Gå til innhold

Pc'en nekter å installere windows.

Anbefalte innlegg

Har en pc med Abit Kg7-raid Hk + Athlon 1.33mhz cpu,

den har fungert helt fint til nylig. skulle reinstallere hele pc'en fordi jeg skal selge den. kommer så langt som til at jeg får boota med cd og den skal starte opp windows excutable. så restarter pc'en av seg selv og alt starter på nytt. har prøvd med annen ram brikke. annen hd. annen cd rom, inget av dette har hjulpet. noen som har hatt samme problem eller har et tips til meg?

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff og huff...... :scared:

Har slitt MYE med Abit KG7 (både med og uten RAID) ................

Feilen du har sikkert ikke med HK å gjøre med vekker "gamle vonde minner...."

Har du forsøkt å slette BIOS med jumper ? (NB! husk å ta ut strømkabelen først!)

Gå så inn i BIOS og sett først alle verdier til DEFAULT hvorpå du så setter RAM og CPU til rette verdier.

Sett også opp bootrekkefølge Floppy-CDROM-HD0

Har du sjekket at din Windows CD er lesbar på en annen PC?

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

har cleared cmos til og med flasha bios en runde :( skal teste litt mere i kveld. eneste som sitter i pc'en nå er skjermkort cd rom og hd. just the basics. leke meg litt mere med bios senere og se da. installerte fra samme cd'en her om dagen. så den burde funke. men kan jo såklart ha kommet en ripe eller.no i den. skal teste en annen versjon i kveld også for å se. men, nå er det jobb. får ta det i kveld. :(

Lenke til kommentar

Fant ut i går at det var cpu'en som ikke likte seg helt.

Eneste problemet nå er å finne en butikk som har en xp2000+ eller lavere ned til athlon 1.4ghz på lager :( var nede på datakjeden i oslo i dag og de hadde 2 stk men var holdt av til kunde. de sier samtidig at 2000+ prosessoren er gått ut av produksjon så jeg må evt kjøpe xp2200+ som da ikke passer på hk mitt :((

faen for noe dritt. jeg jobber med salg av ur. hvis en klokke går ut av produksjon lover leverandøren å skaffe deler i minst 8 år etter at dette skjer. burde vært noe lignende på data siden også. meget skuffet over abit / amd her nå. de gjør det ikke akkurat lett for brukerne sine. nå ser det stygt ut som jeg må prøve å få tak i en brukt prosessor eller kjøpe nytt hk med cpu. sistnevnt er ikke aktuelt da jeg skal selge hele pc'en. TRENGER CPU FFS!!!!!

satser nå villt på at de har xp2000+ inne på stovner avdelingen til Datakjeden.

Lenke til kommentar
Fant ut i går at det var cpu'en som ikke likte seg helt.

Eneste problemet nå er å finne en butikk som har en xp2000+ eller lavere ned til athlon 1.4ghz på lager :(

...

...

...

satser nå villt på at de har xp2000+ inne på stovner avdelingen til Datakjeden.

Ifølge Denne siden så har de den på lager på stovner.

PS! Duron 1,6 burde også fungere på hovedkortet.

Endret av Rocambole
Lenke til kommentar

det sto også på sidene til datakjeden at de hadde 2 stk inne på lager i sentrum Oslo. men de hadde ikke de når jeg kom en og halv time etter åpnings tid :( jeg trenger prosessoren i dag også. derfor sliter jeg litt med å kunne kjøpe via web.

men, får stikke innom stovner på vei hjem fra jobb. blir ikke før over sju. men jeg har i hvertfall sendt mail til de at de skal holde av prosessoren til meg. skulle få sms bekreftelse av de men ikke sett noen enda :( i verste tilfelle får jeg bestille via web til slutt. men trenger penger asap ergo må jeg også selge pc'en asap.

xp2100 funker den og. men er også gått ut av produksjon. prøver å få tak i xp1800+ eller xp2000+.

Lenke til kommentar
Hm.. 1.33 MGZ cpu var da litt sørgelig...

ja ? og ? kanskje derfor jeg skal selge den?

anyhow. var på datakjeden stovner i går. sto at de hadde 3 stk cpu xp2000+ på lager. noe de ikke hadde. FU.

Tok en råsjangs og kjøpte en Duron 1600+ istede, denne skulle teknisk sett ikke funke med bios'en i hele tatt.

Satte den i. kjørte opp og alt funker fint. eneste som såklart er feil er jo at HK ikke vet hva slags cpu som nå sitter i maskinen. men den går stabilt på 1500mhz og med minimalt med varme. lå på 32grader

Men da blir pc'en solgt i kveld. jævla digg. så da har jeg muligheten til å kose meg videre med min nye shuttle pc :D litt digg å gå fra athlon 1.4 til pentium 2.8 med 1mb cache + hypertreading :D pc'en booter jo på 1 2 3. helt utrolig.

Takk for all hjelp fra de som kom med noe fornuftig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...