Gå til innhold

Datakortet

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å ta datakortet.

Men er det noen som har tatt datakortet her på forumet?

Er det veldig vanskelig?

Jeg er vanlig ungdom, går på GK Vidergående.

Holder på med dataen litt på fritiden, spiller litt og surfer på nettet, og oppgraderer maskinen innimellom.

Må du ha god erfaring for å bestå noen av de 7 modulene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

datakortet er det dumeste jeg har hørt om, du lærer ikke en skitt der. hvertfall ikek på den skolen jeg går på, der kan lærerne mindre enn pappa om data, og det sier sitt. men det er vel egentlig gangske greit hvis du bare skal fylle opp noen timer og ikke gidder å ta gitarspilling ;P

Lenke til kommentar

Datakortet kan på brukes til å pynte på CV din. Du lærer ingenting som du ikke kan fra før. Er jo bare word, execl osv.

Prøven er enkel for alle modulene.

MEn får du det gratis er det jo greit å ha som pynt :p

Lenke til kommentar

Jeg går Salg og Service, og der har vi Datakortet som eget tilvalgsfag.

Har tenkt å ta datakortet jeg, du burde anskaffe deg en bok som inneholder alle modulene for å ta datakortet.

Men du må være obs på at datakortet koster å ta, men det er et stort pluss å ha på en CV når du en gang skal søke jobb i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Jeg har snakket med folk som har tatt datakortet. Og tro meg der er bare bortkastet tid. Du kan lære alt på halve tiden selv hvis du er intrisert.

Søker man en administrativ jobb så er det jo seffølgelig ikke noe bortkastet tid.

Lenke til kommentar
datakortet er det dumeste jeg har hørt om, du lærer ikke en skitt der. hvertfall ikek på den skolen jeg går på, der kan lærerne mindre enn pappa om data, og det sier sitt. men det er vel egentlig gangske greit hvis du bare skal fylle opp noen timer og ikke gidder å ta gitarspilling ;P

Det er jo ikke læreren din som skal sitte og trøkke informasjonen inn i hodet på deg. Hvis du skal ta datakortet, så kan du øve deg ved å ta noen tester, lese litt i en datakortbok, og vips så er du ferdig. Gidd å skyld på læreren hvis du ikke greier å ta testene..

Lenke til kommentar

Har Datakortet selv, og en kamerat tar det. Får du det tilbudet, IKKE SI NEI. Det ser bra ut på CVen, og boka er på rundt 700 sider. Den jevne databruker kan overhodet ikke alt som står i den boka.

Er du heldig, får du meg som instruktør btw :green:

Lenke til kommentar

Til de fleste modulene trenger man ikke kjøpe noen bok. Men det kan kanskje være noen moduler som acess osv det kan være litt lurt å sette seg inn i. (hehe...det gjordet ikke jeg og jeg strøyk første gang i acess)

Lenke til kommentar

Har holdt noen kurs i word og excel, og jeg kunne definitivt ikke alt jeg skulle lære bort før jeg underviste i det ;) (dvs at jeg leste boka jeg skulle bruke 10 min før jeg skulle undervise) Tipper vansklighetsnivået er lavt, men brukbarheten høy på det du lærer.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri klart å ta datakortet!

Her er et eksempel på hvorfor: (eksempelet er hentet fra en av bøkene som brukes for opplæring i windows generelt:)

Hvordan forandrer du instillingen til et objekt?

Fasit: klikk kontrollpanel -> mappe alternativer -> enkel klikk for å åpne (pek for å merke) -> OK

(Kan noen forklare hva fasitsvaret har med spørsmålet å gjøre? Ikke minst, hva spørres det egentlig om?)

Jeg ville gjettet at "instillingen til et objekt" var høyreklikk på objektet og velg Egenskaper.

Lenke til kommentar

Det er mange som kan mye om data, problemet er om du søker på en jobb så trenger du papirer på det. Jeg har ikke papirer på noe som helst derfor er det svært vanskelig for meg å få jobb innen for noe med IT, selv om jeg anser at mine kunnskaper innen data er betrakelig over gjennomsnittet i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...