Knudix Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Ja som enkelte av dere har fått med dere så holder jeg på å bygge pcen inn i en gammel ctr skjerm, med lcd forand da, og jeg tenkte det hadde vært tøft med litt vindu i toppen Tingen er da at ctren har en liten bue i toppen så plexiglasset skulle helst ha følgt denne buen. Noen som har tips/trix for å få dette til? Trenger også tips til hvordan sage plexiglasset slik jeg vil ha det. Takker for alle svar! MvH Knudix Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Varmluftpistol eller lignende. Hårføner på full guffe går, men da holder du gjerne på ei stund. Ovn går også ann, men da må du ha en ramme som er formet slik du vil som du legger plexien på. Husk å holde øye med ovnen hvis du gjør dette da det går fort unna. Ellers, å kutte i plexi er en smal sak, bare ikke press på for da er det lett at plexien smelter om du ikke har maskert. Litt teip på begge sidene så forsvinner det problemet. Lenke til kommentar
Knudix Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Så jeg bare legger plexiglasset oppå skjermen og så setter hårføneren på full guffe over? Virker enkelt det Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Nja, ville ikke akkurat gjort det. Kutt plexien til i den størrelsen du vil ha den, og pluss på et par cm i lengden. Legg så plexien på noe som ikke smelter, ideelt noe metall (obs meget varmt) som ikke er skittent og peis på. Ettersom plexien blir varm så bøyer du den i den formen du vil ha den. Vær helst to, en som varmer, og en som bøyer. Husk og hold plexien i den posisjonen til den er blitt nogelunde kald ellers så bare går den tilbake til sin originale form etterhvert som den blir kjølig. Ville ikke lagt den oppå skjermen og kjørt på, da skjermen er av plast også Lenke til kommentar
Knudix Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Jaja... For prøve da Om jeg la aluminusfolie oppå skjermen først da? Kunne den brukes som underlag da? Lenke til kommentar
stidz Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) tviler. siden aluminiumsfolien er så tynn og blir fort varm. legg noen aviser under der gjenn. gjerne litt fukta med folie på begge sider siden aviser sværter av Endret 4. mai 2004 av stidz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå