Blib Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Heh, joda, litt merkelig med en anmeldelse av allofmp3.com her, men det er en webshop For de av dere som ikke har peiling på hva jeg snakker om kan dere lese litt her hvis dere vil: http://www.itavisen.no/art/1303387.html Lovlig musikk til 40 øreSuperbillig russisk nedlasting Britney Spears er en av artistene man kan laste ned for en slikk og ingenting fra allofmp3.com. De lovlige musikktjenestene på nett har fått en ny brysom konkurrent. Nå kan du nemlig laste ned musikk for en slikk og ingenting. Det russiske nettstedet allofmp3 ble oppdaget av en journalist fra Sydney Morning Herald som skal ha lastet ned 968 forskjellige sanger. Prisen fra alle disse sangene, som også skal være med store stjerner, er i underkant av 50 dollar (340 kroner), skriver The Register. Denne tjenesten her er alts bare helt FANTASTISK! Gigantisk utvalg, bra hastigheter, bra nedlastningsklient fra allofmp3, bra kvalitet, UTROLIG bra gjennomført design på sidene og bare masse pluss. Fylte på $5 (35kr) 1. mai og nå ser det ut som om jeg går tom før kvelden er omme. Kommer til å fylle på igjen så raskt som bare juling, denne musikktjenesten kan jeg STERKT anbefale! Svarer gjerne på noen spørsmål for tvilerene Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=238113 Allofmp3.com opererer helt på kanten av loven, og det er den russiske loven BTW... Med de prisene de har, så sier det seg selv at plateselskapene og artistene ikke sitter igjen med, ja, noe? Og selv om de opererer "lovlig" i gjennom et smutthull i loven, så er det helt uaktuellt moralsk sett når pengene uansett havner i feile hender. Mitt motto i dette tilfellet er ganske greit: Enten så må man være 100% sikker på at artist og plateselskap får korrekt mengde av dine penger når man kjøper musikk (uansett form og plass) Eller så kan man likegodt gi F å ikke betale noe som helst. Jeg foretrekker det første alternativet. I verste fall er allofmp3 en del av den russiske mafia, (nei, det er overhodet ikke uasannsynlig, og nei, jeg har ikke sett for mye filmer) så det eneste du finansierer er kriminalitet. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) We are sorry, but the server is busy now due to numerous calls. Try to refresh the page. Ïðèíîñèì ñâîè èçâèíåíèÿ, íî â äàííûé ìîìåíò ê ñåðâåðó ñëèøêîì ìíîãî îáðàùåíèé. Ïîïðîáóéòå ïåðåãðóçèòü ñòðàíèöó. Rrrright Russisk kvalitet ja hehe Hvilken kvalitet er det på musikken? fikk bare 4,5kb/s ved demo download, er det vanlig speed? Endret 4. mai 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Tja, joa, man må vel nesten se på det som piratkopiering enn kjøp av lovlig musikk, men det *ER* lovlig. Og når det ikke koster mer enn det gjør er jeg MER enn villig til å hoppe av KaZaA-toget for denne Du kan selv bestemme kvaliteten på musikken, 128kbps, 192kbps eller 320kbps. Velger du å bruke Exclusive-tjenesten dems kan du også få høyere (tror jeg), laste ned i Ogg Vorbis, Wave og flere andre formater og størrelser. Koster dobbelt sp mye, altså 0.02$ per MB. Hastigheten her varierer mellom 20kbps i rushtidene og 180 på kveldstid Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvis de blir dømt for tyveri av musikk, vil kundene da kunne bli anmeldt for kjøp av tyvegods? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Sannsynligvis ikke. VI blir jo fortalt hele tiden at det er lovlig musikk. I ITAvisen sin artikkel har de jo også ordet "lovlig" i overskriften så vi kan vel ikke tenkelig klandres. Uansett så har nettstedet vært oppe og solgt musikk i over et halvt år uten at noe har skjedd hittil da Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvis de blir dømt for tyveri av musikk, vil kundene da kunne bli anmeldt for kjøp av tyvegods? Det tviler jeg sterkt på. Antall brukere er sikkert såpass høyt at de ikke makter med det. Men hadde jeg jobbet i en "RIAA-organisasjon" så må jeg jo inrømme det hadde vært veldig fristende og raide kontoret. Alle kundene står jo oppført i et eller annet ledd med fullt navn og adresse Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva var det dette handlet om? "Hurra, vi får endelig lov til å betale for MP3'ene!" Lenke til kommentar
TJ Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva var det dette handlet om? "Hurra, vi får endelig lov til å betale for MP3'ene!" Poenget er at nå kan du laste ned musikk nesten gratis, lovlig. Laste ned gratis MP3'er fra Kazaa er ikke lovlig! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Samt at det er raskt, bra utvalg, ikke fake filer, SKIKKELIG søkefunksjon, videoer, bra grensesnitt, skittbillig og sikkert enda noe til jeg har glemt ut. Tenk: Det er folk som betaler 1$ for en enkelt sang fra iTunes Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva var det dette handlet om? "Hurra, vi får endelig lov til å betale for MP3'ene!" Poenget er at nå kan du laste ned musikk nesten gratis, lovlig. Laste ned gratis MP3'er fra Kazaa er ikke lovlig! Å laste ned musikk er lovlig men ikke å dele! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 For min del er det ihvertfall en prinsippsak Ikke det at jeg kunne tenke meg å handle der, selv om det var billig! Håper det kommer noe som viser at artistene også får noe av det du betaler. Da skal jeg vurdere det. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg leste akkurat en FAQ av dem som sa at de faktisk betaler en del til artistene. Det er absolutt alle andre som ikke får noe visstnok. Noe jeg synes er greit da. Jeg gidder ikke betale dem for all TV-reklamen, CDen, grakt og slikt Og dette med at det å laste ned musikk er lovlig i Norge er jo helt sykt. Kommer til å bli ulovlig rundt sommerferien er det vel også såvidt jeg husker? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Kommer til å bli ulovlig rundt sommerferien er det vel også såvidt jeg husker? 'loven er utsatt på ubestemt tid.. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Til trådstarter : Bare fordi du synes den er best betyr ikke nødvendigvis at den faktisk er det. Og denne "webshoppen" varer ikke så veldig lenge trur jeg, de opererer på kanten av loven. Lenke til kommentar
FSOM Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det russiske nettstedet allofmp3 ble oppdaget av en journalist fra Sydney Morning Herald Imponerende detektivarbeid av den australske journalisten - og IT-avisen og andre norske medier også for øvrig... Tipset digi.no om dette for over et år siden, og har selv brukt allofmp3 siden 2002 - og den gang feiret de 2-års-jubileum!!! We are sorry, but the server is busy now due to numerous calls. Try to refresh the page. Ïðèíîñèì ñâîè èçâèíåíèÿ, íî â äàííûé ìîìåíò ê ñåðâåðó ñëèøêîì ìíîãî îáðàùåíèé. Ïîïðîáóéòå ïåðåãðóçèòü ñòðàíèöó. Rrrright Russisk kvalitet ja hehe Hvilken kvalitet er det på musikken? fikk bare 4,5kb/s ved demo download, er det vanlig speed? En del (fortjent) publisitet den siste tiden med påfølgende trafikkøkning... Jeg har sett at også flere slenger med leppa fordi siden er russisk, men det er det ingen grunn til. Kvaliteten på både musikken og selve siden (inkl. nedlastingshastighet og betalingssikkerhet) er etter min erfaring upåklagelig. Musikken som kan lastes ned gratis fra allofmp3 er begrenset til ca. 5 kb/sek. At TONO kaller allofmp3 for en "luguber" side er kanskje ikke så rart, men ordbruken imponerer ikke. Ikke alt russere driver med er snusk. Hvem som står bak denne siden vet jeg imidlertid ikke. Allofmp3s legalitet i Russland er etter hva jeg forstår ganske ubestridt. Den begrunnes med at musikken ikke selges/kopieres men kringkastes, og artistene betales deretter. Og i Norge er det jo enn så lenge ikke ulovlig å laste ned musikk, så... For øvrig et interessant forumsinnlegg av ronross her: ipodlounge Andre russiske sider verdt å sjekke ut (har selv prøvd de fleste): 3mp3 (10 $ for 3 mnd. ubegrenset nedlastning!!!) mp3search (omtrent samme modell som allofmp3) musicborder og mp3root (gir ubegrenset tilgang til club.mp3search.ru for 29,95 $/mnd, ant. dårligere hastighet) audiostore (ikke testet) delit (ikke testet) mp3money og mp3key (gir ubegrenset tilgang til flere av sidene for ca. 10$/mnd., men dårligere hastighet) mp3spy (10 $ for 1 GB - ofte vesentlig mer, mye gratis men med dårligere hastighet) grammy (en god del gratis musikk - ant. mindre legalt) Andreas Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Til trådstarter : Bare fordi du synes den er best betyr ikke nødvendigvis at den faktisk er det. Og denne "webshoppen" varer ikke så veldig lenge trur jeg, de opererer på kanten av loven. Neida, selvsagt ikke, men jeg liker å bruke superlativer Så jeg tror nok at siden sida altså har holdt på i mange år nå blir den ikke ulovlig med det første. Og siden nedlastning er lovlig i Norge uansett så er det iallefall ingen grunn til å frykte noe. Takker for linkene forresten, skal sjekke dem ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå