Gå til innhold

NetCom EasyTalk

Anbefalte innlegg

hallo folkens! Det er jo sinnsykt dyrt i forhold til CHESS!

Chess kan ha så fine priser de bare vil, får jeg en mobiltelefon til én krone hvis jeg binder meg for et år til, holder jeg meg til Netcom.

Snodig at folk fremdeles virkelig bare godtar de 1 kroners tilbudene på telefon, uten å sjekke hvorvidt det lønner seg eller ikke.

Sannsynligheten er VELDIG stor for at du innen et år har spart så mye penger på mobil-bruket at du kan kjøpe minst en telefon, hvis du velger en billig operatør.

Fordelen med 1 kroners tilbudene er at du slipper å hoste opp pengene med en gang, du kan ta det på avbetaling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hallo folkens! Det er jo sinnsykt dyrt i forhold til CHESS!

Chess kan ha så fine priser de bare vil, får jeg en mobiltelefon til én krone hvis jeg binder meg for et år til, holder jeg meg til Netcom.

Snodig at folk fremdeles virkelig bare godtar de 1 kroners tilbudene på telefon, uten å sjekke hvorvidt det lønner seg eller ikke.

Sannsynligheten er VELDIG stor for at du innen et år har spart så mye penger på mobil-bruket at du kan kjøpe minst en telefon, hvis du velger en billig operatør.

Fordelen med 1 kroners tilbudene er at du slipper å hoste opp pengene med en gang, du kan ta det på avbetaling.

Hvis du ikke har et forbruk på over 3000 kroner i måneden, noe de færreste har, lønner det seg stort sett alltid å kjøpe en subsudert telefon og binde seg. Du kan jo regne på det og så hva du kommer frem til! Skriv gjerne her hva resultatet blir!!!

Rart at folk ikke skjønner hvorfor Chess er så billig. Har skrevet dette tusen ganger før, men folk skjønner det tydeligvis ikke! De subsiderer jo overhodet ikke telefoner, derfor har de ikke bindingstid (bortsett fra King som jeg anser som skjult binding til Chess!). Grunnen til at NetCom og Telenor Mobil er litt dyrere, er jo nettopp fordi de sponser telefoner. Hadde ikke NetCom sponset telefoner, hadde de vært like billige som Chess, garantert!!!

Derfor lønner det seg for de aller fleste, iallefall for meg, å kjøpe en subisdert telefon, og heller betale litt mer i måneden i 12 mnd, for deretter å kjøpe en ny telefon mot ny binding.

Kan de som ikke er enige i dette, forklare meg regnestykket deres???

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har et forbruk på over 3000 kroner i måneden, noe de færreste har, lønner det seg stort sett alltid å kjøpe en subsudert telefon og binde seg.

Du trenger ikke ha et forbruk på over 3000 kr/mnd nei.

Dette fant en kamerat ut når han skulle velge abonnement. Månedlig forbruk var på ca 700-800

På et år kostet abonnementene dette (totalt, inkludert alt)

Netcom: 12325,8

Telenor: 12073,2

Chess: 9611,64

Det er nærmere 3000 spart i året.

Les forøvrig denne artikkelen i VG.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett regnestykket til kameraten din, hva han sammenlignet med osv. Så stor prisforskjell mellom Chess King, Telenor Mobil Privat + og NetCom Active Talk er det nemlig ikke. Det er jo bare å sammenligne det!

Så vidt jeg kan skjønne, er det kun en måte han kan klare å få så stor forskjell på, nemlig å sammenligne Chess Connect og TM Privat + eller NC Active Talk, eller Chess King og TM Privat/Djuice/RingKontant/ eller NetCom kontant/smalltalk/youngtalk.

Selvfølgelig er det ikke sikkert det lønner seg med TM eller NC hvis du beholder telefonen din i 2-3 år før du kjøper deg ny. Men for min del, og for mange andres og, så byttes det opptil flere ganger i året. og da kan det ikke lønne seg.

Dette er et utdrag fra dintelefon.no:

Et eksempel fra en "helt tilfeldig" butikk i Bergen der vi regnet ut prisene i desember:

SonyEricsson T610 m/12mnd ActiveTALK: 998,-

SonyEricsson T610 u/abo: 3.498,-

Fiktivt forbruk: 3 samtaler daglig, hver på 2 minutter, 5 sms'er daglig.

Abo-utgifter 12mnd (forbruk, fastavgifter, oppstartsavgifter og innmelding):

Netcom ActiveTALK: 6.201,40

ChessKing: 4.686,35

Totalkost (abo-utgifter som over, pluss telefonen):

Totalkost m/telefon med Netcom: 7.199,40

Totalkost m/telefon med Chess: 8.184,35

Førstegangskost (innmelding + telefon):

Netcom ActiveTALK: 1.197,-

ChessKing: 3.797,-

Regnestykket ble utført i desember, og tok høyde for kjøp av telefon i butikk, ikke på web. Sistnevnte vil selvsagt kunne være billigere, men da er det ikke lenger samme produkt, siden support/service er en helt annen.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har et forbruk på over 3000 kroner i måneden, noe de færreste har, lønner det seg stort sett alltid å kjøpe en subsudert telefon og binde seg.

Du trenger ikke ha et forbruk på over 3000 kr/mnd nei.

Dette fant en kamerat ut når han skulle velge abonnement. Månedlig forbruk var på ca 700-800

På et år kostet abonnementene dette (totalt, inkludert alt)

Netcom: 12325,8

Telenor: 12073,2

Chess: 9611,64

Det er nærmere 3000 spart i året.

Les forøvrig denne artikkelen i VG.

Nr 1. Det er tolv måneders binding nå.

Nr 2. Provisjonene har nesten doblet seg mot forhandler, og derfor er mobilprisene enda lavere enn før.

Nr 3. Derfor er den artikkelen gått ut på dato.

Selvfølgelig, å kjøpe en C62 fra siemens til 1,- vil bli dyrere enn å kjøpe en uten abo og så bruke chess, men en t610 til 1,-..da skulle jeg likt å sett en totalpakke som ble billigere.

En 3200 får du også til 1,- nå, og da vil jeg nesten si det er helt jevnt mellom å kjøpe til fullpris og ha abo fra chess (king). I tillegg får du da også 24/7 kundeservice og en skikkelig taps-ogtyveriforsikringsmulighet.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det vanskelig å slå et tilbud på kr. 1 ,- på t610. Du skal ringe enormt mye med Chess for at det i det hele tatt skal kunne sammenlignes.

Men som jeg skreiv tidligere, så er du alltids velkommen med et regnestykket som kan motbevise dette, GeeZuZz! Inntil du kan klare å vise meg regnestykket ditt, så er jeg fortsatt overbevisst om og ganske sikker på at det lønner seg for DE ALLER FLESTE å kjøpe telefon med binding!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...