TJ Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Hører jeg krigstrommene i det fjerne? OT: Som det allerede er blitt sagt, ytelse pr. krone er betydelig større på PC enn på MAC. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vel, det må vel være en grunn til at flere store bedrifter som har bildebehandling som spesialitet bruker Mac da? En fyr jeg kjenner hadde dual 800mhz Mac med 2GB ram, jeg var så misunnelig Det stemte for 10 år siden, men er ikke lenger korrekt. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Mac har etablert seg ganske kraftig som merkevare i grafikkbransjen, og også mye i lydbransjen, siden mange populære programmer er Mac Only.Veldig mange kjøper Mac kun for å bruke enkelte programmer som Logic (sequencer ala Cubase), Protools (hjemmestudioprogram) og spesifikke grafikkprogrammer som ikke er til PC. Og dette er ikke programmer i 100-kroners klassen. Snakk om mange tusen. Det er vel mye om hva folk er opplært i å bruke, er ikke særlig mye vits å tvinge seg til å bruke PC og Windows bare fordi noen sier Mac suger, når de bruker den til nøyaktig det de trenger den til i jobbsammenheng. Det er ikke hardware-forskjeller som er hovedpoenget her i det hele tatt, men tilgjengelig programvare + å kunne utveksle erfaringer med kolleger. Hvilke programer er det dette gjelder (de grafiske) siden jeg har vært i bransjen i 16 år så er det trist at jeg ikke har fått dette med meg. de byråene vi sammarbeider med bruker Photoshop, illustrator, Quark Express, Acrobat, freehand, InDesig ol... alle finnes i gode pc versjoner.Du finner sikkert en sær rip eller liknende, men de vesentlige bransjestandardene er på begge plattformer og brukes omn hverandre. Endret 5. mai 2004 av TheMatrix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå