marcen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Kan man gjøre dette på posten? Jeg tenker, hvis man sjekker statusen på web, og den har komemt fram, kan man hente uten hentelapp da? Endret 3. mai 2004 av marcen Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Bare print ut pakkesporings nr så er det ikke noe problem, gjort det 100 ganger. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Ja det kan du. Jeg har sjøl gjort det et par ganger. De som jobber på posten spør gjerne da hvem pakken er til. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Ja det kan du. Men du må ha med pakkenummeret. Lenke til kommentar
marcen Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Takk for kjapp respons! Lenke til kommentar
capy Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 jeg pleier bare å skrive ned pakkenummeret på en papirlapp. funker fint det og, men skriv slik at postdamen/mannen forstår hva som står skrevet da. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Er ikke altid man kan regne med å få lappen i posten selv om kortet er ankommet postkontor samme dag. Litt irriterende, men fint man har alternativer Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 du må ha Kollinummeret bare! Et laaaaangt nummer i bare tall! Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jepp, funker som pokker det Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 jeg pleier bare å skrive ned pakkenummeret på en papirlapp. funkerfint det og, men skriv slik at postdamen/mannen forstår hva som står skrevet da. Yess! Sjekk også at det er helt korrekt tall. Det er jo mange siffer, lett å ta feil! Det har jeg gjort... Argh! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 jeg pleier bare å skrive ned pakkenummeret på en papirlapp. funkerfint det og, men skriv slik at postdamen/mannen forstår hva som står skrevet da. Yess! Sjekk også at det er helt korrekt tall. Det er jo mange siffer, lett å ta feil! Det har jeg gjort... Argh! Litt surt det der Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg har også gjort dette MANGE ganger. (hentet påakker med utskriften fra pakkesporingen) Føler noen ganger at "jeg er til bry" på postkontoret siden de er nødt til å taste inn pakkesporingsnummeret manuelt for å finne ut hvilken hylle pakken ligger i.... Har sendt mail til posten og foreslått at de skal sette strek kode på pakkesporingslappene siden dette ville lette arbeidet for den "stakkars" postfunksjonæren men møtte bare motbør for dette.... Noen som har forbindelser inn mot posten som kan være med å påvirke? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg har også gjort dette MANGE ganger. (hentet påakker med utskriften fra pakkesporingen)Føler noen ganger at "jeg er til bry" på postkontoret siden de er nødt til å taste inn pakkesporingsnummeret manuelt for å finne ut hvilken hylle pakken ligger i.... Har sendt mail til posten og foreslått at de skal sette strek kode på pakkesporingslappene siden dette ville lette arbeidet for den "stakkars" postfunksjonæren men møtte bare motbør for dette.... Noen som har forbindelser inn mot posten som kan være med å påvirke? Er nok mange som ikke er klar over at strekkoden er en font. Hadde ikke vært værre enn at Posten i en overgangsperiode kunne lagt ut riktig barcodefont på nettet så vi "genier" kunne printet ut en selv. Skal se om jeg får tid til å sjekke hvilken som brukes. (Så var det ihvertfall ikke noen hemmelighet hvilken bedrift jeg jobber i. Men jeg jobber ikke i skranken. ) Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hmm, en kolega på forumet. Ser man det ja... Lenke til kommentar
hugoboss Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg har også gjort dette MANGE ganger. (hentet påakker med utskriften fra pakkesporingen)Føler noen ganger at "jeg er til bry" på postkontoret siden de er nødt til å taste inn pakkesporingsnummeret manuelt for å finne ut hvilken hylle pakken ligger i.... Har sendt mail til posten og foreslått at de skal sette strek kode på pakkesporingslappene siden dette ville lette arbeidet for den "stakkars" postfunksjonæren men møtte bare motbør for dette.... Noen som har forbindelser inn mot posten som kan være med å påvirke? helt enig ! de burde gjøer noe ! Jeg sitter nesten klar til å hente jeg når pakken er underveis og med engang den har ankommet henter jeg den kun med et pakkenummer ! postfunksjonæren bruker jo 5 min på å fikse alt. MEN det er bedre enn å vente et døgn.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Når jeg har kommet ned på postkontoret med verken lapp eller nummer, har de bare spurt etter de 2 siste tallene, og det har jeg huska noen ganger, og da har de funnet den med en gang.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Det er ihvertfall ingen som sjekker legitimasjon. Kunne lett svindla Posten på den måten; få en kamerat til å hente pakka med sporingsnummert, og så kommet dagen etter med hentelappen. Posten har et lite forklaringsproblem da.... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fonten som brukes heter "3of9". Her er en variant som er gratis. Ligger to stykk i fila. Bruk extended-versjonen. Står i tekstfila, men for at strekkoden skal være mulig å lese må man legge inn "*" som "start- og stopp-bit". Feks *Bach*. Dette angir også "bold" i feks Word så vær litt obs. Har sendt forslag om ekstra strekkodefelt på Pakkespor. Så får vi se om det skjer noe. ZyreX: Enkelte kontorer bruker sortering etter to eller tre siffer som backup-løsning i tilfelle ting må gjøres manuelt. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Bare print ut pakkesporings nr så er det ikke noe problem, gjort det 100 ganger. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Sorterig i PiB skjer etter de to siste nummerene. Når kunder kommer til meg uten lapp eller sporingsnummer (kun navn) leter jeg gjerne opp pakken for vedkommende men dette er en sein metode spesielt hvis vi har fått inn mange paker. Har også hent at kunden får lappen før pakken ankommer PiB. dessuten så kan man kreve legitimasjon hvis dere henter ut pakker, men uansett så må dere kvittere ut pakkene som blir henta. Men uansett har aldri jeg hørt om noensom krever legg av deg for å hente ut en pakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå