bergen Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hei. Jeg har et lite problem med windows xp installering. Jeg har satt inn en ny s-ata hardisk og skal innstallere windows på denne. Installeringen starter, jeg får formatert partisjon og den kopierer inn filer som den skal. Etter kopieringen restarter maskina som den skal, men så når den starter igjen begynner innstallasjonen på nytt istedenfor å fortsette der den slapp før den restarta. Jeg har prøvd 5-6 ganger nå, men med samme resultat hver gang. Kan noen fortelle meg hva som er galt? Blir jo sprø av dette Maskina består av: HK: Abit ic7 HDD: Seagate barracuda 120GB s-ata CPU: P4 2.6ghz +++ Takk for alle svar Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Tar du ut cd'en når du er ferdig? Dersom du trykker en tast når cd'en booter så vil installasjonen starte pånytt... Lenke til kommentar
bergen Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Tar du ut cd'en når du er ferdig? Dersom du trykker en tast når cd'en booter så vil installasjonen starte pånytt... Jeg lar cd`n være i spilleren og trykke ingen tast under oppstart. Har prøvd å ta ut cd`n en gang, men da gikk d absolutt ikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Høres ut som BIOS'en din ikke klarer å boote fra HD? Du har tilgang til HD, får skrevet filene, men når du skal reboote så skal den jo normalt boote fra HD. Av en eller annen grunn fungerer ikke det, så eneste mulighet er å boote fra CD igjen. Du bør sjekke innstillinger i BIOS, kjenner ikke ditt HK. Lenke til kommentar
bergen Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Høres ut som BIOS'en din ikke klarer å boote fra HD? Du har tilgang til HD, får skrevet filene, men når du skal reboote så skal den jo normalt boote fra HD. Av en eller annen grunn fungerer ikke det, så eneste mulighet er å boote fra CD igjen.Du bør sjekke innstillinger i BIOS, kjenner ikke ditt HK. Nå har jeg rota litt rundt i bios for å se om jeg kunne finne ut av hva som er feil, men ingenting har hjulpet. Er det noen der ute som vet hva jeg må justere i bios for at maskina skal kunne boote fra hd.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå