lenke til kommentar

Vil nå se hva fps blir når man fyrer på AA og AF før jeg trekker noen endelige konklusjoner. Dessuten så vil jeg vente til både 6800 Ultra og X800PRO og X880XT er bencha før jeg kjøper noe. Nytt kort skal jeg ha iallefall..

 

 

EDIT: litt fiksfaks..

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

revolusjon er å levere mer enn neste generasjon, om den er nedstammet "som" andre generasjoner. ;)

 

revolusjon er hyper-ultra-mega-monster-yber/über-super--> osv.osv. teknologi.

 

for å si det slik. man ville hatt mer enn 100fps i alle spill som kommer de neste fem levetidene.

 

 

:hmm: lov å drømme

Lenke til kommentar

Ser spennende ut, men målinger uten AA/AF er jo helt meningsløse da - ytelsen kan jo også endre seg betraktelig kortene imellom når AA/AF taes med.

 

Har ikke spilt et spill uten minimum 2XAA de siste 1,5 årene og har ikke tenkt å begynne med det nå - blitt bortskjemt og får helt frysninger av jaggies jeg. :D

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
revolusjon er å levere mer enn neste generasjon, om den er nedstammet "som" andre generasjoner. ;)

 

revolusjon er hyper-ultra-mega-monster-yber/über-super--> osv.osv. teknologi.

 

for å si det slik. man ville hatt mer enn 100fps i alle spill som kommer de neste fem levetidene.

I så måte er det nok mer av en revolusjon det nVidia leverer i denne runden, de har forsåvidt redesignet mye av chipen av det jeg har lest rundt om - og også implementert mye ny funksjonalitet - rett og slett gjort riktig det de burde ha gjort ved lanseringen av FX - men det er en annen sak.

 

Er litt usikker på hva som skal til for å falle under definisjonen "revolusjon" - men det ytelsehoppet vi får nå må vi vel ganske langt tilbake i tid for å finne tilsvarende. I ren GPU-ytelse snakker vi vel tilnærmet en dobbling. Tror ikke en gang 9700pro hadde det når den ble lansert.

 

Så for å oppsummere; i min verden er dette en revolusjon ;-)

Lenke til kommentar
revolusjon er å levere mer enn neste generasjon, om den er nedstammet "som" andre generasjoner. ;)

 

revolusjon er hyper-ultra-mega-monster-yber/über-super--> osv.osv. teknologi.

 

for å si det slik. man ville hatt mer enn 100fps i alle spill som kommer de neste fem levetidene.

 

 

:hmm: lov å drømme

Du må IKKE spise lsd og poste på hw forumet etterpå!

 

Just cut it out!

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har en del biler fra reviewet. Ser ut til at X800PRO er dårligere enn 6800Ultra og X800XT er litt under med standard innstillinger. Når man skur opp AA og AF så slår X800XT 6800Ultra. Har ikke fått studert skikkelig, men det er dette inntrykket jeg sitter igjen med. :)

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Bilder!

 

 

Er det "lovlig" å legge dette ut egentlig? :dontgetit:

 

Er vel litt kjipt mot THG. :blush:

tja.. på en måte er det vel det - men om nå katta allikevel er ute av sekken, så kan vi vel fråtse litt i nerdespecs her, så vel som i et annet forum - for jeg klarer ikke å vente med å kikke på tallene uansett nå som de ute. :)

Lenke til kommentar
Bilder!

 

 

Er det "lovlig" å legge dette ut egentlig? :dontgetit:

 

Er vel litt kjipt mot THG.  :blush:

tja.. på en måte er det vel det - men om nå katta allikevel er ute av sekken, så kan vi vel fråtse litt i nerdespecs her, så vel som i et annet forum - for jeg klarer ikke å vente med å kikke på tallene uansett nå som de ute. :)

Dessuten er det nok ikke lenge til reviewet er ute. Går nok greit dette :p

 

 

Hva er deres oppfatning av R420? Jeg tror egentlig desse benchene er ekte... :roll:

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Dersom dette stemmer og gjelder spillytelse generellt tror jeg de skal slite med å få solgt XT versjonen. Det virker ikke som det er så stor forskjell fra Pro til XT liksom..

Skulle ikke forundre meg mye om det er CPU som er flaskehalsen for X800XT. Men den som lever får se. :-)

Er ikke CPU som er flaskehalsen her nei. Hovedkortet og alle bussene som er på det er flaskehalser og det har de allerede vært en stund!

Lenke til kommentar

NeoRag: Tja, har kikket litt på screenshotene dine, og sitter vel med en følelse av at toppmodellene yter ganske jevnt.

 

Redd dette kan koke ned til en diskusjon rundt kvalitet, på lik linje med fargegjengivelse mellom nVidia og Voodoo i sin tid (hhv 32bits farger mot 16bits).

 

Etter å ha kikket litt i "tech things"-katalogen, synes jeg personlig, rent subjektivt :), at det ser ut til at 6800 stikker av med en seier her.

 

IOM at det også støtter flere features, så kan nok fort dette bli min favoritt, men alt er selvfølgelig bare spekulasjoner inntil vi får se de faktiske reviewene - og får bekreftet/avkreftet hvordan ytelse/kvalitet egentlig henger sammen..

 

my 2cents worth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...